.

Beantwoord

Kan niet bellen vanaf Canarische eilanden. Wat nu?

  • 13 June 2016
  • 3 reacties
  • 158 Bekeken

Bellen vanaf de Canarische eilanden lukt niet. Bellen in buitenland staat aan. Roaming niet... maar dat is toch alleen nodig voor internet?
icon

Beste antwoord door Angela 14 June 2016, 11:59

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Patricia10,

Welkom op het Simyo Forum.

Het is natuurlijk de bedoeling dat jij netjes bereikbaar bent in het buitenland.

Je hebt ondertussen een reactie gehad van mijn collega via een e-mail. Hier wordt uitgelegd dat de optie voor bellen in het buitenland voor je gereset is. Om deze reset af te ronden, zal jij jouw telefoon uit moeten zetten en na 10 minuten weer mogen opstarten. Laat je weten of dit gewerkt heeft?

In de e-mail die je hebt gehad staan nog meer tips en tricks voor als bovenstaande niet heeft geholpen. Neem dit goed door! Houd je ons ook op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela, Bedankt voor je hulp. helaas werkt het kaartje nog steeds niet, ook niet in een ander toestel.
Mvrg, Patricia
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Patricia10.

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt! Dat is niet de bedoeling. Ik raad je aan om op je toestel te zoeken naar een handmatig (buitenlands) netwerk, en daar verbinding mee te maken. Het verschilt per toestel waar je dit kunt instellen, maar het staat altijd onder instellingen.

Verder wil ik je ook vragen om je simkaart uit je telefoon te halen, en te kijken welk nummer erop staat. Het gaat om een nummer met acht cijfers. Wil je dit in een privébericht naar me toe sturen? Dan kan ik controleren of alles goed staat in het systeem, en of het simkaartnummer dat bij ons geregistreerd staat overeenkomt met wat er op jouw simkaart staat.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer