.

Beantwoord

Wat zijn de kosten voor internet en bellen in het buitenland vanaf 15 juni 2017?

  • 22 May 2017
  • 9 reacties
  • 253 Bekeken

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat de kosten zijn voor het gebruik van het internet wanneer je in het buitenland zit. Ik begrijp dat de roaming wordt afgeschaft per 15 juni in EU en dat alles nu uit je bundel komt, maar wanneer ik de tarieven bekijk, zie ik nog steeds hele hoge kosten voor het gebruik van data en bellen in het buitenland.

Klopt het dat wanneer je bijvoorbeeld in Italië zit en daar gebruik maakt van 4G, dat je Euro 0,15 betaalt per 1MB?? Maw, stel dat je daar een maand verblijft, dat dit betekent dat je bij een verbruik van 500MB Euro 75,- kwijt bent?! En dat je voor bellen Euro 0,2299 per minuut betaalt??

Dit lijkt me erg duur en zie dan ook niet het voordeel in van de afschaffing, tenzij ik het helemaal verkeerd heb begrepen. Ik hoor het graag!

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groetjes, Shavana
icon

Beste antwoord door Ray 22 May 2017, 14:51

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 1
Badge +4
Shavana, welkom op dit forum.
Kijk hier eens http://goed-nieuws-sim-only-bundels-vanaf-1-juni-de-hele-eu-gebruiken-38048
Beste Shavana,

Ik ga er gemakshalve vanuit dat je een abonnement hebt bij Simyo. Hiervoor zijn de tarieven nu en binnen de EU, beter gezegd, zone 1 6 cent per minuut bellen, 2 cent voor een sms en 6 cent per MB internetten. Deze tarieven staat ook nog online als huidige tarieven, het is immers nog geen 1 juni. Die kosten gaan verdwijnen per 1 juni 2017 bij Simyo. Vanaf dat moment betaal je hetzelfde als dat je in Nederland belt. Dus roamen verdwijnt niet, de extra kosten die er aan hangen wel.

Die kosten die jij noemde kloppen trouwens niet.

Hier lees je alles over wat ik hierboven heb uitgelegd >>> Klik

Let op: Vanuit Nederland naar een ander land / buitenlands nummer bellen valt niet onder roamen en valt dus niet onder deze regeling.
Dank je wel Frenske en Ray voor jullie reactie. De link werkt niet die je hebt meegestuurd Frenske, en Ray, ja ik heb een abonnement en heb de gegevens van Simyo zelf: https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/tarieven/tarieven_abonnementen_buitenland_current.pdf
maar ik begrijp uit jouw verhaal dat dit niet klopt. Ik bedoelde overigens dat de EU inderdaad de *kosten* voor roaming afschaft per 15 juni, wat in de email stond vermeld.

Maar het is me nu duidelijk: je betaalt gewoon hetzelfde tarief als in Nederland. Super, dank je wel!!
Die 15 cent die jij in je start tarief noemde is je buiten de bundel tarief. Dat ga je dus betalen als je bundel op is maar wel door gaat met het gebruik van internet. Dat tarief geldt voor Nederland en EU. Die pagina die je deelde gaat over de tarieven na 1 juni..
Badge +7
Hoi Shavana,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat er verwarring is ontstaan over de kosten in het buitenland na 1 juni. Per 15 komen volgens de EU regelgeving de roamingskosten te vervallen. Providers mogen met deze regel geen extra kosten meer in rekening brengen als jij als gast van hun netwerk gebruik maakt.

Wij hebben als Simyo zijnde ervoor gekozen om deze kosten per 1 juni al af te schaffen. Daarom kun je vanaf 1 juni binnen de EU bellen, sms'en en internetten vanuit je Nederlandse bundels. Tot die tijd betaal je € 0.06 per minuut voor bellen, € 0,02 per sms en € 0,06 per MB bij internetgebruik. Voor gebruik buiten zone 1 (waar alle EU landen ook toe behoren) blijft je verbruik buiten de bundel vallen.

De link die je stuurt, gaat over de situatie na 1 juni. We zijn nog een beetje aan het stoeien hoe we dit duidelijk op kunnen schrijven. De kosten die in de tabellen worden weergegeven bij zone 1, zijn de kosten buiten de bundel. Deze kosten gelden als je je Nederlandse bundels voor die maand al hebt verbruikt. Dit hebben we geprobeerd om duidelijk te maken via de volgende zin: ' Is je bundel op, dan gelden onderstaande tarieven voor bellen, sms’en en internetten. Dit geldt niet voor verbruik van Nederland naar zone 1. Dit valt altijd buiten je bundel.' We staan open voor suggesties om dit duidelijker neer te zetten.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Frenske, Bedankt voor jullie hulp 🙂
Reputatie 1
Badge +4

We staan open voor suggesties om dit duidelijker neer te zetten.

Voor mijzelf probeer ik de diverse scenario's inzichtelijk te krijgen en ben bezig met een opzetje daarvoor.
Het berust op versimpelde afbeeldingen die de verschillende mogelijkheden laat zien. Door hieruit de gezochte selectie te maken wordt je dan geleid naar de uitkomsten.
Als je voor deze opzet interesse hebt wil ik je die wel in een PB opsturen. Hij is nog niet af en er kunnen fouten in staan :P
Laat maar weten.
Hi Samantha, ik zie het nu inderdaad. Dus na 1 juni betaal je gewoon het normale tarief van je abonnement. Dank je wel voor je reactie en uitgebreide uitleg!
Reputatie 1
Badge +4
Betreft Nieuwsbrief van vandaag 23-05-2017
Ik besef dat ik de uitspraken enigszins uit de context trek maar toch kan deze tot verwarring leiden.


en na verder gaan na klikken op Hier


Daar staat:
Ook in het buitenland maak je dus gewoon gebruik van je bel- en databundels. Net zoals thuis.
en
Bellen, sms’en en internetten in het buitenland valt vanaf dan gewoon binnen je bundel.

Bedoeld wordt natuurlijk het "buitenland binnen de zone-1" met de daarbij behorende restricties (zie verder).
Badge +7
Hoi Shavana,

Wat fijn dat het nu duidelijk is 🙂 Graag gedaan hoor. Als je nog ergens vragen over hebt, zien we je graag weer terug op het forum :)

@Frenske In de nieuwsbrief bedoelen we inderdaad alle landen in Zone 1. Dit wordt bij de FAQ verder uitgelegd. Hier leggen we alles uitgebreid verder uit, zodat het hopelijk allemaal duidelijk is. Zijn hierbij nog dingen die onduidelijk of verwarrend zijn? Als je denkt dat je een goede opzet hebt, mag je die best sturen hoor. Dan ga ik er eens naar kijken.

Groetjes,
Samantha

Reageer