.

Beantwoord

Internetten in het buitenland werkt niet

  • 21 February 2014
  • 36 reacties
  • 3188 Bekeken

Badge
Ik zou wel eens willen weten of er meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben met de klantenservice van Simyo.
Ik probeer al maanden internet te krijgen in het buitenland, maar wat ik ook moet wijzigen of wat ik ook doe, Ik krijg geen internet in Duitsland of Belgie. 
Waar ik me mateloos aan stoor is dat ik telkens dezelfde antwoorden krijg. Staat je internet buitenland wel aan. Heb je handmatig providers gezocht en uitgeprobeerd. heb je na het zoeken de telefoon wel opnieuw opgestart. heb je.....  
Ik heb er de balen van. En het is niet enkel mijn eigen telefoon, (samsung galaxy) maar ook de telefoon van mijn vrouw die het niet doet....
Nu krijg je weer een mailtje dat het toch echt niet aan Simyo ligt en of ik de volgende keer als ik in het buitenland ben wil bellen, dan kunnen ze kijken of ze het kunnen oplossen.... tijdens kantooruren. Ik zit normaal gesproken door de week op mijn werk. In het weekend ga ik er graag uit maar dan kan ik niet bellen... Zit er al sterk over te denken om maar over te stappen.
icon

Beste antwoord door Alex 25 February 2014, 11:26

Bekijk originele reactie

36 reacties

Ik kom geregeld in het buitenland omdat ik bij de grens van Duitsland woon. Tevens ben ik vorig jaar 2 x naar Spanje geweest en dit jaar Oostenrijk en Italië.
Ik heb nooit internet in het buitenland en kan alleen maar via wifi verbinding maken. Ik heb een HTC one S. Kunnen jullie voor mij nakijken of er iets verkeerd is?
bvd
Reputatie 7
Badge +9
Heb je soms een prepaid sim? Alleen als je een abonnement hebt bestaat de mogelijkheid om internet in het buitenland te gebruiken. Maar dan moet de optie Internet op je mobiel - buitenland aan staan in Mijn Simyo.
Nee ik heb geen prepaid en ik heb internet in het buitenland gewoon aan.
Reputatie 7
Badge +9
Ik hoor regelmatig dat in dit soort situaties een IT specialist van Simyo iets aan jouw aansluiting moet sleutelen, zoiets als de buitenland internetverbinding met de hand een reset geven of iets dergelijks. Over dus naar een Simyo moderator die dit z.s.m. in orde zal maken.
Badge +8
Hoi bill147,

Dat is vervelend. De optie staat inderdaad prima aan. Kun je wel gewoon bellen en gebeld worden in het buitenland?
Ik wil je vragen om na te gaan of je Dataroaming wel aan hebt staan in je toestel. Dat zorgt ervoor dat je op een ander netwerk data kunt gebruiken.
Ik hoor het graag van je :)

Scotsman, bedankt voor het meedenken :)

Groetjes,
Charlene
Ik ben vandaag weer in duitsland geweest en heb daar de telefoon nog een keer opnieuw opgestart maar ik krijg geen internet. Kunnen jullie nog iets anders proberen? Misschien internet instellingen per sms doorsturen of misschien een nieuwe simkaart? Ik begrijp echt niet waarom het niet werkt.

mvg

Bill147
Reputatie 2
Badge +6
Hoi bill147,

Ik heb even de netwerkspecialisten voor je gebeld, maar die zeggen dat op het netwerk alles goed staat. Je hebt dus wel de mogelijkheid om te internetten, maar je maakt geen verbinding. Dit wijst op verkeerde APN-instellingen. Zou je toch nog een keer je APN-Instellingen willen controleren? Wat staat er nu? Check je telefoon of (data)roaming wel aan staat, anders kun je helemaal geen verbinding maken.

Ik hoor graag van je 🙂
Kunnen jullie mij de apn instellingen sturen dan?

Bill147
Badge +8
Hoi Bill147,

Jouw toestel is niet geschikt om een configuratiesmsje te ontvangen.
Je kunt de volgende stappen doorlopen om de instellingen in je toestel te zetten:

Druk de Menu knop.

Blader naar en selecteer Settings en blader naar en selecteer Mobile network.

Selecteer Access Point Names.

Druk de Menu knop en druk New APN.

Blader naar en selecteer Name en schrijf internet.

Druk OK.

Blader naar en selecteer APN en schrijf internet.

Druk OK.

Blader naar en selecteer APN type en schrijf Default.

Druk OK.

Druk de Menu knop en druk Save.

Blader naar en selecteer een nieuw profiel.

Druk de Home knop om terug te keren naar het hoofdscherm.


Het kan helpen om na de nieuwe instellingen het toestel even uit te schakelen en daarna weer aan te zetten.
Laat je even weten of het daarmee is gelukt?

Groetjes,
Charlene
Charlene..............Helemaal top!!!!

Ik heb een stukje motor gereden in Duitsland en ff de mobiel geprobeerd. Ik heb eindelijk internet!!!!!!

Thnx!!!!!!!

Groetjes en goed weekend.

Bill147 (Mark)
Badge +6
Hoi bill147,

Dankjewel voor je terugkoppeling, fijn om te horen dat je nu wel verbinding krijgt met mobiel internet in Duitsland, graag gedaan namens Charlene! :D

Fijne Pinksterdagen gewenst!
Bestaan er wel mensen die gewoon via roming op internet kunnen met een simyo kaart?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi koosenmagda,

Je hebt in een andere topic je vraag uitgebreid geplaatst. Ik heb je vraag hier net beantwoord 😉
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb eens op een paar fora van andere providers hier in de UK gekeken en het blijkt regelmatig voor te komen dat mensen òf niet kunnen bellen, òf niet gebeld kunnen worden, òf niet kunnen internetten als ze in het buitenland aan het roamen zijn. Terwijl ze wel een aansluiting hebben die bellen en internet in het buitenland mogelijk zou moeten maken. Dat laatste probleem (geen internet) schijnt relatief het vaakst voor te komen. De eerste suggestie die de provider doorgaans geeft is checken of "international roaming" is geactiveerd (vergelijkbaar met "bellen in/naar het buitenland" op Mijn Simyo) maar dat is vaak wel het geval. Verder blijkt dat een reset van die instelling maar zelden het probleem verhelpt. Ook het veranderen van bepaalde instellingen heeft niet altijd het gewenste effect, dus blijft het probleem onopgelost.

Ik heb sterk de indruk dat het weinig uitmaakt bij welke provider je bent of je wel of geen internet in het buitenland hebt. Een 100% garantie dat data roaming werkt kan kennelijk door geen enkele provider worden gegeven.

Het wordt tijd dat er door netwerken in internationaal verband eens goed naar een oplossing gezocht gaat worden, want als je een telefoon en een aansluiting hebt die het technisch gezien mogelijk maken dat je internationaal kunt bellen en internetten dan verwacht je ook dat dat in 99 van de 100 gevallen werkt.
Badge
Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Maar het frustreerd je gewoon als je telkens dezelfde "riedel" opgesomt krijgt. En als je dan voor de zoveelste keer hebt uitgelegd dat je internet buitenland eigenlijk enkel in de weekenden nodig hebt krijg je vervolgend weer een mail dat je dan de klantenservice moet bellen als je in het buitenland bent.... TIJDENS KANTOORUREN... wordt er daar dan niet gecommuniceerd onder elkaar? 
Reputatie 7
Badge +9
Tja, het probleem is dat de Simyo klantenservice alleen bemand is op werkdagen van 9:00 uur tot 17:30. En wat die riedel betreft - dat betekent volgens mij gewoon dat Simyo niet 1-2-3 een oplossing heeft. Als bellen of internet het niet doet als een klant in het buitenland zit dan kan dat aan van alles en nog wat liggen. Omdat het om een ander (buitenlands) netwerk gaat en de klant zich meestal niet dagenlang op dezelfde lokatie binnen het bereik van dezelfde mast bevindt en vaak ook nog van het ene plaatselijke netwerk naar een ander overschakelt kan ik me goed voorstellen dat het vinden van de oorzaak van het probleem veel tijd vergt. En die tijd heeft de klant meestal niet.
Reputatie 7
Badge +9
Data-roamen in het buitenland zorgt voor een best complexe ketting van systemen, die moet gaan werken. Het oplossen van een probleem in deze ketting van systemen wordt niet makkelijk gemaakt doordat bijvoorbeeld je toestel ook niet meldt waarom er geen verbinding gemaakt kon worden.

Dit bovenstaande lijstje is meestal het probleem: Iets staat uit waardoor data-roaming niet mogelijk is. Dat kan aan de kant van simyo zijn, dat kan aan de kant van jouw toestel zijn, maar in theorie kan ook de provider waarmee je in het buitenland bent verbonden besluiten dat het niet mogelijk is om data-roaming uit te voeren.

Als die schakelaartjes allemaal goed staan, dan zou het nog steeds mis kunnen gaan daardat APN instellingen niet goed staan. Als je op het forum daarnaar gaat zoeken zie je dat verschillende toestellen soms verschillende APN instellingen hebben. Dat maakt het niet echt makkelijk voor de klantenservice.
Badge
APN's staan ingesteld volgens de gegevens van Simyo voor mijn Samsung Galaxy toestel. De "r" van Roaming boven het netwerksignaal staat er ook. 
Maar wat moet je dan doen om het werkend te krijgen? Een snipperdag nemen en naar Duitsland rijden om vandaar een duur uur aan de telefoon te gaan hangen met Simyo?
Badge
Kan je alleen niet internetten of ook niet bellen/smsen?
Badge
Kan enkel niet internetten
Badge
Ja, verdiend geen hoofdprijs. 

Het is dat ik niet op tv wil komen, maar ik nomineer ze voor een koude douche... 
En in de Consumentenbond ProviderMonitor vermeld ik telkens dat ze klachten niet oplossen. Dat er geen internet buitenland is en dit soort dingen. Iedere maand krijg ik een oproep van de consumentenbond om mijn mening te geven. Ik denk dat dit ze gaat opbreken op den duur.... ze krijgen slechte reclame op deze wijze...
Badge
Ze sturen je trouwens naar dit forum... Waarvoor? om te merken dat er hier ook geen oplossing komt?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum niet tevreden,

Allereerst wil ik aangeven dat ik het vervelend vind om te lezen dat je al een tijd lang hetzelfde probleem ervaart. Als ik je aansluiting en bijbehorende aantekeningen zie, kom ik tot de conclusie dat dit al te lang speelt. Daarvoor alvast mijn excuses. Je vraag is me in ieder geval duidelijk. Hoewel ik snap dat je niet tevreden bent (je forumnaam zegt het al), is het voor ons soms nodig om een standaard uitvraag procedure te hanteren. Op die manier kun je alvast een hoop oorzaken uitsluiten. Technisch gezien zou internet in het buitenland moeten werken. Mijn collega heeft ook contact gehad met onze technische dienst. Netwerktechnisch staat de aansluiting goed. Er is ook al een reset uitgevoerd. Uit je berichtjes kan ik opmaken dat je wel kunt bellen en sms-en.

Ik zou graag nog het volgende willen weten:

- bij welke buitenlandse provider ben/was je aangemeld?
- van wat voor telefoon + type maak je gebruik?
- welke apn/toegangspunt staat er in je telefoon ingesteld?

Het klopt ook dat de technische dienst je beter kan helpen op het moment dat je in het buitenland zit. Het is voor ons geen probleem om de eventuele belkosten welke je maakt door te bellen naar de klantenservice vanuit het buitenland te vergoeden.

Ik ga er graag voor je mee aan de slag :)

p.s. Ik heb de titel van het topic even gewijzigd, omdat de titel niet de lading van je oorspronkelijke probleem dekt. Hierdoor is het voor andere forumgebruikers ook makkelijker om je te helpen met je probleem. Zoals je ziet zijn er inmiddels al een aantal forumleden die je proberen te helpen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Mijn vrouw is op vakantie en kon op een gegeven moment niet meer bellen.
ik kreeg thuis een mailtje dat men niet meer automaties kon afschrijven van mijn credit kaart(nu moet ik eerlijkheids zeggen dat mijn oude visakaart is vervangen door een nieuwe en ik dit niet aangepast heb bij Simyo) ik heb gelijk op internet het nieuwe bank rek nummer ingegeven doch dan moet je een aantal dagen wachten totdat je 0,01 cent op je bankrekeningnummer hebt bijgeschreven gekregen waarbij dan de activatiecode gelijk bekend is.
Ik heb Vrijdag 21 02 2014 de banrekno gegeven doch vandaag 24-02-2014 nog steeds niets van die 0,01 cent gezien.
m.a.w. mijn vrouw kan niet bellen of gebeld worden.
Ik vind dat zij op zijn minst gebeld moet kunnen worden. om de situatie uit te leggen. Heel vervelend en totaal niet service vriendelijk dat er na de kantooruren en in het weekeinde geen beroep gedaan kan worden op de service???? van simyo zowel telefonisch als via de mail.


Hoi wimguzzi,

Jouw vraag past niet helemaal in dit topic. Ik heb jouw vraag daarom een eigen topic gegeven. Je kunt het topic hier vinden. Ik heb daar ook een reactie geplaatst.

Groetjes,

Alex
Badge
Welkom op het forum niet tevreden,

Allereerst wil ik aangeven dat ik het vervelend vind om te lezen dat je al een tijd lang hetzelfde probleem ervaart. Als ik je aansluiting en bijbehorende aantekeningen zie, kom ik tot de conclusie dat dit al te lang speelt. Daarvoor alvast mijn excuses. Je vraag is me in ieder geval duidelijk. Hoewel ik snap dat je niet tevreden bent (je forumnaam zegt het al), is het voor ons soms nodig om een standaard uitvraag procedure te hanteren. Op die manier kun je alvast een hoop oorzaken uitsluiten. Technisch gezien zou internet in het buitenland moeten werken. Mijn collega heeft ook contact gehad met onze technische dienst. Netwerktechnisch staat de aansluiting goed. Er is ook al een reset uitgevoerd. Uit je berichtjes kan ik opmaken dat je wel kunt bellen en sms-en.

Ik zou graag nog het volgende willen weten:

- bij welke buitenlandse provider ben/was je aangemeld?
- van wat voor telefoon + type maak je gebruik?
- welke apn/toegangspunt staat er in je telefoon ingesteld?

Het klopt ook dat de technische dienst je beter kan helpen op het moment dat je in het buitenland zit. Het is voor ons geen probleem om de eventuele belkosten welke je maakt door te bellen naar de klantenservice vanuit het buitenland te vergoeden.

Ik ga er graag voor je mee aan de slag :)

p.s. Ik heb de titel van het topic even gewijzigd, omdat de titel niet de lading van je oorspronkelijke probleem dekt. Hierdoor is het voor andere forumgebruikers ook makkelijker om je te helpen met je probleem. Zoals je ziet zijn er inmiddels al een aantal forumleden die je proberen te helpen.

Groetjes,

Alex


De telefoonkosten zouden het grootste probleem niet zijn, maar vriendelijk aangeboden om deze te vergoeden.  De kantooruren zijn het probleem. Dan ben ik namelijk zelf aan het werk. 

Ik ben vrij vaak in Duitsland en België in het weekend. Dat zijn diverse providers die we daar al geprobeerd hebben. Ik heb ze handmatig geselecteerd.

Toestel van mij is een Samsung Galaxy S Advance en van mijn vrouw is een Samsung galaxy Ace 2

Mobiel internet, portalmmm.nl

Deze instellingen heb ik via een medewerker van jullie gekregen... dus de instellingen zouden goed moeten zijn.

Reageer