.

Beantwoord

Kan ik mijn belminuten ook in het buitenland gebruiken?

  • 24 June 2016
  • 2 reacties
  • 142 Bekeken

Badge
Ik heb begrepen dat je met een Sim Only bundel in het buitenland (FR) niets hebt aan je internet MB's die je dus het beste op GEEN kan zetten. Maar hoe zit het met je belminuten/sms?? Wordt het bedrag in eerste instantie verrekend met de buitenland tarieven? Of kan je dat bundelbedrag helemaal niet benutten? Als dat het geval is kan je dan tijdelijk een prepaid constructie hebben. Al vast bedankt voor jullie antwoord, graag voor 1 juli. Groet, Nyckle
icon

Beste antwoord door Scotsman 24 June 2016, 22:51

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Op dit moment heb je nog niets aan je bel- en internetbundels in het buitenland. Je betaalt het tarief dat voor dat land geldt. Dus als je voor langere tijd naar het buitenland gaat kun je het beste je internetbundel op nul zetten en de laagste belbundel nemen die er is. Maar zoals je zegt, overgaan op een prepaid aansluiting met nummerbehoud is ook een goede optie. Alleen moet je dan wel minimaal 1x per half jaar een uitgaand gesprek voeren of een sms versturen, of opwaarderen anders vervalt je prepaid nummer.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Nyckle,

Wat lekker dat je naar Frankrijk gaat 🆒

Voor je belminuten geldt hetzelfde als je MB's, deze kun je niet gebruiken in het buitenland. Als je voor een aantal weken naar het buitenland gaat, is het dus verstandig om je belbundel naar beneden aan te passen. Wanneer je voor langere tijd naar het buitenland gaat, kun je tijdelijk overstappen naar een Prepaid aansluiting. Dit bekent helaas wel dat je niet meer in aanmerking komt voor bijvoorbeeld verlengingsaanbiedingen.

Gelukkig zijn de tarieven binnen de E.U. sinds 30 april flink verlaagd. Je vindt de nieuwe tarieven op deze pagina.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean

@Scotsman, bedankt voor je antwoord!

Reageer