.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in Brussel. Waarom niet?


Reputatie 6
Badge +4
Wilde mijn 1000MB verder opmaken in Brussel.
Maar helaas.......geen verbinding.
Alle instellingen aangezet op Mijn Simyo, Internet Nederland, internet Buitenland
Mijn instellingen op telefoon goed gezet.
Telefoon uit, telefoon aan

Helaas, pindakaas ondanks dat.... geen internet.

Inmiddels alle instellingen weer teruggezet op "gewoon".
Dus maar weer met de Wifi aan de slag :8

Wat doe ik fout... of wat is er fout gegaan?
icon

Beste antwoord door Jihane 17 April 2017, 17:19

Bekijk originele reactie

13 reacties

Staat (data)roaming aan? Die 1000 MB is voor in NL niet in het buitenland !
Reputatie 6
Badge +4
Nee, niet aangezet, want daar stond bij dat je allerlei kosten in rekening gebracht kan krijgen.
Maar is dat dan de clou Friesian ?
Krijg ik dan veel kosten extra ?
Reputatie 6
Badge +4
Lees net jouw aanvulling op je 1e antwoord.
Dus geen 1000MB in buitenland?

Geen wonder dat ie het niet doet.
Sorry !

Bedankt Friesian,
fijne dag verder
Roaming staat voor gastgebruik maken van een ander netwerk, (data)roaming heb je dus sowieso nodig. Kosten op dit moment binnen eu 0.06 per MB, buiten bundel om precies te zijn.

* edit.
Nou moek ook wa extra zeggen...;)
De 1000 MB zijn niet de oorzaak van geen data verbinding..zoals gezegd (data) roaming is nodig.

Fijn pasen !
Reputatie 6
Badge +4
Oww.... weer wat geleerd.
´t is toch gek eeh !!
Fijne Pasen verder:D
Reputatie 7
Badge +10
Hi Frida,

Wat vervelend dat je in het buitenland niet kon internetten! Wat Friesian zegt klopt volledig: je kunt je bundels nu nog niet gebruiken in het buitenland. Pas vanaf 1 juni kun je binnen de EU gebruik maken van je bundels, zoals je ook in Nederland doet. Tot die tijd betaal je nog € 0,06 per MB/minuut en € 0,02 per sms binnen de EU. Hier vind je alle tarieven terug.

Je zou toch wel moeten kunnen internetten als je dat wilt, maar dat dan gaat dat automatisch buiten je bundel. Ik zie dat jij zowel je normale internetoptie als je internetoptie in het buitenland, uit hebt staan. Als je inlogt op Mijn Simyo en surft naar Instellingen > Netwerkinstellingen, dan kun je daar die optie aan zetten. Als je ook je dataroaming aanzet op je telefoon, moet je kunnen internetten. Maar zoals ik al zei; dat gaat dan niet van je bundel af.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Friesian, dankjewel voor je reacties!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 6
Badge +4
Hi Jihane,

Het is me helemaal duidelijk, jouw uitleg (en die van Friesian) en via WIFI kan ik ook prima internetten, ook in Brussel.
Ik wil de kosten in toom houden en liever niet buiten mijn bundel om werken.
Daarom heb ik nu mijn internetopties (sinds gister) weer uitgezet.
Per 1 juni wordt het allemaal eenvoudiger, maar ik weet niet of ik dan nog een internetbundel zal aanschaffen.
Ik maak mijn resterende MB in Nederland op.

Thanks voor de goede service.

Fijne avond en
groetjes,
Frida🆒
* verwijderd *
Reputatie 6
Badge +4
Verwijderd? wat bedoel je Friesian?
Bedoel je van Simyo?
Ik zag bij je profiel, Android, maar je hebt een Lumia en dat is een windows foon..Maat verder geen verschil in internet buitenland. 🙂
Reputatie 6
Badge +4
Dat heb ik dan onbewust gekozen want ik zag meen ik Iphone (of iets dergelijks) of Android staan toen ik lid werd van Symyo. Dus koos ik voor Android. Geen flauw benul wat dat wil zeggen.
Ik heb inderdaad een Nokia/Lumia en die bevalt me best.

*****Heb het zelf kunnen vinden via profiel bewerken Friesian.
Ik sta nu op Windows Phone*****
https://forum.simyo.nl/settings/profile
Android uitvinken en Windows aanvinken. Anders kun je advies krijgen bijvoorbeeld qua apps gericht op Android.

*edit*
je hebt het gevonden.:)
Badge +7
Hoi Frida,

Wat fijn dat het met behulp van de goede hulp van Friesian en Jihane alles helemaal duidelijk voor je is 😃 Gelukkig hebben ze in Brussel ook wifi.

Nog veel plezier van je 1000 MB! :D

Groetjes,
Samantha

@Friesian, wat fijn dat je zo goed mee denkt!

Reageer