.

Beantwoord

Kan ik een mobiele hotspot en tethering gebruiken?


Badge
Ik wil in het buitenland mijn telefoon tot mobile hotspot instellen of thetering gebruiken. Krijg ik dan extra datagebruik en welke van de twee instellingen is effectiever?
icon

Beste antwoord door Anonymous 20 June 2017, 22:19

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Dat is toch hetzelfde? Of begrijp ik je niet goed?
Badge
Ja, zou het moeten zijn maar ik krijg van diverse kanten te horen dat deze manier van data verdelen onevenredig veel verbruikt.
Je gebruikt meer data en dan kan het aangesloten eindproduct HET verschil maken, zoals een laptop. Windows updaten als voorbeeld.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi feddo van gogh,

Tethering en een mobiele hotspot lijkt mij ook hetzelfde, het is alleen een andere bewoording. Voor wat wil je de hotspot precies gebruiken? Of wil jij juist gebruik maken van iemand anders z'n hotspot?

Klik hier overigens voor een artikel over tethering.

@wimj12 en Friesian bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar
Badge
Ik gebruik thetering (mobile hotsspot) om met mijn ipad te kunnen internetten via mijn telefoon. Helaas geeft de simyo app niet real time aan wat je gebruikt maar na een dag lijk ik onevenredig veel te hebben verbruikt.
alle overbodige diensten staan de hele vakantie uit incl updates dus daar zal het niet in zitten. De vraag us dus of het dataverbruik door het gebruik van thetering/ mobile hotspot onevenredig toeneemt.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Feddo

De combinatie die jij aangeeft werkt prima zeker als jij zegt dat de overbodige diensten en updates uitstaan.
Ik spreek uit ervaring, heb het zelfs met een Windows pc gedaan maar dan merk je wel dat het wat sneller gaat!

Maar jij had het over het buitenland, kijk hier eens naar:

https://forum.simyo.nl/buitenland-88/waarom-respecteert-simyo-geen-net-neutraliteit-in-de-eu-en-blokkeert-de-mogelijkheid-om-met-je-computer-via-je-telefoon-van-je-bundel-gebruik-te-maken-38807

Weet niet op welk termijn simyo dit voor elkaar heeft, en misschien is het in sommige landen al wel geregeld.

Kunnen jullie hier iets over zeggen simyo, wil het zelf ook weer gaan gebruiken (augustus) in Frankrijk.

Gr Ron
Reputatie 7
Badge +9
Dit is een mooi voorbeeld van een situatie waar het handig zou zijn als Simyo een lijst met roaming-partners in een bepaald buitenland zou kunnen geven met de verschillende diensten per provider die voor Simyo klanten beschikbaar zijn. Maar helaas heeft Simyo recentelijk gezegd (op dit forum) dat dergelijke lijsten er niet zijn. Als er in een bepaald land geen partner netwerken zijn waarbij je als Simyo klant kunt tetheren dan weet je van tevoren dat het geen zin heeft om eindeloos op zoek te gaan naar een netwerk waar dat wel kan. Ook als maar bij 1 partner netwerk tethering mogelijk is, is dat handig om te weten.
Reputatie 7
Badge +6
Scotsman

Dank je,,,,,,,,precies👌🏻
Badge +7
Hoi feddo van gogh,

Het is zeker mogelijk om je simkaart te gebruiken als hotspot / tethering. Het klopt dat dit niet bij elk netwerk lukt. Gelukkig hebben we in alle Europese landen sowieso wel roamingspartners waarbij dit moet lukken. Dus als het met een bepaald netwerk niet lukt, probeer dan een ander netwerk. Je kunt ons ook vragen wat de roamingspartners zijn in het land waar je je bevindt. Wij geven deze dan aan je door. We hebben hier wel een overzicht van, maar we kunnen/mogen deze hele lijst niet in het openbaar plaatsen. Niet eens alle medewerkers beschikken over deze lijst ;)

De kans is groot dat met tethering je MB's sneller op gaan dan dat je gewend bent. Dat komt omdat bijvoorbeeld je laptop al snel meer MB's nodig heeft om iets te downloaden dan je telefoon. Daarnaast gebruik je deze apparaten vaak ook iets intensiever dan je telefoon. Zolang je simkaart in je telefoon zit, kun je nog wel sms'jes ontvangen dat je internetbundel (bijna) op is. Hou dit daarom goed in de gaten.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@RonH en Scotsman, bedankt voor jullie hulp 🙂
Reputatie 7
Badge +9
We hebben hier wel een overzicht van, maar we kunnen/mogen deze hele lijst niet in het openbaar plaatsen.

Ik had al zo'n vermoeden, hoewel ik de achterliggende beweegredenen hiervoor niet begrijp. Bedrijfsgeheim?
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Samantha

Naar aanleiding van jou reactie, wil ik vragen kun jij voor mijn de roamingpartners doorgeven van Frankrijk.
Alvast bedankt

Gr Ron
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Scotsman en Ron H,

Goede vragen! 🙂 De reden dat deze lijst niet online wordt gezet, is omdat er een heleboel andere gevoelige informatie in staat. Dat betekent niet dat we niet de benodigde informatie delen, hoor. Sterker nog, dat hebben we in het verleden vaak genoeg gedaan. In Frankrijk zijn dit de roamingpartners, Ron:
  • SFR
  • Orange France (France Telecom Mobiles)
  • Orange France (FT Mobiles)
  • SFR
  • SFR
  • Bouygues Telecom
  • Free Mobile

Heb je hier voldoende aan? :)

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +6
Dank je wel helemaal goed
Reputatie 7
Badge +10
Graag gedaan namens Jihane 🙂 Fijn dat we je zo toch kunnen helpen zonder de volledige lijsten door te geven. Zoals aangegeven, mag je ons altijd vragen wat de roamingpartners zijn in bepaalde landen. We geven deze informatie gewoon vrij :)

Groetjes,
Angela

Ik wil in Griekenland graag gebruik maken van tethering. Met welke aanbieder kan dat? 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Paulinemich,

 

De netwerken waar je in Griekenland gebruik van kan maken zijn de volgende:

 

  • COSMOTE Mobile Telecommunications S.A.
  • Vodafone (Panafon S.A.)
  • Wind Hellas Telecommunications S.A. (STET)

Let er trouwens op dat je geen verbinding maakt met een Turks netwerk, dat wil heel soms nog wel eens gebeuren en dit valt niet binnen de bundel. Je ontvangt een sms wanneer dit gebeurd.

 

Groetjes

Daisy

Ik gebruikte al wind maar zag dat data saver op on stond. Ik heb deze op off gezet en nu doet hij het wel. Bedankt nog voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Paulinemich,

 

Ah oké, fijn dat je er uit bent gekomen. Geniet er van in Griekenland!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer