.

Beantwoord

Mijn SMSjes vanuit Griekenland naar Nederland komen niet aan

  • 14 October 2012
  • 9 reacties
  • 877 Bekeken

Dag,

Begin september in Griekenland mislukten al mijn smsjes naar Nederland. Op één na; naar de Nederlandse vriendin die bij me was. Die werd als enige verzonden (en ontvangen).
Ik ontving wel de Welcome to Greece berichten. En ik kon (gelukkig) ook wel naar Nederland bellen. En Whatsappen.
Wat is er mis? En hoe voorkom ik dit als ik weer in het buitenland ben?
icon

Beste antwoord door Alex 16 October 2012, 11:14

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge +2
Beste lindat,

Een sms versturen gaat toch net iets anders over het netwerk heen dan een gesprek die je voert. Wij adviseren je toch wanneer dit probleem weer speelt handmatig op een ander netwerk aan te melden.

Groetjes,

Arie
Maar dan blijft het natuurlijk vreemd dat ik WEL kan bellen...
Badge +2
Beste lindat,

Wij adviseren je inderdaad de volgende keer als je dit probleem hebt het toestel handmatig op een ander netwerk te zetten.

Groetjes,

Arie
Hai Thom,

Al mijn telefoonnummers staan in de internationale notatie, dus dat is het helaas niet. Maar dank voor je reactie

Linda
Lidat,
Misschien is dat geen probleem meer, maar ik heb wel eens last gehad met versturen van sms in buitenland naar telnrs uit mijn telefoonboekje, waar geen landencode +31 voor stond. Misschien helpt het 😉 ????
Samsung Galaxy Pocket, ook bekend als modelnummer GT S5300
Reputatie 5
Badge +10
Hoi lindat,

Van wat voor toestel maak je gebruik?

Groetjes,

Alex
Hai Alex,

Ik heb een smartphone, en de smsen die ik wilde sturen blijven in een grijs veld staan met onderin, in een kleiner lettertype, 'mislukt'.
Ter verglijk; smsjes die wèl lukken staan in een lichtblauw veld, met datum en tijd er klein onder. Maar dat kwam dus in Griekenland helaas niet voor.

En uit het topic:
Berichtencentrale staat goed ingesteld.
Dus tsja, dan moest ik me maar een verdiepen in het wisselen van netwerk.

Of kan het nog ergens anders aan liggen?

Ik lees het graag
dag
Linda
Reputatie 5
Badge +10
Hoi lindat,

De optie bellen/sms-en vanuit het buitenland staat hier netwerktechnisch goed. Ik ben daarom benieuwd wat voor melding je zag op het moment van het versturen van de sms. Uit je verhaal kan ik opmaken dat je gewoon verbonden was met een buitenlands netwerk. Heb je dit topic al bekeken?

Groetjes,

Alex

Reageer