.

Beantwoord

Mijn bundels doen het niet in het buitenland. Wat nu?

  • 16 October 2018
  • 2 reacties
  • 148 Bekeken

Ik ben in Spanje maar mijn bundel werkt niet.
Heb bij instellingen alles aangevinkt. Telefoon uitgezet en weer aangezet maar hij doet het niet.
Zit nu op wifi.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 16 October 2018, 15:12

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wij, forum experts (=mede-klanten), hebben al veel mensen geholpen met vergelijkbare problemen. Zo vaak zelfs, dat we een standaard checklist hebben. Hierbij volgt deze checklist:

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN(Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)(Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Reputatie 7
Badge +10
Hi Nenno,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat zonde dat je simkaart in het buitenland het niet doet! De tips die Groentjuh door heeft gestuurd zijn zeer handig - heb je de checklist nagelopen? Vooral het aanpassen van je APN instellingen kan wonderen doen.

Ook heb ik je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenland-opties. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Laat je ons weten of dit werkt?

@ Groentjuh, dank voor de tips!

Groetjes,
Jihane

Reageer