.

Beantwoord

Kan ik mijn bundels in Turkije gebruiken?

  • 4 December 2018
  • 4 reacties
  • 588 Bekeken

Hoi hoi ik had een vraag werkt mijn bundel in Turkije of tenminste in Istanbul?
icon

Beste antwoord door Ray 4 December 2018, 11:34

Bekijk originele reactie

4 reacties

Nee, Turkije zit niet in zone 1. Internetten daar kost 5 euro per MB.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-kost-verbruik-in-het-buitenland-sim-only-2573?c=441
Reputatie 7
Badge +9
Als aanvulling op Ray, raad ik aan om voor vertrek je aansluiting hierop aan te passen. Zet dus "Internet op je mobiel - Buitenland" via mijn Simyo uit, dan voorkom je dat je per ongeluk voor 5 euro per MB gaat betalen.
Reputatie 7
Badge +9
Bitebird rekent €0.03 per MB in Turkije. Bitebird is een mobiele wi-fi hotspot. Aanbevolen als je regelmatig buiten zone 1 verblijft. Binnen zone 1 uiteraard gewoon je Simyo bundel gebruiken.

P.S.1 Wow, ik zie net dat de prijs van het wi-fi dingetje dramatisch verlaagd is: ik betaalde twee maanden geleden nog meer dan 100 piek, maar nu heb je hem al voor €69,95!
P.S. 2 Ik sta niet op de loonlijst bij Bitebird en ook heb ik geen aandelen... Ik constateer alleen maar dat het een prima aanvulling is op het Simyo-aanbod voor mensen die regelmatig verder reizen dan zone 1!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Rob,

Welkom op het Simyo Forum!

Goed dat je dat navraagt! Zoals hierboven al gezegd is, is er geen buitenlandbundel waar je gebruik van kunt maken. Je bundels zijn binnen de EU wel geldig, maar in Turkije dus niet. Sorry! Al je verbruik daar valt dus altijd buiten je bundel. Ik raad je aan, zoals Groentjuh zegt, om je buitenlandse internetoptie uit te zetten door in te loggen op Mijn Simyo en te surfen naar Instellingen > Internet en bellen. Zo voorkom je dat je per ongeluk toch het web op gaat en kosten maakt.

Ik raad je aan om daar vooral gebruik te maken van wifi 🙂

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Ray, Scotsman en Groentjuh, dank voor de antwoorden!

Groetjes,
Jihane

Reageer