.

Beantwoord

Kan ik internetten in Portugal?

  • 14 June 2016
  • 8 reacties
  • 617 Bekeken

hallo, Ik ga binnenkort op vakantie naar Algarve (Portugal) en natuurlijk mijn Smartphone mee. Maar ik heb alleen prepaid. zo kan ik buitenland internet kijken of via hotel wifi gebuiken? Zo kan ik misschien daar internet kijken, e-mailen en Whatsapp? Belllen en SMS gebruiken niet veel.
Mijn smartphone is nieuw met 3G em 16 GB, SAMSUNG GALAXY S3 NEO BLAUW

Vriendelijke Groet Jan Kuijpers
icon

Beste antwoord door wimj12 14 June 2016, 22:12

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Internetten in het buitenland gaat niet met prepaid. Je zult dus Wifi moeten gebruiken.
Bellen en SMS gaat wel, als je dit tenminste aangezet hebt.

IJsland heeft trouwens net 1-1 gemaakt tegen FC Ronaldo.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Jan Kuijpers,

Welkom op het Simyo forum.

Wat lekker dat je binnenkort naar Portugal gaat 🆒 Met een Prepaid aansluiting is het helaas niet mogelijk om te internetten in het buitenland, maar met jouw mooie smartphone kun je natuurlijk wel gebruik maken van Wi-Fi.
Je kunt met een Prepaidkaart wel bellen en sms'en in het buitenland. Deze optie zet je aan op Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen > Bellen in en naar het buitenland.

Groetjes,
Sean

@Wimj12, bedankt voor je hulp! Ik had 2-1 in mijn toto 😞
Reputatie 7
Badge +7
Ik doe niet mee aan een poule.
Wel apart om Ronaldo te horen jammeren over de manier van juichen
van IJsland.
Kan ik misschien een oplossing voor deze vraag, van prepaid overzetten naar abonnement (sim only) en kan ik ook in Portugal internet gebruiken voor 1000 mb?
Hi,

Via je onderstaande link lees je alles over het overstappen naar een Abonnement.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-prepaid-naar-sim-4?c=4

Wat betreft de kosten van het bellen en internet in Portugal. Je betaald (tijdelijk) alleen de eu toeslag van 6 cent per minuut voor het bellen en 6 cent per MB voor het internet. Dat je enkel alleen de toeslag betaald komt omdat Simyo door een technisch probleempje de kosten uit de bundel niet kunnen berekenen. Daardoor dus tijdelijk een klein voordeeltje voor de klant.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi kuij0247,

Leuk dat je wilt overstappen van Prepaid naar Simyo. Dit kan via je Mijn Simyo pagina.

@wimj12 Dat had ik ook gezien!! Raar hè :? Ronaldo is een hele goede voetballer, maar jammer genoeg wel een slechte verliezer...

@Raytje bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Hallo.
Ik ben nu overgestapt naar abonnement (sim only) maar eerst 500 mb en dan verhoogt naar 1000 mb. Dus eerst proef later zal zie ik verder.:D
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kuij0247,

Wat leuk om te zien dat het gelukt is!

Je kunt nu dus ook gebruik maken van het internet in het buitenland. Ook hiervoor zal je de optie via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen moeten aanzetten. Anders kun je geen connectie maken. Let erop dat jouw internetbundel niet geldig is in het buitenland. Je betaalt de MB's die je daar verbruikt dus los op je factuur als buitenbundel kosten.

Raytje heeft je al helemaal juist geïnformeerd over de kosten. Heb je hier nog vragen over?

Alvast een fijne vakantie!

Groetjes,
Angela

Reageer