.

Beantwoord

Hoe krijg ik ontvangst in Frankrijk?

  • 21 June 2015
  • 3 reacties
  • 308 Bekeken

Ik hen een Samsung Trendlite en ben in Frankrijk. Ik kan niet gebeld worden en ontvang ook geen SMS' jes. Hoe kan ik wel een ontvangst regelen?
icon

Beste antwoord door Nielsiejjj92 21 June 2015, 20:23

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je kan dus zelf wel bellen?
Reputatie 3
Badge +5
Hi Monique,

Een paar tips:
-Staat bellen in/naar het buitenland aan op Mijn Simyo>Mijn instellingen en simkaart?

Indien dat wel het geval is kan het zijn dat je toestel niet op automatisch netwerk zoeken staat.
In de meeste toestellen kun je deze alsnog op automatisch zetten door te gaan naar Instellingen>meer netwerken>mobiele netwerk> mobiele providers/operators en dan voor automatisch te kiezen.

Mocht dat niet werken kies dan handmatig 1 van de 3 netwerken in Frankrijk. Vergeet dat niet in NL terug te zetten.
Zie http://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toestelhulp.htm#/samsung/s7390-galaxy-trend-lite/usecase/buitenland/bellen-sms-en-internet


Even je batterij en simkaart eruit halen kan ook helpen.

Laat je ons even weten of het opgelost is?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MoniqueEM, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat onhandig dat je helemaal geen verbinding krijgt met het netwerk in Frankrijk. Ik heb even je aansluiting nagekeken en deze staat gelukkig helemaal goed om verbinding te kunnen krijgen. Daarom denk ik dat de bovenstaande tips van Nielsiejjj92 je moeten helpen om weer online te komen. We horen van je of het is gelukt 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt Nelis en Scotsman 😉.

Reageer