.

Beantwoord

Waarom worden er wel kosten in rekening gebracht als ik niet heb opgenomen?


Als je gebeld wordt in bijvoorbeeld Egypte dan berekent Simyo kosten, terwijl er niet wordt opgenomen door degene die wordt gebeld.
Is dat normaal terwijl er geen verbinding/gesprek tot stand komt?
icon

Beste antwoord door Samantha 29 May 2017, 14:10

Bekijk originele reactie

11 reacties

Wel als beller voicemail krijgt. Beller hoeft namelijk niet te weten waar jij als gebelde bent.
Hallo Ray,
Bedankt voor de snelle reactie. Beller krijgt geen voicemail, want die is uitgeschakeld.
Dan zal er toch een andere reden zijn. Staan de kosten al op je MijnSimyo? Denk van wel anders je vraag niet. Wat is de duur van het gesprek dat is berekend?
Hallo Ray,
Een stukje van de rekening, idd via de Simyo app:

24 mei 2017 vanuit NL met mobiel naar mijn mobiel in Egypte NIET opgenomen duur 0 sec kosten E 2,54 (onterecht)
22 mei 2017 vanuit NL WEL opgenomen duur 32 sec kosten E 2,54 (terecht)
23 mei 2017 vanuit NL WEL opgenomen, duur 71 sec kosten E 3,81 (terecht)
Badge +7
Hoi dubateau,

Welkom op het Simyo forum :)

Oei, wat vervelend dat er kosten in rekening zijn gebracht terwijl er volgens jou geen verbinding heeft plaatsgevonden. Er staat echter wel een verbinding van één seconde op het netwerk geregistreerd op 24 mei om 14.51 uur. Dit wordt afgerond op hele minuten. Daarom is voor deze verbinding wel € 2,54 in rekening gebracht.

Als het goed is, wordt dit in je telefoon ook niet als gemiste oproep weergegeven en zie je hier wel een verbinding staan. Als dit gesprek wel in je gemiste oproepen lijst staat, kun je hiervan dan een printscreen sturen? Dan laat ik onze technische afdeling hiernaar kijken. Vind je dat goed?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Bedankt voor je hulp 🙂
Hallo Samantha,

Dank voor jouw reactie. In mijn bel historie staat 0 seconden. Dat klopt want er is niet opgenomen. Ik kan je printscreen sturen, maar graag niet openbaar , maar privé. Hoe gaat dat in zijn werk?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dubateau,

Dat kan ik me voorstellen! Helaas is het niet mogelijk om een privébericht met bijlage te sturen. Gelukkig kun jij wel een e-mail sturen naar webcare@simyo.nl. Als je in het onderwerp "nav forum Samantha" neerzet en het liefst in je bericht even de link van het topic plaatst, kunnen we het via de mail netjes afhandelen. Gaat dat lukken?

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,
Bedankt voor jouw reactie. Info verstuurd per email zoals gevraagd.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Dubateau.

Dankjewel voor je screenshot! Ik heb het specifieke 'gesprek' erbij gepakt. De verbinding was héél kort. Sterker nog, je telefoon maakt er 0 seconden van, maar er is wel degelijk netwerkverbinding geweest. Dat kun je zien aan het icoontje dat erbij staat. Dat icoontje is identiek aan wanneer je een gesprek voert dat langer is. Dit kun je ook terugvinden in je lijst. Hieronder een plaatje van hoe dat eruit ziet.



Is dat helder zo? Of heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Jihane
Oke Jihane, bedankt voor het uitzoeken en de uitleg.
Reputatie 7
Badge +10
Graag gedaan, Dubateau 🙂

Laat je het weten als jij nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer