.

Beantwoord

Hoe kom ik aan dit onbegrijpelijk buiten de bundel verbruik?

  • 28 July 2015
  • 2 reacties
  • 207 Bekeken

Hallo, (na eindelijk op dit forum te zijn beland) Ik begrijp mijn buitenbundel verbruik niet. Ik heb op 17 juli jl 1000MB internet aangeschaft om de kosten in mijn vakantie te beperken. Ik heb daarvan volgens mijn simyoapp al ca een week slechts 2 MB van verbruikt terwijl ik al wel heel snel kosten buiten de bundel zag staan. Ineens zag ik bij mijn verbruik op mijn Simyo dat ik maar 2 MB binnen de bundel verbruik en veel meer daarbuiten terwijl ik nog genoeg over heb. Ik heb in de bergen sowieso een slecht of geen internetverbinding, gebruik geen U-tube, download geen filmpjes en geen muziek. Hooguit wat mailen en whatsappen. Het is heel onduidelijk hoe ik binnen de bundel internet want blijkbaar gaat alles buiten de bundel en nu zie ik dat ik rond de 90 euro extra kosten heb (wv wel iets voor buiten de bundel telefoonkosten).Ik hoor graag van jullie. Vriendelijke groet, Tulay'.
icon

Beste antwoord door Koecing 28 July 2015, 15:43

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hallo, (na eindelijk op dit forum te zijn beland) Ik begrijp mijn buitenbundel verbruik niet. Ik heb op 17 juli jl 1000MB internet aangeschaft om de kosten in mijn vakantie te beperken. Ik heb daarvan volgens mijn simyoapp al ca een week slechts 2 MB van verbruikt terwijl ik al wel heel snel kosten buiten de bundel zag staan. Ineens zag ik bij mijn verbruik op mijn Simyo dat ik maar 2 MB binnen de bundel verbruik en veel meer daarbuiten terwijl ik nog genoeg over heb. Ik heb in de bergen sowieso een slecht of geen internetverbinding, gebruik geen U-tube, download geen filmpjes en geen muziek. Hooguit wat mailen en whatsappen. Het is heel onduidelijk hoe ik binnen de bundel internet want blijkbaar gaat alles buiten de bundel en nu zie ik dat ik rond de 90 euro extra kosten heb (wv wel iets voor buiten de bundel telefoonkosten).Ik hoor graag van jullie. Vriendelijke groet, Tulay'.

Volgens mij is het zo dat je internetbundel alleen voor binnenlands gebruik is. In het buitenland maak je gebruik van roaming. Vandaag het reguliere advies om data roaming uit te schakelen bij verblijf in het buitenland.
Bij bellen maak je ook gebruik van roaming maar de prijsverschillen in belminuten zijn niet zo hoog als bij dataverkeer.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Tulay en en Koecing, welkom op het Simyo forum!

Voor de overzichtelijkheid heb ik dit forum verplaatst naar het subforum Buitenland.

Koecing heeft gelijk met zijn antwoord, Tulay. Onze bundels zijn enkel voor gebruik op het Nederlandse netwerk. Simyo biedt ook geen aparte buitenland bundels aan.
Je hebt nu zo'n 225 Mb verbruik in België en Frankrijk. Je zult inmiddels al wel een smsje hebben gekregen met het bericht dat je specifiek 'JA' moet sms'en naar 1330 om verder te kunnen internetten.
Ik raad je aan dat niet te doen, want dan lopen de kosten alleen maar meer op. Op veel plekken is er wel wifi te vinden, dus als je die mogelijkheid hebt, kun je dat beter doen.

Is het zo duidelijk voor je, Tulay?

Reageer