.

Beantwoord

Netwerk springt vaak over naar Belgisch netwerk in Maastricht, hoe kan ik dit voorkomen?

  • 20 April 2015
  • 6 reacties
  • 339 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Mijn vrouw en ik hebben beiden Simyo en wonen op hetzelfde adres in Maastricht.
Zeer regelmatig (wekelijks) komt het voor dat ik een smsje ontvang 'Welkom in België' en mijn telefoon overgaat op Belgisch netwerk (Base) terwijl we dan beiden thuis op de bank zitten of in de omgeving (binnen Maastricht) een wandelingetje maken.
Zij heeft hier vrijwel nooit last van, terwijl we beiden op onze telefoon hebben ingesteld dat het netwerk automatisch gekozen dient te worden.
Hoe is dit mogelijk? Het lijkt me toch sterk dat dit aan het telefoontoestel ligt?
Zij heeft een Samsung Galaxy S3 en ikzelf heb een LG Nexus 5.
Mijn toestel is dus ook nog eens tamelijk nieuwer waarbij je logischerwijs zou zeggen dat deze betere hardware (dus ook betere antenne) heeft en het probleem juist eerder bij haar zou verwachten.
icon

Beste antwoord door Scotsman 20 April 2015, 13:17

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Tot op zekere hoogte ligt de oorzaak bij je toestel, daar staat namelijk de roaming instelling op aan. Als je die uit zet kun je niet meer onbedoeld op een buitenlands netwerk inloggen. Wat je ook kunt doen is de "bellen naar en in het buitenland" optie op Mijn Simyo uitzetten. Beide methodes lossen het probleem op.
Badge
Bedankt voor de (snelle) reactie.
Naar mijn weten staat roaming juist uitgeschakeld, maar zal het nog eens nader controleren.

De optie voor bellen naar het buitenland heeft vooral betrekking op goedkoper / binnen de bundel kunnen bellen lijkt me? Terwijl ik vooral doelde op het feit dat het netwerk (of de telefoon) überhaupt ongewenst wisselt naar Belgisch netwerk.
Reputatie 7
Badge +9
Door die optie uit te zetten op Mijn Simyo zal je toestel niet meer kunnen overschakelen naar een Belgisch netwerk (of elk ander buitenlands netwerk). Dat is de enige functie van die optie. Het heeft niets met je belbundel te maken. Het betekent wel dat als je een keer wat verder over de grens gaat en je komt buiten bereik van het Nederlandse KPN netwerk, dan doet je telefoon helemaal niets meer. Dus ben je van plan in het buitenland te reizen, zet de bellen in het buitenland optie dan weer aan. Maar hou dan wel de kosten in de gaten want je bel- en sms bundel geldt alleen binnen Nederland, en in het buitenland betaal je altijd een hoger tarief voor bellen, sms en data.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Svenn,

Leuk om je weer hier op ons forum te zien:)

Wat fijn dat Scotsman je direct zo goed heeft kunnen helpen! Ik zie dat jij vai Mijn Simyo nog niet de optie 'bellen in en naar het buitenland' hebt uitgezet. Heb jij de roaming in jouw telefoon wel al uitgezet? Heeft dat geholpen?

Daarnaast zou je ook nog je netwerk vast kunnen zetten op KPN.
terwijl we beiden op onze telefoon hebben ingesteld dat het netwerk automatisch gekozen dient te worden.
Dit kun je dan aanpassen naar handmatig selecteren.:D

Is je vraag zo beantwoord?
Badge
Roaming stond inderdaad al uit zag ik.
Het netwerk vast instellen is een optie, al heb ik dan uiteraard geen bereik op sommige momenten (dat ie normaal zou overspringen op BE netwerk).

Maar ik begrijp dus eigenlijk dat dit moeilijk te verhelpen is.

Dit forumtopic kan dan ook wel gesloten worden.

Bedankt
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Svenn,

Op het handmatig aanmelden bij het netwerk, is er inderdaad weinig dat wij kunnen aanraden in dit geval. We laten het topic uiteraard gewoon open staan, mocht er nog een ander forumlid een ingeving krijgen 🙂

Groetjes, Tiury

Reageer