.

Beantwoord

Komen er ook bundels voor bellen en internet in het buitenland?

  • 18 January 2016
  • 16 reacties
  • 504 Bekeken

Badge +2
Als trouwe klant van Simyo vraag ik mij af of Simyo ook nog gaat komen met (onbeperkt) bundels voor het buitenland? Beroepsmatig zit ik momenteel regelmatig in het buitenland en hier is het internet erg prijzig nu is mijn vraag dus of Simyo dit soort klanten ook wil blijven houden in die zin komen er in de toekomst nog bundels die ook gebruikt kunnen worden in het buitenland zonder dat je gelijk extra kosten op je bundel gaat krijgen?

Robert
icon

Beste antwoord door Estelle 19 January 2016, 09:50

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 1
Badge +5
Hallo robert,

Ik snap je vraag, ik heb de zelfde vraag e maanden geleden gesteld en kreeg toen als antwoord datn buitenlandbundels niet op de plannning is.

Ik verwacht dat nu eerlijk gezegd ook niet, heb toen tijdelijk een vodafone prepaid kaart aangeschaft waar ik buitenland bundels had aangeschaft, de simkaart was gratis trouwens dit was 3 a 4 maanden geleden.

We zullen zien wat simyo te zeggen heeft haha 🙂 .

Mvg,

Simnlru
Badge +2
Ja mijn werk terrein ligt nu ook in het buitenland zoals nu ben ik onderweg naar Schotland en heb ik dus geen internet aldaar tenminste niet binnen mijn bundel, als Simyo dus niks met buitenland op de planing heeft staan zal ik toch afscheid gaan nemen van Simyo hoe goed ie mij ook bevalt in NL
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Gewoonrobert en simnlru,

Ik kan me goed voorstellen dat jullie heel blij zouden zijn met buitenland bundels 😞.

Wij zijn er constant mee bezig om Mijn Simyo en de Mijn Simyo app te verbeteren. Buitenland bundels staan dus (nog) niet op onze planning. Dat jullie hier naar uitkijken en dit een belangrijk punt is om klant bij ons te blijven, neem ik hoog op. Daarom zal ik het verzoek bij de juiste personen neerleggen, om hier nogmaals naar te kijken 😳.

Uiteraard krijgen jullie bericht van ons als er een verandering plaatsvindt. Hebben jullie voor nu nog vragen hierover?

Groetjes,
Estelle
Badge +2
Mooi dat jullie hier naar kijken want ik ben een tevreden klant alleen heb ik nu dus weer een week geen internet gehad doordat ik in Engeland en Schotland zat afgelopen week mijn bundeltje van 1500 Mb komt ook nooit op op deze manier maandag weer naar Duitsland zelfde verhaal de Mb gaan zo echt niet op dus goed dat er nu naar gekeken gaat worden.

Groetjes Robert
Reputatie 2
Badge +5
Ah, ja. Ik raad je voor nu aan om je bundels van tevoren aan te passen. Als je bijvoorbeeld weet dat je volgende maand vaak in het buitenland bent, kun je de internetbundel nu verlagen. De wijziging gaat dan de volgende maand in. Dan kun je het voor de daaropvolgende maand weer verhogen. Zo voorkom je dat je onnodig met veel MB's of belminuten opgescheept zit. Komt trouwens niet vaak voor, haha! :D

Mocht je verder nog vragen hierover hebben, laat het dan even weten!

Groetjes,
Estelle
Hier ook dezelfde wens, heel jammer dat Simyo hier niet in voorziet.
Wat gebeurt er eigenlijk als ik bij instellingen, onder Internet de [ Internet op je mobiel in het buitenland ] aan zet?

Groet,
Dion
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dion,

Goed dat jij ook je mening hierover deelt! Dit is heel erg waardevol voor ons. We zullen ervoor zorgen dat dit bij de juiste persoon terecht komt.

De optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' heb je nodig om een connectie te kunnen maken met het buitenlandse netwerk. Zet je deze niet aan? Dan kun je niet internetten buiten de grenzen van ons kikkerlandje. Let er wel op dat dit extra kosten met zich mee brengt als je dit gaat gebruiken.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Ook ik wacht met spoed op buitenland bundel. Sterker nog als deze bundel er in het voorjsar er niet is voor de USA en Europa dan ben ik en partner genoodzaakt van provider te switchen. Zeker voor mensen die regelmatig in buitenland zitten is Simyo een zeer teleurstellende en dure keuze.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi 06Bunde,

Bedankt voor je feedback.

Ik heb nog niets gehoord over de planning, maar deze geluiden zullen wij zeker meenemen. Als er een buitenland bundel komt, ontvang je hier zeker een mailtje over om je hierover te informeren. Tot die tijd is het nog even afwachten.

Groetjes,
Estelle
Badge +2
Wat kost internet in het buitenland?

Simyo kent twee tarieven voor het gebruik van internet in het buitenland.

Internet buiten Nederland, maar binnen de EU: € 0,25 per MB;
Internet buiten de EU: € 5,- per MB.
Let op: je verbruik in het buitenland wordt met vertraging verwerkt. Je ziet het dus niet meteen terug op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app.

Bij Simyo kun je niet een internetbundel voor in het buitenland aanschaffen. Deze optie bieden we niet aan.

Dit is wat ik zo vond op de Simyo website behoorlijk prijzig en helaas niet echt meer aantrekkelijk voor mij, ik weet niet of het bedrijf Simyo hier binnenkort met een antwoord gaat komen op het verzoek om ook bundels in het buitenland aan te bieden? Ik heb onder de collega's rond gevraagd en die adviseren mij momenteel Vodafone Red
Reputatie 7
Badge +9
Ik zou het ook HEEL graag zien komen, maar ik denk dat de providers die de bundels nog niet hebben niet echt veel haast zullen maken omdat medio 2017 de roamingkosten binnen de EU vervallen.
Ik zou juist zeggen, geef de mensen nu al de gelegenheid om tegen een redelijk tarief te internetten, de bel- en SMS-kosten zijn ook al (onder druk van Europa) flink gedaald.
Ik weet niet welke providers/welke landen de boel vertragen.
Roaming kost onder de streep voor alle providers in de wereld niets! Wat de ene betaalt ontvangt de andere, er zullen wel een paar grote spelers zijn (ik denk aan Spanje, Griekenland etc.) die grof geld verdienen aan de opbrengst van de roaming, toeristenlanden dus. Maar door het beschikbaar komen van steeds meer Wi-Fi zien ze hun inkomsten toch al teruglopen.
Nederland is, denk ik, overall een betaler, de opbrengsten van binnen Europa zijn relatief laag en deels zijn het (zoals bijv. KPN en Vodafone) partijen die in andere landen weer netto ontvanger zijn.
Dus wat houdt KPN tegen om haar dochter Simyo goedkope buitenlandbundels aan te laten bieden?
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Franswon,

Onze prioriteiten liggen op dit moment ergens anders. Zoals je weet is de nieuwe Simyo App net gereleased. En zo blijven we ons ontwikkelen :)

Groetjes, Angelica
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Angelica,

Dat de app gereleased is weet ik, ik weet ook dat daar heel veel werk voor verricht is (jammer genoeg zal ik deze niet gebruken, zie betreffende forum).

De roep om die buitenlandbundels wordt wel steeds luider en naarmate de vakanties naderen zal er nog wel meer vraag naar komen. Ik weet dat Simyo naar de klant luistert en ik hoop dan ook dat deze bundels alsnog komen.

Voor mij persoonlijk is het niet eens zo broodnodig, ik heb in mijn dual-sim toestel een 2e kaartje van Base België, maar ja als ik zo maar eens een weekend in Berlijn ben heb ik daar niets aan en prepaid daar voor 2 of 3 dagen kopen heeft weinig zin.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Franswon,

Dat klopt inderdaad. Wie het hardst roept 😉 Maar zoals je aangaf komt er in 2017 een verandering met betrekking tot roamingkosten in de EU. Dat duurt nog maar een jaar 😉
Badge +2
Ah, ja. Ik raad je voor nu aan om je bundels van tevoren aan te passen. Als je bijvoorbeeld weet dat je volgende maand vaak in het buitenland bent, kun je de internetbundel nu verlagen. De wijziging gaat dan de volgende maand in. Dan kun je het voor de daaropvolgende maand weer verhogen. Zo voorkom je dat je onnodig met veel MB's of belminuten opgescheept zit. Komt trouwens niet vaak voor, haha! :D

Mocht je verder nog vragen hierover hebben, laat het dan even weten!

Groetjes,
Estelle


Kijk Estelle, als buitenland chauffeur gaat deze optie niet werken. Ik wil ook graag gewoon zonder verrassingen kunnen internetten in het buitenland momenteel ben ik bezig met Vodafone en die gaat gewoon door met internet in het buitenland de prijs is hoog pak em beet abonnement om en nabij 60 euro duurder per maand maar daar krijg je dan wel gratis bellen voor in heel europa en 3 keer zoveel internet MBs als ik nu bij Simyo heb ik denk toch wel dat Simyo niet moet gaan zitten wachten tot het 2017 is want bij Vodafone zeggen ze gewoon dat als de roaming kosten eraf gaan/goedkoper worden de prijs van het abonnement gewoon naar beneden gaat.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Gewoonrobert,

Het is natuurlijk heel erg lastig om 2 providers met elkaar te vergelijken. Vooral zo'n grote provider die jij noemt tegenover Simyo als Sim Only provider. Onze prioriteiten liggen op dit moment niet direct bij het ontwikkelen van een buitenlandbundel.

Uiteraard nemen we alle feedback hierover mee. Zoals Franswon al heel mooi aangeeft, wordt de vraag hiernaar steeds groter. Ik kan niet garanderen dat het er in de toekomst aan zit te komen, maar who knows :)

We zien jou liever niet vertrekken naar een ander provider, maar als jij daar een betere deal kunt krijgen die je echt niet kunt laten liggen, begrijpen we dit. Vooral als je omhoog zit wat betreft buitenlandkosten is de keuze goed te begrijpen.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer