.

Beantwoord

Mijn sms'je naar het buitenland komen niet aan. Hoe kan dit?

  • 7 January 2017
  • 4 reacties
  • 1103 Bekeken

Badge
Hoi!

Mijn berichtjes naar verschillende buitenlandse nummers (Belgische) komen niet toe bij de ontvanger. Ik heb het probleem getest met twee verschillende ontvangers. Het nummer is telkens zeker correct (sms'jes verstuurd van mijn eigen Belgisch nummer komen wel toe); de landcode staat er ook bij; sms'en naar Nederlandse nummers komen wel gewoon aan. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Mvg,
Jo
icon

Beste antwoord door Samantha 9 January 2017, 16:14

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi,

Staat bellen / smsen in en naar het buitenland aan op je MijnSimyo > instellingen > Netwerk instellingen?
Badge
Ja, de instellingen zijn in orde.
Ik noem wat dingen op om er zeker van te zijn.

- Typ je de landcodes als 0032 of als +32?

- Vergeet je niet het eerste cijfer van het telefoonnummer weg te laten?
Badge +7
Hoi J. Wy.

Wat vervelend dat je sms'jes naar België niet lijken aan te komen. Ik zie dat je instellingen goed staan. Ik zie ook dat het op 1-1-2017 wel een keer gelukt is om een sms'je naar België te verzenden. Aan je instellingen kan het dus niet liggen.

Op 5-1-2017 en op 6-1-2017 zie ik het nummer van onze berichtencentrale terug. Als je dit nummer in je verbruik ziet staan, is er één van de volgende dingen aan de hand.
- Je hebt een sms'je verzonden vanuit het buitenland naar een Nederlands mobiele nummer. Dit is bij jou niet het geval.
- Een sms'je kon na 72 uur niet afgeleverd worden.
- Een sms'jes werd verstuurd naar een niet bestaand nummer.

Dat de sms'jes niet aankomen, kan dus liggen aan de ontvanger of dat je de nummers niet juist hebt ingetypt. Lukt het met behulp van de tips van Raytje wel om de sms'jes te versturen?

Groetjes,
Samantha

@Raytje, heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer