.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 23 April 2017
  • 8 reacties
  • 117 Bekeken

Ik heb op mijn telefoon alles aanstaan om te kunnen internetten in het buitenland: mobiele netwerken, roaming, bij mijn symio staat alles op ja, en toch heb ik geen verbinding. Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Jihane 24 April 2017, 16:03

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Marjan,

als eerste heb je prepaid? In dat geval kan je (nog?) niet internet in het buitenland.
Heb je een abonnement dan moet er denk ik een reset worden uitgevoerd op je aansluiting. Dit moet echter een moderator doen dus moet je even op wachten.
Voor de rest lijkt alles goed te staan.

Groet Paul.
Badge +1
Voor de zekerheid ook even je telefoon herstarten, als je je pin nog weet:)
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jongemarjan,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen internetverbinding kunt maken in het buitenland! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je de optie voor internet in het buitenland wel netjes aan hebt staan. Deze optie heb ik voor jou een reset gegeven, wat inhoudt dat ik de instellingen vernieuwd heb op netwerkniveau. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?

Heb je ook een buitenlands netwerk geselecteerd via je telefooninstellingen? Ook dat kan helpen! Dan ga je alle beschikbare netwerken af, om na te gaan welke werkt en welke niet. Wil je dat even proberen?

Ook wil ik je vragen om je simkaart in een andere telefoon te proberen en andersom. Kun je met een andere simkaart wel internetten? En hoe doet jouw simkaart het in een andere telefoon? Zo komen we erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.

Als laatste wil ik je wijzen op de tarieven die in het buitenland gelden. Die zijn anders dan in het binnenland, en hier vind je ze netjes bij elkaar.

Laat je me weten wat werkt?

@ PaulH en MartNL, dank voor de hulp allemaal!

Groetjes,
Jihane
hallo,
ik kom net terug uit Frankrijk en heb hetzelfde probleem. data roaming etc aan maar geen internet.
telefoon herstart (zonder 5 min uit) geen effect.
vorig jaar nog internet in Griekenland gehad.
enige wat ik heb aangepast is de 4g bundel aanzetten.
zouden jullie kunnen kijken waar het fout gaat?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi d-vine,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat het je niet lukte om in Frankrijk te internetten. Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en ik kon zien dat je in Duitsland wel internet hebt verbruikt. Dit was op 17 april. Dit moet betekenen dat het in Frankrijk ook zou moeten lukken! Je zult volgende keer even moeten kijken of het via een ander netwerk wel lukt. Een ander netwerk kan je handmatig kiezen door naar je instellingen te gaan in je telefoon en dan te kiezen voor mobielnetwerk of aanbieder.

Ga je binnenkort nog naar het buitenland zodat je het uit kan testen?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
17 april was ik even vergeten. ik zal volgende keer handmatig andere netwerken proberen. was in de veronderstelling dat het automatisch gebeurde omdat ik hier niet meer aan heb hoeven zitten laatste tijd. zal over 2 maanden zijn dat ik weer buitenland betreed.
geen bericht goed bericht 😉

Bedankt voor je antwoord.
Dank voor jullie reacties. Jihane, ik ben weer terug in Nederland en kan nu helaas niet meer checken of je reset heeft geholpen. Ik had inderdaad geen buitenlandse netwerken geselecteerd, omdat dit eerder nooit nodig is geweest. Ik heb nu thuis de telefoon wel opnieuw opgestart. Eind mei vertrek ik opnieuw naar het buitenland, hopelijk functioneert alles dan weer normaal.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi d-vine en jongemarjan,

Balen dat jullie eerder niet handmatig een netwerk hebben geselecteerd! :(

Het komt wel eens vaker voor dat als je in het buitenland bent, je telefoon op zoek gaat naar het KPN netwerk. Omdat dit netwerk in het buitenland niet te vinden is, resulteert dit in het verkrijgen van geen netwerk. Dit probleem kun je verhelpen door handmatig naar een netwerk te zoeken.

Kunnen jullie mij laten weten of jullie internet het volgende tripje wel werkt in het buitenland? Ik heb trouwens nog leuk nieuws voor jullie, want vanaf 1 juni vervallen de roamingtarieven binnen de EU. Dit houdt in dat jij je eigen bel- en internetbundel kunt blijven gebruiken zonder extra kosten. Meer informatie hierover vind je hier.

Laten jullie het weten als hier vragen over zijn?

Groetjes,
Asma

Reageer