.

Beantwoord

Kosten internet en bellen in het buitenland. Hoe zit dat?

  • 16 August 2018
  • 10 reacties
  • 231 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 2 reacties
Op jullie site is te lezen dat internetten en bellen vanuit een EU land (m.u.v. van Nederland) vanuit je bundel kan. Toch heeft Simyo mij extra buiten bundel kosten in rekening gebracht. Hoe kan dit?
Ik ben tijdens mijn vakantie alleen in Engeland en Ierland geweest. En dit is toch echt binnen de EU!
icon

Beste antwoord door Thomas 16 August 2018, 21:03

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ben je op een pont geweest? Vele ponten bieden mobiele netwerken aan. Deze netwerken vallen onder zone 4, omdat deze netwerken via satelliet werken!
Badge
Inderdaad zowel tussen Nederland en Engeland als tussen Engeland en Ierland op een Ferry gezeten. Maar hoe had ik dat van te voren kunnen weten dan?
Hoi @JAW

Heb je geen sms
ontvangen dat je op de hoogte brengt?

Al staat het duidelijk op de site vermeld. De mens, en ut paerdjuh dat alles van tevoren weet moet nog geboren worden.
Badge
Inderdaad een SMS van gehad dat ik was verbonden met een sateliet. Maar er staat niet bij dat dit niet binnen je bundle valt. En hoe kan ik ineens in de Verenigde staten zijn dan; ik heb tot twee keer toe een welkomsbericht gehad terwijl ik toch echt niet buiten de EU ben geweest.
Zou je wat screenshots kunnen plaatsen zodat we de tekst kunnen meelezen?
Reputatie 7
Badge +9
Maar hoe had ik dat van te voren kunnen weten dan?
Bij Simyo specifiek stond dat al bij de aankondiging dat roaming binnen zone 1 binnen de bundel viel. Daarnaast is bellen/SMSen en internetten via maritieme netwerk altijd al duur geweest, ook voordat zone 1 binnen de bundel viel.

Maar ik ben nieuwsgierig, waar had dit volgens jou moeten staan?

PS. Forum experts zijn klanten; Moderatoren zijn Simyo medewerkers!
Reputatie 7
Badge +9
Inderdaad zowel tussen Nederland en Engeland als tussen Engeland en Ierland op een Ferry gezeten. Maar hoe had ik dat van te voren kunnen weten dan?

Ik weet niet op welke ferry je zat, maar ik heb vorige week twee keer de Newcastle-IJmuiden (DFDS) ferry gebruikt, en tijdens beide reizen werd er drie keer omgeroepen kort na vertrek uit de haven dat telefoons automatisch op het scheepsnetwerk zouden overschakelen, dat gebruik van het maritieme netwerk hoge kosten met zich mee zou brengen, en dat je daarom werd aangeraden de telefoon in de vliegtuigstand te zetten of roaming uit te zetten.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi JAW,

Van harte welkom op het Simyo Forum! :)

Hoe was je reis, hopelijk hebben de kosten van het verbruik dat niet in je bundel viel, de pret niet gedrukt.

Zoals Friesian, Groentjuh en Scotsman al vertelden valt niet elke regio binnen Europa onder de huidige Roaming regelgeving. Wanneer er geen bereik meer is met een zendmast op het vaste land, bieden de pont naar Engeland en cruiseschepen en dergelijke een eigen (sateliet) netwerk. Via onze de informatie op onze website en de sms-berichten als je de grens over gaat houden we je op de hoogte van hoe het zit op jouw locatie. Ik raad je aan om de blog even door te lezen voor je volgende trip. :)

Is er nog iets dat ik voor je kan doen?

Bedankt voor de tips en het meedenken Groentjuh, Friesian en Scotsman. Ik wist nog niet de er op de schepen zelf ook wordt omgeroepen nog! Goed om te weten.

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +9

Ik wist nog niet de er op de schepen zelf ook wordt omgeroepen nog! Goed om te weten.

Groetjes,
Thomas


Ik was zelf ook verrast: ik gebruik de DFDS veerdienst tussen Newcastle en IJmuiden al meer dan 20 jaar (vaak maak ik de overtocht meer dan 1x per jaar), en het is dit jaar voor het eerst dat het mij opviel dat deze mededelingen werden omgeroepen. Vroeger kon je over telefoneren aan boord alleen informatie vinden in de hut en op de DFDS website.
Reputatie 6
Badge +4
Ik was zelf ook verrast: ik gebruik de DFDS veerdienst tussen Newcastle en IJmuiden al meer dan 20 jaar (vaak maak ik de overtocht meer dan 1x per jaar), en het is dit jaar voor het eerst dat het mij opviel dat deze mededelingen werden omgeroepen. Vroeger kon je over telefoneren aan boord alleen informatie vinden in de hut en op de DFDS website.

Toch een mooie ontwikkeling, een extra reminder dat het op zee wat anders werkt dan op het vasteland. 🙂

Reageer