.

Beantwoord

Moet ik vanaf 1 juni 2017 roaming aan- of uitzetten als ik wil internetten in de EU?

  • 13 April 2017
  • 7 reacties
  • 50552 Bekeken

Vanaf 1 Juni 2017 telefoon optie Roaming aan of uit in de EU?
Moet je straks wel of niet op je telefoon aangeven dat je data wilt verbruiken als je aan het 'roamen' bent?
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 April 2017, 18:21

Bekijk originele reactie

7 reacties

Je zet wel (data)roaming aan, zoals gewend, op de telefoon.
De manier om data (simonly) in het buitenland te gebruiken blijft gelijk, alleen de roaming kosten verdwijnen in de EU. Je bundels zijn dan geldig in de EU.
Badge +7
Hoi Ferrie1976,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat goed dat je dit even navraagt! Als je na 1 juni data wilt gebruiken in de EU, moet je nog steeds (data)roaming aanzetten in je telefoon. Dat blijft nog steeds hetzelfde. Door dit aan te zetten, is je telefoon namelijk in staat om een dataverbinding in het buitenland te maken. Als deze uit staat, gaat dit niet lukken.

Het enige dat verandert, is dat de kosten hiervoor komen te vervallen. Dit betekent dat je per 1 juni kunt internetten en bellen in de EU vanuit je Nederlandse bundels. Meer informatie hierover kun je lezen in deze blog.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, Heel erg bedankt voor je hulp! 🙂
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje onduidelijk hoor.
Dus als ik naar frankrijk ga en daar internet via mijn telefoon of tablet gaat dat van mijn bundel af zonder bijkomende
kosten ?
Als ik bel in frankrijk naar iemand in frankrijk met een NL abonnement dan is dat ook zonder bijkomende kosten ?
En als ik naar huis bel vanuit frankrijk kost het me dan ook niets ?

Oja laatste vraagje wat is nu de datum dat dit alles in gaat want ik zie 1 juni voorbij komen
maar er wordt ook 15 juni gebruikt als ingangsdatum.
Reputatie 7
Alle gebruikskosten vallen vanaf de zomerperiode, ik weet de exacte datum ook niet zo 1-2-3, binnen de Eurozone binnen de bundel. Dus of je nu belt, sms't of een appje verzendt in het buitenland in de Eurozone, deze kosten worden vanuit de bundel betaalt. Hiervoor ga je dus geen aanvullende rekening meer krijgen!

Let wel, dit is alleen voor sim only klanten met een bel/sms- en/of data-bundel. Dit gaat niet op voor prepaid klanten, om de simpele reden dat deze geen maandelijkse bundel hebben, maar een vooraf aangeschaft tegoed.
Badge +7
Hoi Bruijntje,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat er zoveel onduidelijkheden bij je zijn! Vanaf 1 juni komen de roamingskosten binnen de EU te vervallen. Het klopt dat we eerst de Europese datum van 15 juni aanhielden, maar we hebben als Simyo zijnde ervoor gekozen deze per 1 juni al af te schaffen.

Dat betekent dat je per 1 juni kunt bellen, sms'en en internetten binnen de EU vanuit je Nederlandse bundels. Hierbij worden geen extra kosten in rekening gebracht. Dus of je nu in Frankrijk internet, naar huis belt, naar een Frans nummer belt of naar een Nederlands nummer in Frankrijk belt, dit gaat allemaal vanuit je Nederlandse bundels.

Het enige waar nog wel kosten voor in rekening worden gebracht, is voor het bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer. Dit komt omdat je dan gebruik maakt van het Nederlandse netwerk, dus je bent dan niet aan het roamen. Deze kosten komen niet te vervallen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@RicoK, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Helemaal duidelijk nu.
Dank je wel !!
Reputatie 7
Badge +10
Super, Bruijntje 🙂 Fijn om te zien dat het allemaal duidelijk is. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan zien we je graag terug op het forum!

Groetjes,
Angela

Reageer