.

Beantwoord

Mijn internet in het buitenland doet het niet, hoe kan dit?

  • 8 June 2016
  • 8 reacties
  • 284 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Ik heb een LG G2 met Android en ik heb geen internet in het buitenland. In Mijn Simyo staat Internet in het buitenland aan en ook op de instellingen van mijn mobiel staat dataroaming aan, maar nog geen internet...

Hoe kan dit? Wat moet ik doen om het op te lossen?
icon

Beste antwoord door Caspar 10 June 2016, 10:18

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi wimXD,

Wat vervelend dat je geen internetverbinding hebt in het buitenland. En ook zo vreemd dat de optie wel aanstaat op Mijn Simyo.

Ik heb je gegevens meteen erbij gehaald en je simkaart opnieuw aangemeld op het internet netwerk voor in het buitenland. Om deze zogenaamde reset te voltooien, zul je wel jouw toestel voor 5 minuten moeten uitschakelen.

Laat je me weten of dit het probleem heeft verholpen?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi Caspar,

Het probleem is nog niet verholpen helaas. Ik heb nog steeds geen internet...

Groeten,
Wim
Reputatie 5
Badge +9
Hoi wimXD,

Wat vervelend dat het probleem niet verholpen is. Laten we verder kijken.

Kun je eens je instellingen in je toestel nakijken. Klik hier om te kijken hoe de instellingen moeten staan voor jouw toestel.

Als alles toch goed staat wil ik je vragen om een kruistest uit te voeren. Stop jouw simkaart eens in een ander toestel en een andere simkaart in jouw toestel. Zo komen we er namelijk achter waar het probleem ligt.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Badge
Hallo Caspar,

Het aanpassen van de instellingen heeft ook niet geholpen. Een kruistest kan ik niet doen omdat ik geen beschikking tot een andere telefoon, en bovendien kan ik niet bij mijn simkaart omdat ik het pennetje daarvoor niet bij me heb.

Vanaf morgen ben ik ook alweer terug in Nederland, dus heel veel zin heeft het niet meer. Alsnog bedankt voor de moeite!

Groeten,
Wim
Badge
Hoi ik heb een s5 Samsung en ook ik heb geen internet in het buitenland heb alles al geprobeerd en ook bij mij staat hij aan in mijn simyo.ik kan wel bellen en gebeld worden.
In Duitsland heb ik plus als provider heb ook alle andere geprobeerd maar doet het niet.
En kan nu ook niet testen en kan het ook niet in het buitenland want dan kan ik Julie niet bereiken omdat ik geen internet heb.
Hoor graag wat de oplossing is
Reputatie 7
Badge +10
Hoi WimXD & Abeltje,

@WimXD, wat jammer dat het niet opgelost is voor je! Ik kan me voorstellen dat dit vervelend geweest is. Helaas kunnen wij met terugwerkende kracht niet op het netwerk kijken. Dit betekent dat we pas weer een verder onderzoek kunnen plegen op het moment dat je weer de grens over gaat. In dat geval wil ik je aanraden om dan alsnog een kruistest uit te voeren. We kunnen dan wat beter bepalen waar het probleem vandaan komt.

@Abeltje, welkom op het Simyo Forum! Wat onhandig dat je ook last hebt van dit probleem! Ik zie dat je contact hebt gehad met de telefonische klantenservice en dat de buitenlandinstellingen op je simkaart gereset zijn. Kun je ons vertellen of dit geholpen heeft?

Groetjes,
Angela
Badge
Was vandaag in Duitsland en idd hij doet het weer de reset heeft dus zijn werk gedaan bedank.
Gr abeltje
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Abeltje,

Dat is goed om te zien 🙂 Fijn dat je dit nog even hebt laten weten. Mocht je in de toekomst nog eens vragen hebben, dan zien we je graag terug op het forum.

Groetjes,
Angela

Reageer