.

Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland. Wat nu?

  • 24 May 2017
  • 2 reacties
  • 139 Bekeken

Hallo,
mijn simkaart werkt niet in het buitenland.
Op netwerkinstellingen staat "Bellen in en naar het buitenland" aan en ik heb mijn telefoon meerdere keren aan en uit gedaan, maar werkt nog steeds niet.
Ik probeerde ook handmatig netwerk te kiezen, maar dat lukte niet.
Kunt u me helpen?
icon

Beste antwoord door Jihane 26 May 2017, 15:10

Bekijk originele reactie

2 reacties

Probeer eens (data)roaming aan op je telefoon en info doornemen.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-zit-in-het-buitenland-en-ik-kan-niet-belle-100?c=411
Reputatie 7
Badge +10
Hi Olga001,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat het niet lukt om verbinding te maken in het buitenland! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat de optie 'Bellen in/naar het buitenland' netjes aanstaat. Ik heb deze optie een reset gegeven, waarmee ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb voor je. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, dan wil ik je vragen wat er precies mis gaat wanneer je handmatig netwerken probeert te selecteren? Je geeft aan dat dat niet lukt, maar hoezo niet precies? Je kunt andere netwerken selecteren via je telefooninstellingen. Weet je niet precies hoe? Dan kun je me vertellen wat voor telefoon je hebt. Ik praat je dan met plezier door de stappen!

Blijkt een ander netwerk ook niet de oplossing? Dan kun je het beste je simkaart in een andere mobiel stoppen en andersom. Zo kom je erachter of je met een ander toestel wel kunt internetten.

Laat je het me weten?

Let je er trouwens ook op dat er in het buitenland andere tarieven gelden dan in Nederland? Deze kosten vallen per definitie buiten de bundel. Vanaf 1 juni kun je wel met je abonnement je bundels gebruiken binnen de EU. Hier lees je daar meer over.

@ Friesian, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer