.

Beantwoord

Mijn zoon heeft verbruikskosten gemaakt door verbinding te maken met een satelliet. Hoe zit dat?

  • 4 October 2018
  • 4 reacties
  • 484 Bekeken

Mijn zoon is vandaag vertrokken naar engeland via België naar Frankrijk en dan Engeland ..
Nu zie ik op de app dat hij €7.15 aan kosten buiten de bundel heeft voor zone 4 . Maar als ik het goed heb komt hij daar niet.
Mvg
L Verburg
icon

Beste antwoord door Ray 4 October 2018, 16:42

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dit heeft met zijn boottochtje te maken... als het goed is heeft hij een sms gekregen.
In zone 4 zitten ook maritieme verbindingen ingedeeld. Dit zijn verbindingen met een satelliet omdat op zee geen masten zijn.

De tarieven vind je hier. Internet in Zone 4 is 5 euro per MB. Gebruikers worden middels sms op de hoogte gesteld zodra de telefoon verbinding maakt met mast of in dit geval satelliet.
Reputatie 7
Badge +9
Op de boot die ik altijd gebruik (IJmuiden-Newcastle) wordt tegenwoordig kort na vertrek omgeroepen dat gebruik van het scheepsnetwerk relatief erg duur is. Passagiers worden dus dubbel gewaarschuwd.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi L. Verburg,

Welkom op het Simyo Forum! :)

Wat leuk dat je zoon op reis is naar Engeland! Het is dan minder leuk nieuws als hij onverwacht kosten maakt in zone 4. Zoals je aan de reacties van onze forum experts Ron H, Ray en Scotsman, kunt zien, komt deze vraag zo nu en dan langs en heeft het te maken met een verbinding met een maritiem (satelliet) netwerk. Omdat je op de boot niet meer kan verbinden met de zendmasten op het vasteland gaat je telefoon (als hij zo staat ingesteld) automatisch zoeken naar een ander netwerk. Zo kan het gebeuren dat je verbonden raakt via een satellietverbinding. We sturen dan zoals Ray ook al zegt direct een sms'je met de lokale tarieven.

In het geval van jouw zoon zie ik dat hij meerdere keren verbonden is geweest via satelliet. De laatste keer dat hij ermee verbonden werd heeft zijn telefoon wat internet verbruikt, wat dus in feite verbruik in zone 4 is geweest. Wat ik jou, of eigenlijk je zoon zou willen aanraden is om de telefoon niet automatisch naar netwerken te laten zoeken. Door je telefoon zo in te stellen zal je telkens handmatig een provider moeten selecteren in het buitenland, waardoor je meer grip houdt op je verbruik.

Heb je hier nog vragen over?

Dankjulliewel Ron H, Ray en Scotsman, ook voor de tips!

Groetjes,
Thomas

Reageer