.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn 06nummer veranderen in 00316 nummer zodat ik hem ook in het buitenland kan bellen?

  • 15 May 2015
  • 9 reacties
  • 7250 Bekeken

Hoe kan ik mijn 06 nummer veranderen in een 00316 nummer zodat ik hem ook in het buitenland kan bellen?
icon

Beste antwoord door Scotsman 15 May 2015, 22:00

Bekijk originele reactie

9 reacties

Ik begrijp de vraag niet echt. Waarom zou het nodig zijn?
in het buitenland is het bellen naar Nederlandse mobiele nummers standaard 00316.
Hoe kan ik mijn 06 nummer veranderen in een 00316 nummer zodat ik hem ook in het buitenland kan bellen?
Ja, maar je eigen nummer hoeft niet te worden aangepast in je eigen toestel.
Daarom, dus het antwoord zal zijn dat het niet hoeft (en kan). Als TS wilt bellen naar zijn eigen nummer moet ie gewoon beginnen met 00316 en dan de rest van z'n nummer.
Ik heb dus deze sim kaart in een track en trace systeem gezet en als hij nu in t buitenland is wil ik hem ook kunnen bellen zodat hij de locatie kan doorgeven waar de auto zich bevindt.
Reputatie 7
Badge +9
Een Nederlandse simkaart kun je vanuit Nederland altijd met 06..... bellen, waar die simkaart zich ook bevindt. Als beller weet je immers nooit waar de ontvanger van het gesprek zich bevindt, dus vandaar dat indertijd is gekozen voor een systeem waarbij je alleen de internationale toegangscode moet gebruiken als het om een in het buitenland geregistreerd nummer gaat. Het bellen met een 06 nummer wordt daarom ook altijd geregistreerd als een binnenlands gesprek.
En kan hij dan ook vanuit het buitenland een sms terug sturen met het gewone 06 nummer?
Reputatie 7
Badge +9
Een telefoon met een Nederlandse simkaart kan vanuit het buitenland elk willekeurig Nederlands mobiel of vast nummer bellen, maar dan moet je wel de landencode 0031 gebruiken. Dus voor het sturen van een SMS begint het nummer met 00316..... Bovendien moet, als het om een Simyo sim gaat, de optie "bellen naar en in het buitenland" aan staan op de "Mijn Simyo" die bij dat nummer hoort.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi dormans63, welkom op ons forum :)

Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic even verplaatst naar het subforum Buitenland.

Ben je er met behulp van het antwoord van Scotsman en de rest uitgekomen?

Reageer