.

Beantwoord

Kan ik mijn abonnement tijdelijk bevriezen?

  • 31 May 2017
  • 5 reacties
  • 290 Bekeken

Badge
Is het mogelijk om mijn simyo abonnement voor een x aantal maanden te bevriezen vanwege een reis in het buitenland? Dit zou zeer fijn zijn aangezien ik graag klant wil blijven en mijn nummer wil behouden na terugkomst.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 31 May 2017, 17:14

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je hebt afhankelijk van je abonnement 2 opties:
1: Neem prepaid van Simyo en neem je nummer mee naar Simyo prepaid. Dit kan alleen als je niet meer vast zit aan een (jaar)abonnement. Bij terugkomst stap je van prepaid weer over naar Simyo Sim-only. Bij deze overstap moet je dan weer kiezen voor de huidige maand/jaar bundels. Deze kunnen duurder zijn, dan de bundels die je nu hebt.

2: Neem de laagste bundel zonder databundel en zonder andere extra's en laat de aansluiting voor 4 tot 7 euro/maand doorlopen. Bij terugkomst kun je dan weer de gewenste bundels kiezen.

Is het buitenland overigens binnen Europa? In dat geval zou ik je mobiel gewoon meenemen want binnen Europa is je bundel vanaf morgen gewoon geldig.
Reputatie 7
Badge +9
Aanvulling op Groentjuh:

De bundel is vanaf morgen 1 juni geldig in de EU en enkele andere landen - de zgn. zone 1, dus niet heel Europa!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Geertal,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat tof dat je op reis gaat! Waar ga je naartoe? Als je binnen de EU blijft, dan hoef je misschien je bundels niet aan te passen (als je dat niet wilt). Je kunt namelijk vanaf vandaag je bundels gebruiken binnen de EU zoals je ook in Nederland doet. Meer informatie hierover vind je hier.

Wil je je aansluiting niet gebruiken binnen de EU of ga je naar een land dat niet in de EU valt? Dan kun je twee dingen doen. Bij beide opties wil ik je er eerst op wijzen dat je nu bundels hebt die we niet meer aanbieden. Zodra je hierin iets verandert, kun je niet meer terug naar die bundels. Zo hebben we bijvoorbeeld geen belbundel meer dan 500 minuten, en ook de internetbundel van 3500 MB bieden we niet meer aan. (We bieden wel een bundel aan van 4000 MB voor € 12,-, terwijl jij nu € 14,- betaalt voor 3500 MB. Dit kun je aanpassen via Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement > Bundels aanpassen. Een wijziging gaat in vanaf de eerste van de volgende maand.)

Je kunt ervoor kiezen om over te stappen op een Prepaid. Dat doe je door een Prepaid simkaart te bestellen met nummerbehoud. Bij nummerbehoud vul je dan de gegevens in van je Simyo abonnement. Ik zie dat je contractvrij bent, dus je kunt deze overstap maken wanneer je maar wilt. Let je er dan wel op dat je eens in het halfjaar een vorm van verbruik moet hebben om die Prepaid simkaart actief te houden? Als je dus belt, sms't, opwaardeert, een internetbundel koopt of internet verbruikt via mobiele data, dan is dat verbruik. Verder kun je niet internetten met je Prepaid kaartje in het buitenland, ook niet in de EU. Hier lees je nog meer over de overstap van Sim Only naar Prepaid. Als je dan terug bent in Nederland, kun je gemakkelijk weer overstappen naar een Sim Only door via Mijn Simyo te surfen naar Instellingen > Beltegoed en tarieven > Overstappen naar Sim Only.

De tweede optie is dat je je bundels verlaagt tot het laagste pitje. Ik zie dat jij gebruik maakt van de verlengbundels. Als je je bundels verlaagt naar slechts een belbundel van 100 minuten voor € 4,-, dan zijn dat de enige kosten die je hebt per maand. Als je bijvoorbeeld vier maanden wegblijft, betaal je daar dus € 16,- voor.

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Groentjuh en Franswon, dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Een goede avond,

Bedankt voor snelle en duidelijke antwoord op mijn vraag. Ik zal in Zuid Amerika gaan reizen, dus het zal voor mij één van de twee opties worden. (laag maand bedrag of prepaid) Ik heb nog even de tijd om er over na te denken. Maar het omzetten zal vast geen probleem zijn.

Bedankt!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Geertal,

Wat een droomreis! Klein minpuntje dat je daar niks aan je bundels hebt.

Mocht je nog hulp nodig hebben bij een eventuele overstap, dan weet je ons te vinden.

Alvast heel veel plezier in Zuid-Amerika 🆒

Groetjes,
Sean

Reageer