.

Beantwoord

Is het mogelijk om vanuit Australië te bellen en/of internetten met Simyo?

  • 23 May 2017
  • 6 reacties
  • 1186 Bekeken

Hoi,
Is het mogelijk om vanuit Australië te bellen en/of internetten met mijn Simyo
icon

Beste antwoord door Samantha 24 May 2017, 16:13

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 1
Badge +4
Halo Conair, welkom op dit forum.
Je vraag moet je onderverdelen in "is mijn toestel geschikt" en "is er zenderdekking waar je zult verblijven"
1. Op de site https://australie.startpagina.nl/forum/topic/155527/gsm-netwerk-australie/ staat dat Australië dezelfde frequenties als die in Europa. Geen probleem zo mag ik aannemen.
2. Simyo heeft Australië ingedeeld in zone-3. Zie tarievenblad voor de kosten.( https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland)
3. Zenderdekking zou je aan de hand van reisroutes en verblijf moeten nagaan. Mogelijk kan Google je daarmee helpen :8
Goed dat je deze vraag oppert.
Reputatie 7
Badge +9
Ik vul Frenske graag aan met:

Het is handig om de tarieven te weten: Bellen en gebeld worden €2,542 per minuut, SMS versturen € 0,508 per SMS en internetten €5,- per MB kost.

Ik raad dan ook af om te internetten via Simyo! Gebruik wifi of regel in Australië lokale simkaart (en eventueel een zogenaamde MiFi!). Australië valt buiten zone 1, dus ook na 1 juni betaal je hier roamingkosten!
Badge +7
Hoi Conair,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat leuk dat je naar Australië gaat! Hoe lang ga je?

Natuurlijk is het mogelijk om in Australië te bellen en internetten. Ik kan niet garanderen dat je overal dekking gaat hebben (vooral het midden van Australië is niet zo dichtbevolkt). Op de plekken waar toeristen komen, is over het algemeen wel dekking. Daar kun je zonder problemen bellen en internetten.

Let er dan wel op dat de opties 'Bellen in/naar het buitenland' en 'Internet in het buitenland' aan staan op Mijn Simyo. Deze kun je aanzetten onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen.

Daarnaast heb ik dezelfde waarschuwing voor je als Frenske en Groentjuh voor je hebben. Wees je heel goed bewust van de tarieven in Australië. Natuurlijk is het belangrijk om in Australië te kunnen bellen en internetten, zeker in geval van nood. Voor het gemak en vooral voor je portemonnee wil ik je aanraden om ter plekke een simkaart te kopen. Zeker als je daar voor langere tijd heen gaat. Er zijn daar genoeg aanbieders die simkaarten verkopen voor toeristen, spreek ik uit eigen ervaring.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Frenkse en Groentjuh, Heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂
Hoi,
Allen bedankt voor de reacties. Ik zal zeker daar een simkaart je kopen en een simlockvrije telefoon meenemen.
dat het daar duur is weet ik, maar gaat mij meer over een eventueel noodgeval om te kunnen bellen en/of internetgebruikers.
En Samantha ik ga daar 30 dagen rondtrekken met een camper aan de Oostkust.

Gr Con
Zo was ik in Duitsland een tijdje terug. De functie bellen in het buitenland stond niet aan, dus beschermd tegen onverwachte kosten staat in eerste instantie aan.
Het scheeld een hoop gedoe en getouwtrek met een provider als de provider zorgd dat de klant zelf bewust een instelling bellen in het buitenland kan aanzetten en uitzetten.

Wel keek ik zuur toen ik in Duitsland geen verbinding pictogram op mijn iPhone zag. Ik had immers al rekening gehouden met enorme kosten van een simpel belletje naar Nederland, en daarom mijn prepaid kaart flink opgewaardeerd.
Ook kon ik niet in Duitsland met mijn iPhone het internet op om de instellingen van mijn simyo te veranderen in bellen in het buitenland aan.
Badge +7
Hoi Conair,

Oh lekker hoor! Ik ben jaloers..

Precies, het is altijd fijn om daar ook met je eigen simkaart bereik te hebben. Als is het maar om bijvoorbeeld sms'jes van je bank te kunnen ontvangen.

Graag gedaan en veel plezier In Australië 😃

@Dokter Nolen, Wat balen dat je in Duitsland niet kon bellen. Helaas is dat ook niet mogelijk als je 'Bellen in/naar het buitenland' niet aan hebt staan. Gelukkig heb je deze optie inmiddels wel aan staan, dus de volgende keer gaat het vast goed.

Groetjes,
Samantha

Reageer