.

Beantwoord

Wat kost internet in EU-landen?

  • 15 May 2017
  • 5 reacties
  • 139 Bekeken

wat kost internet in het buitenland?
icon

Beste antwoord door Samantha 16 May 2017, 15:46

Bekijk originele reactie

5 reacties

6 cent per MB buiten de bundel binnen de EU.

Vanaf 1 juni hetzelfde als in Nederland uit je bundel.
Tot 1 juni ......0.06 eur per MB in zone 1 landen, buitenbundel.
Reputatie 7
Badge +9
Voor een volledig overzicht: https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/tarieven/tarieven_roaming_zones.pdf

Zone 1 is vanaf 1 juni vanuit je bundel (Sim-Only), dus de EU aangevuld met enkele andere landen.
Reputatie 5
Badge +6
Hey Remo,

de sim-only tarieven hebben de anderen al verteld.
Op prepaid is het helaas nog niet mogelijk om in het buitenland te internetten via je sim.

Groet Paul
Badge +7
Hoi Remo Huigsloot,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat goed dat je dit navraagt! Hoeveel internetten in het buitenland kost, hangt af van het land waarin je je bevindt. Op dit moment betaal je in landen in zone 1 € 0,06 per MB. Alle EU-landen vallen hier ook onder. In landen in andere zones betaal je meer. Voor een overzicht hiervan, kun je een kijkje nemen op onze tarievenpagina. Met een Prepaid is het niet mogelijk om te internetten in het buitenland.

Per 1 juni komen de roamingskosten binnen de EU te vervallen. Dat betekent dat je per 1 juni kunt internetten in alle landen in zone 1 vanuit je Nederlandse internetbundel. Er worden dan geen extra kosten meer in rekening gebracht. Meer informatie hierover kun je hier lezen.

Ik zie dat je nu de optie 'Internet in het buitenland' nog niet aan hebt staan op Mijn Simyo. Ik raad je aan om deze aan te zetten als je hiervan gebruikt wilt maken. Dit doe je onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@ Ray, Friesian, Franswon en Paul H, heel erg bedankt voor jullie hulp heren!

Reageer