.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik niet kan bellen in het buitenland?

  • 4 October 2015
  • 2 reacties
  • 118 Bekeken

Een paar keer per jaar ga ik naar Frankrijk met een groep scholieren. Het is belangrijk dat ik in het buitenland bereikbaar ben voor mijn leerlingen en collega's. Vorig jaar was ik niet of slecht bereikbaar in Frankrijk. In mijn telefooninstellingen staat bellen in en naar het buitenland altijd aan. Dit keer had ik ook internetten buitenland aan staan. Afgelopen vrijdag was ik weer met scholieren in Frankrijk. Helaas ook dit keer weer geen enkele verbinding toen ik in Frankrijk was. Mijn telefoon is getest in de bus naar Frankrijk toen we nog in Nederland reden en toen deed hij het. Bij de grens met België gaat roaming uit. Ik heb een eenvoudig Samsung toetstel: Galaxy Ace 2.
Kan iemand mij vertellen wat er fout gaat?
rioz
icon

Beste antwoord door Angela 6 October 2015, 10:01

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik ken jouw toestel niet, maar om daar in het buitenland van gebruik te kunnen maken moet er aan twee voorwaarden worden voldaan. Ten eerste moet de buitenland optie aan staan op Mijn Simyo (bellen, internet) - uit jouw verhaal maak ik op dat dit in orde is. Maar even dubbel checken kan nooit kwaad.

Maar daarnaast moet ook op je toestel "roaming" aan staan. Is dit ook het geval?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rioz,

Welkom op het Simyo Forum.

Oei, het is zeker essentieel dat jij bereikbaar bent in het buitenland. Zowel voor jouw leerlingen als collega's.

Ik heb het systeem er op nagekeken. Hier zie ik alles juist staan. De optie voor bellen in het buitenland is netjes aangezet. Ook 'Internet in het buitenland' zou gewoon mogelijk moeten zijn. Je hebt data nu wel weer geblokkeerd zie ik. Wat betreft de instellingen, zou je moeten kunnen bellen!

Zoals Scotsman aangeeft, is het nodig om 'Roaming' aan te zetten als je gebruik wilt maken van het internet in het buitenland. Voor bellen is dit niet nodig. Heb je jouw simkaart al eens getest in een andere telefoon? Ik ben erg benieuwd of je dan wel kunt bellen. Daarnaast wil ik graag weten of je al eens handmatig een netwerk geselecteerd hebt. Dit kan vaak ook de oplossing zijn. Houd je ons even op de hoogte?

@Scotsman, bedankt voor de tips :)

Groetjes,
Angela

Reageer