.

Beantwoord

Mijn laptop met simkaart erin kan geen internetverbinding maken in het buitenland. Hebben jullie een oplossing?

  • 13 August 2018
  • 4 reacties
  • 365 Bekeken

Ik heb een sim only abonnement die ik gebruik om met mijn laptop te kunnen internetten in het buitenland. Helaas krijg ik geen verbinding. Ik krijg steeds de melding dat het account niet actief is. Ik heb de optie "Bellen in het buitenland" en "Internet in buitenland" beide aan staan. Waar kan dit aan liggen?
icon

Beste antwoord door Niels 13 August 2018, 17:24

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi peter78,

Welkom op het Simyo Forum!

Allereerst wil ik even zeggen dat je telefoon gebruiken als hotspot voor veel internetverbruik kan zorgen. Het is verstandig om dit goed bij te houden, anders kunnen er onverwachts hoge kosten ontstaan.

Wat betreft de verbinding die niet tot stand komt, hier heb ik nog een aantal vragen over. Als je in Nederland je telefoon als hotspot gebruikt, werkt dit dan wel? En als je geen verbinding met het netwerk van je telefoon probeert te maken met je laptop, kan je dan wel internet met het toestel zelf? Zo kunnen we er namelijk achter komen of het aan de verbinding tussen de toestellen ligt, of niet 🙂 Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels
Beste Niels,

Ik gebruik mijn telefoon niet als hotspot, maar heb het simkaartje in mijn notebook zitten.
Reputatie 7
Badge +9
Maar heb je wel internet in het buitenland als je de simkaart in een smartphone stopt? Als dat gewoon werkt dan zit het probleem in de notebook.
Reputatie 6
Badge +5
Hi peter78.

Simyo is een provider die zich specifiek op telefoons richt. We kunnen dan ook niet garanderen dat jouw simkaart het in een notebook doet. Net zoals Scotsman ben ik benieuwd of de simkaart het in een toestel wel doet. Zou je daarnaast mijn vraag of het in Nederland wel werkt nog kunnen beantwoorden? En kon je eerder wel internetten in het buitenland met de combinatie laptop en simkaart? Ik ben benieuwd.

Scotsman, bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Niels

Reageer