Beantwoord

Kan ik mijn internetbundel uitzetten tijdens mijn stage?

• 15 juni 2016
  • 3 reacties
  • 88 Bekeken

Ik ga een paar maanden naar Mallorca voor mijn stage. Daar hoef ik geen gebruik te maken van mijn eigen internet. Moet ik dan het internet van mijn bundel uitzetten? Zodat ik alleen nog maar betaal voor bellen/ sms'en?
icon

Beste antwoord door Scotsman 15 juni 2016, 17:36

Ik zou de internetbundel gewoon helemaal uitzetten gedurende de tijd dat je niet in Nederland bent, want daar heb je in het buitenland niets aan. En je belabonnement terugzetten naar het laagste niveau want daar geldt hetzelfde voor. In de toekomst wordt je verbruik in landen waar het EU tarief geldt wel verrekend met je binnenlandse bundels, maar zover is het nog niet.

Voor de tarieven die momenteel gelden, zie https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-de-nieuwe-tarieven-voor-bellen-binne-348?c=371
Bekijk originele reactie

3 reacties

Ik zou de internetbundel gewoon helemaal uitzetten gedurende de tijd dat je niet in Nederland bent, want daar heb je in het buitenland niets aan. En je belabonnement terugzetten naar het laagste niveau want daar geldt hetzelfde voor. In de toekomst wordt je verbruik in landen waar het EU tarief geldt wel verrekend met je binnenlandse bundels, maar zover is het nog niet.

Voor de tarieven die momenteel gelden, zie https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-de-nieuwe-tarieven-voor-bellen-binne-348?c=371
Reputatie 4
Badge +7
Verwijderd.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Inge77,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat leuk dat je voor zo'n lange tijd stage gaat lopen in het buitenland 🙂 Ik hoop natuurlijk dat je een mooie tijd tegemoet gaat.

Zoals je ziet heb ik het antwoord van Scotsman gemarkeerd als antwoord. Wat hij je vertelt klopt namelijk helemaal 🙂 Nog een kleine tip van mijn kant. Zorg ervoor dat de instellingen op Mijn Simyo goed staan zodat je niet onverwachts kosten maakt die je niet wilde maken. Je kunt de optie voor het bellen en het internetten in het buitenland apart van elkaar aanzetten of uitzetten. Dit doe je via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen.

Als je de bundel vandaag uit zou zetten, gaat deze per 1 juli uit. Zet je jouw bundel na 1 juli pas uit? Dan zal hij per 1 augustus stoppen. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@Scotsman, heel erg bedankt voor je antwoord :)

Groetjes,
Angela

Reageer