.

Beantwoord

Kan ik mijn bundels nog gebruiken in Engeland?

  • 5 March 2018
  • 8 reacties
  • 2381 Bekeken

We gaan deze week naar Engeland
Zijn de kosten daar hoger omdat het geen EU land meer is ?
icon

Beste antwoord door Scotsman 5 March 2018, 10:22

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het Verenigd Koninkrijk (Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland) is nog steeds EU lid. Roamingkosten zijn daarom vooralsnog hetzelfde als in andere EU landen. Wat er na Brexit gaat veranderen is op dit moment onduidelijk. Als er geen afspraken gemaakt worden tussen May en Barnier dan wordt het mobiel bellen en internetten in de EU voor de Britten een stuk duurder. Omgekeerd zou het bellen in het VK voor Simyo klanten een stuk duurder kunnen worden als het VK vanwege Brexit uit zone 1 gegooid wordt. Maar zover is het nog niet.
Dank je wel ga ik hem gewoon omzetten vrijdag
Bedankt
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Riet,

Welkom op het Simyo Forum! Dat is een goede vraag, ik snap dat de Brexit wat vragen bij je oproept.

Geen zorgen, momenteel verandert er nog niets. Ik zie dat Scotsman je al heeft gerustgesteld. Momenteel kun je dus nog zonder zorgen gebruik maken van je bundels in het Verenigd Koninkrijk. Voorlopig liggen deze landen dus nog gewoon binnen zone 1, waar je je bundels kunt gebruiken. Meer weten over de indeling van deze zones? Bekijk dan hier het overzicht. Mocht dit veranderen, dan brengen we onze klanten natuurlijk direct op de hoogte.

Laat je het ons weten als je nog vragen hebt?

@ Scotsman, bedankt voor je uitleg!

Groetjes,
Els
Bedankt
Reputatie 5
Badge +5
Graag gedaan, Riet!

Groetjes,
Els
Graag van SIMYO een ONDUBBELZINNIG ANTWOORD of bij een HARDE BREXIT de EU-tarieven DOOR SIMYO aangepast worden naar niet-EU-zones, of dat het de garantie geeft dat het EU-tarief blijft gelden.

Omdat dit een belangerijke kwestie is moet Simyo/KPN daar over hebben nagedacht en contact gehad hebben met Britse telecomproviders en hun visies daarop.

Geen flauwe Simyo-helpdeskpraatjes, maar beleidaantwoord. Met het "dat weten we nog niet" neem ik geen genoegen.

Als het om naheffen gaat door Simyo "weten we het wel ineens", dus NU een goed antwoord a.u.b.
Typen in hoofdletters wordt op een forum als schreeuwen en daarom als onprettig ervaren. Je reageert tevens op een topic van een jaar geleden en toen was het inderdaad nog niet bekend.

Inmiddels is dat wel bekend, Groot Brittannië blijft in Zone 1.

https://forum.simyo.nl/buitenland-88/wat-voor-invloed-zal-brexit-hebben-op-roaming-42861#post193065
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Gert,

Ray heeft helemaal gelijk. Groot Brittannië zal gewoon zone 1 blijven! Een jaar geleden wisten we dit natuurlijk nog niet. Op het moment dat dit bij ons bekend werd hebben we dit gewoon gecommuniceerd.

Hopelijk ben je weer wat afgekoeld en kun je gaan genieten van je zaterdag! 😀

Fijn weekend allemaal!

Groetjes,

Kevin

Reageer