.

Beantwoord

Is het mogelijk om mijn nummer zonder abonnement te behouden?

  • 15 November 2019
  • 2 reacties
  • 412 Bekeken

Beste Simyo, 

 

Per februari ga ik voor een half jaar naar Bali. Vanuit daar wordt ook een Balinese simkaart voor mij geregeld. 
Graag zou ik daarom mijn abonnement op stop zetten. Ik zit niet meer vast aan een abonnement en ik zie ook in mijn account staan hoe ik deze op kan zeggen. 
 

Echter vroeg ik mij af wat de afmeldprocedure is. Hoe lang van de voren moet je hem op stop zetten? Of zet hij hem gelijk voor de volgende maand op stop wanneer je dit doet? 

 

Ook wil ik graag mijn nummer behouden en wanneer ik weer terug in Nederland ben, kijken voor een goede sim only deal. Wellicht weer bij jullie, wellicht bij een andere provider. Hoe werkt dit? 

 

Ik hoor het graag!

icon

Beste antwoord door Groentjuh 15 November 2019, 14:09

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hey Julia_,

 

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je naar Indonesië gaat! Ik snap dat je natuurlijk niet voor iets wil betalen wat je dan niet gebruikt. Ik heb eigenlijk helemaal niets toe te voegen aan het antwoord van Groentjuh. Je kan je nummer bewaren door een overstap te maken naar Simyo Prepaid. De stappen om dit te doen vind je via deze link.

@ Groentjuh: Super bedankt voor je uitgebreide antwoord :)

Ik hoor het graag als je nog andere vragen hebt.

 

Groeten,

Ouael

 

Reputatie 7
Badge +9

Een nummer kun je alleen behouden op een actieve aansluiting. Nummerbehoud is dan ook niet het behouden van een nummer, maar meer het mee kunnen verhuizen van een nummer naar een andere aansluiting. Zodra een mobiel nummer niet meer aangesloten is, zal deze na een afkoelperiode aan een andere aansluiting worden aangesloten en kan de eigenaar van die aansluiting het nummer gebruiken.

Het is het niet handig om je abonnement af te sluiten, want dan loop je het risico om het nummer kwijt te raken. In plaats daarvan kun je je nummer meenemen naar een aansluiting via nummerbehoud.

Je kunt bijvoorbeeld een Simyo prepaid aansluiting gebruiken om een nummer mee te behouden. Simyo prepaid kost maandelijks niets, elke 6 maanden moet je echter wel bellen, SMSen, internetten of opwaarderen met de aansluiting anders vervalt de aansluiting en dus ook het nummer bij die aansluiting (er zijn geen providers, die betere voorwaarden hiervoor hebben! Sommige hebben vergelijkbare voorwaarden) Dat de aansluiting elke 6 maanden actief gehouden wordt, moet je dus regelen!

Om een Simyo prepaid aansluiting te gebruiken om je nummer te behouden tijdens je reis dien je Simyo prepaid met nummerbehoud van je nummer van je abonnement te bestellen. Het nummerbehoud zorgt ervoor dat je Simyo abonnement beëindigd wordt, zodra het nummer op de Simyo prepaid aansluiting komt.

Met Simyo prepaid kun je binnen enkele dagen weer terug naar Simyo sim-only zonder nieuwe simkaart! Op die manier ben je na de reis zo weer up and running.

Reageer