.

Beantwoord

Is er 4G in Ierland?

  • 22 October 2018
  • 6 reacties
  • 550 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 12 reacties
Welke verbindingssnelheid is er in Ierland?
icon

Beste antwoord door Jihane 23 October 2018, 16:49

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Dombo,

Goed je terug te zien op het Simyo Forum 🙂

Dat verschilt heel erg! Het hangt af van met welk netwerk je verbonden bent. Je kunt in Ierland best een 4G-verbinding krijgen. Je toestel verbindt automatisch met een geschikt netwerk, maar als je zelf nog wil sleutelen daarmee kun je via je toestel handmatig naar netwerken zoeken. Je doet dat door in je telefooninstellingen te zoeken naar 'Aanbieder'. Dit verschilt per toestel, laat je me weten welke telefoon je hebt? Dan kan ik je precies vertellen waar deze instellingen te vinden.

Gaat dat lukken zo?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hmm, antwoord met 0 waarde, waarom toestel type opgeven als ik de juiste netwerk provider moet instellen?
Die instelling voor de provider weet ik zelf goed te vinden.
Beter was het om een lijst met de aanbieder te ontvangen waarmee ik met Simyo 4G verbinding kan krijgen.
Maar volgens mij wordt de 4G sowiezo niet ter beschikking gesteld aan Simyo gebruikers.
Tijdens mijn bezoek aan Dublin lukte het mij niet bij welke provider dan ook om 4G te krijgen.
Dus ook niet met die provider waar een met mij meegereisde kennis met een KPN abbo WEL 4G verbindingen kreeg.
Hoi dombo.

Dan had een kruistest het verschil bewezen.
Is dat gedaan?
Reputatie 6
Badge +5
Hi dombo,

Jihane vroeg naar het soort telefoon zodat ze je dan een specifieke link naar onze toestelhulp toe kon sturen 🙂 Daar kan je dan instructies vinden om handmatig een netwerk te selecteren. Alle onze Sim Only klanten maken gebruik van een 4G netwerk waar beschikbaar. In Nederland, maar ook in bijvoorbeeld Dublin. Net zoals Friesian ben ik benieuwd of je hebt gekeken hoe het netwerk was met je simkaart in een ander toestel. Het zou namelijk kunnen dat de telefoon niet helemaal goed is ingesteld.

Friesian, bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Niels
Badge
Sorry, de tijd om sim kaartjes te gaan wisselen om te zien of of er toestel verschillen zijn is bij mij gepasseerd. Het werkt of het werkt niet. In dat laatste geval nemen we de toestel instellingen nog maar een keer door en melden aan op hetzelfde netwerk waar mijn kennis wel 4G had en dan houd het op.
En hoezo sim kaartjes wisselen? Inmiddels zijn er fysiek 3 formaten,

Daarom kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de verbinding in Dublin begrensd was. Ik heb maar een goedkoop Simyo sim-only abbo.en geen (dure) Kpn aansluiting.

De vraag kwam voort uit het verschil dat mijn kennis en ik daar constateerden.
Reputatie 2
Badge +1
Hi dombo,

Ik snap dat je het zo snel mogelijk wilt oplossen, en dat simkaart wisselen lastig gaat met al die formaten. Echter, dit is wel van belang om te weten hoe we dit het best kunnen oplossen.

Ik hoop dat het alsnog gaat lukken! Laat je het ons dan weten?

Groetjes, Sarah

Reageer