.

Beantwoord

Moet ik betalen als ik vanuit Nederland naar Duitsland bel?

  • 2 January 2019
  • 2 reacties
  • 1230 Bekeken

Goede middag

een vraagje over bellen naar Duitsland
Mijn vrouw heeft een abonnement bij Simyo en dat is Simyo 300
en het nummer is 06XXXXXXXX
Ze heeft dinsdag naar Duitsland gebeld en zag dat dit buiten de bundel valt ?????????
Zit dit niet bij haar telefoonbundel ????Want dat is toch allemaal het zelfde als in Nederland belt
of naar het buitenland
want ik schrok er toch van dat bellen het koste voor ongeveer 24 minuten bellen €5,25
Kunt dit voor ons nakijken
met vriendelijke groet
Karel Wieringa
icon

Beste antwoord door Groentjuh 2 January 2019, 15:20

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ten eerste is dit een publiek forum. Je telefoonnummer moet je niet publiekelijk posten.

Bellen vanuit Nederland naar Nederland valt binnen de bundel.
Bellen vanuit Nederland naar het buitenland (zone 1, 2, 3 en 4) valt buiten de bundel.
Bellen vanuit zone 1 (Europa) naar Nederland valt binnen de bundel.
Bellen vanuit zone 1 (Europa) naar zone 1 (Europa) valt binnen de bundel.
Bellen vanuit zone 1 (Europa) naar zone 2, 3 en 4 valt buiten de bundel.
Bellen vanuit zone 2, 3 en 4 naar Nederland en het buitenland (zone 1, 2, 3 en 4) valt buiten de bundel.

De twee dik gedrukte regels zorgen voor de verwarring. Vanuit Nederland naar Duitsland bellen valt buiten de bundel. Als je in zone 1 landen (Bijvoorbeeld Duitsland of België) aan het roamen zou zijn geweest, dan zou dat zelfde gesprek binnen de bundel zijn gevallen i.v.m. de Europese "Roam-like-home" regels.

Je was in Nederland en daar roam je niet, dus gelden de Europese "Roam-like-home" regels niet. Zonder "Roam-like-home" regels valt bellen naar de zone 1 landen niet binnen de bundels.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Karel,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me voorstellen dat dit een verrassing is! Wat Groentjuh zegt klopt volledig: als je aan het roamen bent (ofwel: als je een buitenlands netwerk gebruikt), valt het binnen de EU volledig binnen je bundel als je belt naar andere EU-landen. In Nederland ben je echter niet aan het roamen, en gebruik je gewoon het Nederlandse netwerk. Als je dan naar het buitenland belt (al is het de EU), dan valt dat buiten de bundel.

Als je meer wil lezen over roaming, kun je terecht op deze pagina.

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Groentjuh, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer