.

Beantwoord

Is er een buitenlandbundel voor MB's?

  • 17 September 2014
  • 11 reacties
  • 2572 Bekeken

Kun je ook buitenlandbundels kopen voor mb's?
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 September 2014, 18:49

Bekijk originele reactie

11 reacties

Hallo Sharon1969.

Wat leesvoer met daarin het antwoord.

Groet,
Friesian
Badge +6
Hoi Sharon1969, welkom op het forum van Simyo!

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Buitenland, zodat klanten met eenzelfde vraag makkelijker het topic kunnen vinden hopelijk :)

Heb je de pagina al bekeken waar Friesian in zijn antwoord naar verwijst?

We hebben helaas geen internetbundel voor in het buitenland. Wanneer je in het buitenland gebruik maakt van mobiel internet betaal je binnen de EU €0,25 en daarbuiten betaal je € 5,- per MB.

Ik hoor graag van je of Friesian & ik hiermee je vraag hebben beantwoord 🙂
Erg jammer dat Simyo de klant op dit gebied niets kan beiden en ik op zoek moet gaan naar een aanbieder die dit wel kan voor de vakantie weken...
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Groningen,

Jammer dat je hierop besluit om over te stappen naar een andere aanbieder! De conclusie is weg snel getrokken, want de tarieven zijn onlangs gewijzigd. Je betaalt tegenwoordig 1 MB uit je bundel, plus een toeslag van € 0,06. Stel je koopt een 200 MB bundel in Nederland, betaal je dus maar € 18,- Dit is bijna vergelijkbaar met de buitenland bundels van de concurrent. Tel je daar nog bij op dat je geld kwijt bent aan overstapkosten (aansluitkosten e.d), is zo'n overstap helemaal niet zo heel gunstig voor een enkele of twee vakanties per jaar.

Groetjes, Tiury
Sorry Tiury, maar ik heb het niet over overstappen... Ik ben zeer tevreden over Simyo! Daarom zit ik er al jaren lang bij 🙂
Maar voor de vakantie zal ik echter een andere oplossing gaan zoeken, bij een concurrent ( terwijl ik dit liever ook niet doe).
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Groningen,

Daar ben ik blij om 🙂 In jouw eerste bericht leek het even alsof je helemaal ging overstappen. Gelukkig is dit niet het geval!

Je kunt inderdaad kijken naar een andere oplossing. Heb je de berekening van Tiury bekeken en alle informatie over de verlaagde tarieven binnen de EU? Dit is dusdanig laag geworden dat een buitenland bundel al bijna niet meer nodig is! Mocht je hier meer toelichting over willen, laat het dan gerust weten. We helpen je graag.

Groetjes,
Angela
Badge +1
Hoi,
Bij Tele 2 koop je een buitenland bundel van 1000 mb voor 10€.
Buiten je normale abonnementskosten natuurlijk. Waarom kan dat bij Simyo niet via KPN?
Groet
Reputatie 7
Badge +9
Simyo opereert helemaal los van KPN. De producten die Simyo aanbiedt zijn anders dan die van KPN. Als het aanbod van Simyo exact hetzelfde zou zijn als dat van KPN, en als ook de prijzen identiek zouden zijn dan zou Simyo net zo goed opgedoekt kunnen worden. Of KPN natuurlijk 😃
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bernie,

Goed dat je dit nog komt vragen. Ik snap je beredenering heel goed!

Zoals Scotsman aangeeft, maken wij enkel gebruik van het netwerk van KPN. Verder staan we los van KPN als provider. Om die reden kun je geen gebruik maken van de buitenlandbundels die KPN wel aanbiedt.

Het is dan ook niet zo dat de mogelijkheid voor een bundel niet bestaat over het netwerk van KPN. Er bestaat bij Simyo alleen geen bundel hiervoor. Deze zal apart ontwikkeld moeten worden. Of dit gaat gebeuren, is niet bekend. Omdat je medio 2017 binnen de EU gebruik kunt gaan maken van je bundels, is de kans aanwezig dat deze bundels niet meer ontwikkeld gaan worden.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@Scotsman, bedankt voor je uitleg!

Groetjes,
Angela
Ik heb de bovenstaande discussie doorgelezen en vroeg mij af wat momenteel de goedkoopste optie voor internet in de USA tijdens een drieweekse vakantie is bij jullie. Offf is het in dit geval toch goedkoper om naar een concurrent toe te gaan.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Bronsink,

Welkom het Simyo forum.

Wat leuk dat je drie weken naar de Verenigde Staten gaat :D

Helaas kan ik je geen internetbundel voor het buitenland aanbieden. Dit betekent dat je € 5,- per MB betaalt, wanneer je gebruik maakt van mobiel internet met je Simyo aansluiting.

Omdat je in Amerika niks aan je MB's hebt, raad ik je aan om je internetbundel tijdelijk te verlagen en vooral gebruik te maken van Wi-Fi.

Je vindt alle buitenlandtarieven op deze pagina. Als je hier nog vragen over hebt dan hoor ik het graag!

Fijne vakantie 🆒

Groetjes,
Sean

Reageer