.

Beantwoord

Langer dan 4 maanden gebruik maken van internet in het buitenland. Wat gebeurt er dan?

  • 25 July 2017
  • 3 reacties
  • 1553 Bekeken

Op de vraag "Hoe lang kan ik maximaal gebruik maken van internet in het buitenland?" wordt bij de meeste gestelde vragen het volgende antwoordt gegeven:
"Na een periode van 4 maanden mogen we kijken of je verbruik ‘te veel’ in het buitenland is geweest. Als je onredelijk veel verbruik in de EU hebt ten opzichte van je verbruik in Nederland dan mogen we je vragen je gedrag aan te passen. Daar heb je als klant dan twee weken voor. Pas je jouw gedrag niet aan, dan mogen we je per verbruikte unit een kleine toeslag in rekening brengen, die ervoor zorgt dat we op jouw verbruik geen verlies lijden."

Nu vind ik dit nog al onduidelijk;
- Wat houdt 'te veel' in?
- Wanneer verbruik je onredelijk veel?
- Wat wordt er bedoelt met verbruikte unit?
- Wat is volgens Simyo een kleine toeslag?

Aangezien ik over een paar weken voor een half jaar naar het buitenland ga zou ik graag antwoord hebben op deze vragen, zodat ik niet voor torenhoge kosten kom te staan.

Met vriendelijke groeten,
Amber van Zutphen
icon

Beste antwoord door Asma 26 July 2017, 11:49

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ambervz,

Welkom op het Forum!

Goed dat je hier even contact over opneemt. Het is begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wilt hebben.

Als je een abonnement bij ons hebt, dan is het belangrijk dat je een duurzaam band hebt met Nederland. Dit houdt in dat je hier bijvoorbeeld woont, werkt of studeert.

Wanneer je tijdelijk naar het buitenland gaat, dan kun jij je aansluiting blijven gebruiken. Wij stellen alleen wel (als veiligheid voor onszelf) een maximum van vier maanden aaneengesloten gebruik in het buitenland. Dit betekent dat jij je simkaart aan één stuk door alleen in het buitenland mag gebruiken. Hierna mogen wij volgens de wet contact met je opnemen en je te vragen om je gedrag aan te passen. Doe je dit niet dan kunnen wij hier een toeslag voor in rekening brengen per gebruikt unit. Hiermee bedoelen wij een toeslag per belminuut, sms of MB. Meer informatie over de toeslag vind je hier.

Het is goed voor jou om te weten dat wij een toeslag in rekening mogen brengen volgens de wet. Dit betekent niet dat wij na vier maanden en één dag al bij je aan zullen kloppen. Je kunt met een gerust hart naar het buitenland en je aansluiting hier gebruiken, hoor. :$

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Reputatie 1
Badge +4
Hoi Ambervz,

Het is goed voor jou om te weten dat wij een toeslag in rekening mogen brengen volgens de wet. Dit betekent niet dat wij na vier dagen en één dag al bij je aan zullen kloppen. Je kunt met een gerust hart naar het buitenland en je aansluiting hier gebruiken, hoor. :$

Groetjes,
Asma

@Asma: Ik neem aan dat je 4 maanden en één dag bedoeld 🙂
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Frenske,

Ze bedoelt inderdaad 4 maanden en één dag 😃 Ik heb het gelijk aangepast.

Groetjes,
Caspar

Reageer