.

Beantwoord

Mijn Prepaid internetbundel werkt niet in buitenland. Hoe kan dit?

  • 24 March 2017
  • 7 reacties
  • 240 Bekeken

Badge
Heb 1000 MB gekocht op mijn prepaid nummer, spciaal voor mijn trip naar Portugal maar werkt niet! Moet ik mijn instellingen veranderen?
icon

Beste antwoord door Ray 24 March 2017, 16:56

Bekijk originele reactie

7 reacties

Je kan niet via je prepaid aansluiting gebruik van internet in het buitenland. Alleen via een wifi verbinding.

Alleen bellen kan in het buitenland.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/kan-ik-met-mijn-prepaid-simkaart-internetten-201?c=361
Badge
Wat heb ik dan aan die bundel? Bellen kon altijd al!
Die bundel kun je in Nederland gebruiken. 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Pineda1C,

Welkom op het Forum!

Balen dat je niet kunt internetten in het buitenland! :(

Het klopt wat Ray zegt. Je kunt met je Prepaid internetbundel alleen internetten binnen Nederland. Het is voor onze Prepaid klanten helaas niet mogelijk om in het buitenland te internetten.

Gelukkig kun jij je internetbundel wel gebruiken bij terugkomst in Nederland. Tijdens je verblijf kun je overigens gratis internetten via wifi. Op de meeste openbare plekken kun je meestal wel een openbare hotspot vinden.

Ik wens je alvast een heel fijn verblijft toe! Laat je het weten als je hier vragen over hebt?

@ Ray, bedankt! :D

Groetjes,
Asma
Badge
Wat kun je zelf doen om er voor te zorgen dat je wel internet in buitenland hebt?

Wij gaan namelijk binnenkort naar Engeland... vandaar.

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Wil je mobiel internet? Stap dan de dichtstbijzijnde ASDA supermarkt binnen en koop een Pay As You Go simkaart voor £10, dan heb je 600 minuten, onbeperkt sms en 1.5 GB data. Ze gebruiken het 2G en 3G netwerk van EE. Je smartphone moet wel simlockvrij zijn.

Voor internet via WiFi loop je een Starbucks, Costa of een ander koffie etablissement of pub binnen waar gratis (maar niet altijd snel) internet beschikbaar is. Ook in het openbaar vervoer is vaak WiFi aanwezig.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Skeuriezer,

Dit is de perfecte vraag om een alternatief te vragen 🙂 Alleen al omdat Scotsman dé expert is over het Verenigd Koninkrijk haha. Zoals hij zegt kun je inderdaad een lokale Prepaid aanschaffen, maar dan gebruik je dus niet je Nederlandse telefoonnummer. Mocht je een toestel hebben met duo-sim, dan is dat ideaal! Dat betekent dan dat je twee simkaarten in je telefoon kunt stoppen. Je zou dan kunnen internetten met je Britse Prepaid, en kunnen bellen met je Simyo kaartje.

Je kunt er ook voor kiezen om over te stappen op een Sim Only abonnement 🙂 Dat kun je gemakkelijk doen via Mijn Simyo > Instellingen > Beltegoed & tarieven. Je kiest dan welke bundels je wilt, en binnen een paar dagen ben je overgestapt. Als je dan de optie 'Internetten op je mobiel in het buitenland' aan zet via Instellingen > Netwerkinstellingen (tegen de tijd dat je overgestapt bent) inschakelt, kun je internetten in het buitenland. Voor nu betaal je in het buitenland (EU) nog € 0,06 per minuut/MB en € 0,02 per sms. Alle tarieven vind je hier. Vanaf juni kun je binnen de EU (en dus ook het Verenigd Koninkrijk!) gebruik maken van je bundels 🙂 Heb je bijvoorbeeld een internetbundel van 1000 MB? Dan kun je die MB's ook verbruiken binnen de EU.

Wanneer ben je van plan naar het Verenigd Koninkrijk te gaan? Als het in juni (of later) is, dan is overstappen op een Sim Only echt aan te raden. Als eerder, dan kun je inderdaad doen wat Scotsman voorstelde.

@ Scotsman, held, dankjewel!

Groetjes,
Jihane

Reageer