.

Beantwoord

Ik krijg geen verbinding met het netwerk in Oostenrijk, wat kan ik doen?

  • 26 July 2021
  • 3 reacties
  • 129 Bekeken

Hallo,

ik ben op vakantie in Oostenrijk en ik heb Simyo prepaid.

ik krijg geen verbinding met het netwerk hier

dataroaning enz staat allemaal aan

en handmatig netwerken zoeken werken alle netwerken niet:

3 AT

3 AT

A1

magenta-t

werken allemaal niet er staat gewoon no service bovenaan als ik erop duw

 ik heb een iPhone se 2020

hopelikk kan iemand me helpen

icon

Beste antwoord door Tessanne 27 July 2021, 12:22

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7

@Halloman Je hebt dataroaming aan staan. Dat is een instelling in je telefoon, maar heb je ook in je Mijn Simyo gebruik in het buitenlnd aan staan?

@Halloman Je hebt dataroaming aan staan. Dat is een instelling in je telefoon, maar heb je ook in je Mijn Simyo gebruik in het buitenlnd aan staan?

Ja alles staat aan in Duitsland had ik wel nog netwerk

Reputatie 7
Badge +6

Hi Halloman, 

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Goed dat je hier een bericht achterlaat! Om meteen een passende oplossing voor je te kunnen vinden, heb ik eerst jouw aansluiting erbij gepakt. Daarop is te zien dat je inderdaad de juiste instellingen aan hebt staan. Voor de zekerheid heb ik de instellingen even gereset, zodat eventuele blokkades verwijderd zullen worden. Zou jij de telefoon voor 5 minuten helemaal kunnen uitschakelen om de reset te voltooien? 

 

Ook heb ik gezien dat er momenteel geen beltegoed staat op jouw aansluiting. Let op: dit betekend niet dat je daardoor geen verbinding hebt met het netwerk (want je moet nog namelijk nog wel gebeld kunnen worden), maar het kan wel verklaren dat je een foutmelding hoort als je zelf iemand probeert te bellen of probeert te internetten. Dit komt omdat jouw aansluiting uitgaand geblokkeerd wordt als er geen beltegoed meer op staat. 

 

De laatste tip die ik je wil meegeven, is dat je de APN instellingen opnieuw kan invoeren. Een stappenplan van hoe dit precies werkt, vind je in onze toestelhulp. Hier zoek je eerst jouw telefoon en kies je de software versie die op jouw telefoon staat (of de meest recente). Daarna ga je naar Internet > Handmatig Instellen en volg je de stappen nauwkeurig. Zodra je dit hebt gedaan kun je checken of je telefoon weer verbinding maakt en anders handmatig een netwerk selecteren via de instellingen in jouw telefoon. 

 

Laat je weten of je iets aan deze tips hebt gehad? 

 

Bedankt RicoK! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer