.

Beantwoord

Internetten in het buitenland werkt niet

  • 21 February 2014
  • 36 reacties
  • 3191 Bekeken

Badge
Ik zou wel eens willen weten of er meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben met de klantenservice van Simyo.
Ik probeer al maanden internet te krijgen in het buitenland, maar wat ik ook moet wijzigen of wat ik ook doe, Ik krijg geen internet in Duitsland of Belgie. 
Waar ik me mateloos aan stoor is dat ik telkens dezelfde antwoorden krijg. Staat je internet buitenland wel aan. Heb je handmatig providers gezocht en uitgeprobeerd. heb je na het zoeken de telefoon wel opnieuw opgestart. heb je.....  
Ik heb er de balen van. En het is niet enkel mijn eigen telefoon, (samsung galaxy) maar ook de telefoon van mijn vrouw die het niet doet....
Nu krijg je weer een mailtje dat het toch echt niet aan Simyo ligt en of ik de volgende keer als ik in het buitenland ben wil bellen, dan kunnen ze kijken of ze het kunnen oplossen.... tijdens kantooruren. Ik zit normaal gesproken door de week op mijn werk. In het weekend ga ik er graag uit maar dan kan ik niet bellen... Zit er al sterk over te denken om maar over te stappen.
icon

Beste antwoord door Alex 25 February 2014, 11:26

Bekijk originele reactie

36 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi koosenmagda,

Je hebt in een andere topic je vraag uitgebreid geplaatst. Ik heb je vraag hier net beantwoord 😉
Bestaan er wel mensen die gewoon via roming op internet kunnen met een simyo kaart?
Badge +6
Hoi bill147,

Dankjewel voor je terugkoppeling, fijn om te horen dat je nu wel verbinding krijgt met mobiel internet in Duitsland, graag gedaan namens Charlene! :D

Fijne Pinksterdagen gewenst!
Charlene..............Helemaal top!!!!

Ik heb een stukje motor gereden in Duitsland en ff de mobiel geprobeerd. Ik heb eindelijk internet!!!!!!

Thnx!!!!!!!

Groetjes en goed weekend.

Bill147 (Mark)
Badge +8
Hoi Bill147,

Jouw toestel is niet geschikt om een configuratiesmsje te ontvangen.
Je kunt de volgende stappen doorlopen om de instellingen in je toestel te zetten:

Druk de Menu knop.

Blader naar en selecteer Settings en blader naar en selecteer Mobile network.

Selecteer Access Point Names.

Druk de Menu knop en druk New APN.

Blader naar en selecteer Name en schrijf internet.

Druk OK.

Blader naar en selecteer APN en schrijf internet.

Druk OK.

Blader naar en selecteer APN type en schrijf Default.

Druk OK.

Druk de Menu knop en druk Save.

Blader naar en selecteer een nieuw profiel.

Druk de Home knop om terug te keren naar het hoofdscherm.


Het kan helpen om na de nieuwe instellingen het toestel even uit te schakelen en daarna weer aan te zetten.
Laat je even weten of het daarmee is gelukt?

Groetjes,
Charlene
Kunnen jullie mij de apn instellingen sturen dan?

Bill147
Reputatie 2
Badge +6
Hoi bill147,

Ik heb even de netwerkspecialisten voor je gebeld, maar die zeggen dat op het netwerk alles goed staat. Je hebt dus wel de mogelijkheid om te internetten, maar je maakt geen verbinding. Dit wijst op verkeerde APN-instellingen. Zou je toch nog een keer je APN-Instellingen willen controleren? Wat staat er nu? Check je telefoon of (data)roaming wel aan staat, anders kun je helemaal geen verbinding maken.

Ik hoor graag van je 🙂
Ik ben vandaag weer in duitsland geweest en heb daar de telefoon nog een keer opnieuw opgestart maar ik krijg geen internet. Kunnen jullie nog iets anders proberen? Misschien internet instellingen per sms doorsturen of misschien een nieuwe simkaart? Ik begrijp echt niet waarom het niet werkt.

mvg

Bill147
Badge +8
Hoi bill147,

Dat is vervelend. De optie staat inderdaad prima aan. Kun je wel gewoon bellen en gebeld worden in het buitenland?
Ik wil je vragen om na te gaan of je Dataroaming wel aan hebt staan in je toestel. Dat zorgt ervoor dat je op een ander netwerk data kunt gebruiken.
Ik hoor het graag van je :)

Scotsman, bedankt voor het meedenken :)

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Ik hoor regelmatig dat in dit soort situaties een IT specialist van Simyo iets aan jouw aansluiting moet sleutelen, zoiets als de buitenland internetverbinding met de hand een reset geven of iets dergelijks. Over dus naar een Simyo moderator die dit z.s.m. in orde zal maken.
Nee ik heb geen prepaid en ik heb internet in het buitenland gewoon aan.
Reputatie 7
Badge +9
Heb je soms een prepaid sim? Alleen als je een abonnement hebt bestaat de mogelijkheid om internet in het buitenland te gebruiken. Maar dan moet de optie Internet op je mobiel - buitenland aan staan in Mijn Simyo.
Ik kom geregeld in het buitenland omdat ik bij de grens van Duitsland woon. Tevens ben ik vorig jaar 2 x naar Spanje geweest en dit jaar Oostenrijk en Italië.
Ik heb nooit internet in het buitenland en kan alleen maar via wifi verbinding maken. Ik heb een HTC one S. Kunnen jullie voor mij nakijken of er iets verkeerd is?
bvd
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Alicombali,

Goed dat je je vraag hier op het forum stelt. Ik heb even naar je aansluiting gekeken en gezien dat je de optie 'internet in het buitenland' 12/3/14 hebt aangezet. Vrij kort geleden dus. Ik denk dat de wijziging nog even moest worden verwerkt in ons systeem, want sinds 12/3/14 zie ik ook internet sessies in het buitenland terug op je verbruik 🙂.

Klopt het dat alles naar behoren werkt nu?

Groetjes,

Alex
Beste moderatoren,

Ik heb echt geen zin in die lange verhalen en gedoe. Ik zou graag de antwoorden die 'niet tevreden' heeft gehad hebben. Ik zie gewoon 3G staan in beeld maar mijn iphone 4s geeft gewoon aan dat ik geen internetverbinding heb. Met deze telefoon heef het prima gewerkt toen ik nog bij vodafone zat. De riedel heb ik gevoldg en levert niets op. Ik ben hier 4 dagen op vakantie dus bellen heb ik echt geen zin in. Graag de oplossing!
Ik zit in Italie en internetten werkt echt niet. Alles geprobeerd. Hele riedel. Super balen! Wil graag een werkend antwoord. Bij de vorige provide nooit problemen mee gehad!!!
Badge
Hoi niet tevreden,

Ik heb je zojuist even telefonisch gesproken. Zoals afgesproken hebben wij nog even contact hierover. Je mag me daarover een privé bericht sturen. Ik begrijp dat het een vervelend verhaal aan is geworden, maar hoop dat het internet straks wel werkt. De aanpassing zou er voor moeten zorgen dat het werkt. Mocht dat niet zo zijn, verneem ik het graag. Onvoldoendes krijgen we liever niet natuurlijk.

Zoals afgesproken zal ik de kosten voor het bellen naar onze klantenservice alvast vergoeden 🙂.

Groetjes,

Alex


Hallo Alex, Mag ik je ook hier heeeellll hartelijk danken voor alle moeite die je gedaan hebt.
Ik ben gistermiddag even naar Duitsland gereden om te kijken of het werkte. En tot mijn grote verbazing had ik gewoon internet. Ik schrok er gewoon van, had het niet meer durven verwachten. Blij, maar verbaasd dat door inmenging via dit forum wel resultaat geboekt wordt en niet via de reguliere klantenservice..

Uiteindelijk toch nog goed gekomen. Voor het eerst na drie maanden kan ik weer eens een positief bericht in de mobile provider monitor  van de consumentenbond plaatsen.

Maar het zou Simyo sieren als ze dit soort problemen in de toekomst meteen oplossen.

Alex, nog maals bedankt. (en denk je nog aan de vraag die ik persoonlijk gesteld hebt over dat andere nummer?)
Reputatie 5
Badge +10
Hoi niet tevreden,

Ik heb je zojuist even telefonisch gesproken. Zoals afgesproken hebben wij nog even contact hierover. Je mag me daarover een privé bericht sturen. Ik begrijp dat het een vervelend verhaal is geworden, maar hoop dat het internet straks wel werkt. De aanpassing zou er voor moeten zorgen dat het werkt. Mocht dat niet zo zijn, verneem ik het graag. Onvoldoendes krijgen we liever niet natuurlijk.

Zoals afgesproken zal ik de kosten voor het bellen naar onze klantenservice alvast vergoeden 🙂.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb de 28e vanuit Duitsland de klantenservice gebeld zoals Alex heeft voorgesteld. Ik baalde echter als een stekker dat na een minuut of 10 ik eindelijk contact had de verbinding werd verbroken.... Vervolgens weer een opnieuw bellen. En dan krijg je eindelijk iemand aan de telefoon die je het hemd van het lijf vraagd. á 0.46 per minuut. Ik begrijp niet waarom die beste man mijn bankrekening, huisadres etc etc nodig had. Ik heb al met al bijna een half uur aan de telefoon gehangen. Dus Alex, ben benieuwd of dit op mijn rekening komt...

De beste man vertelde me nadat hij contact had gehad met de technische dienst dat mijn roaming profiel BIJ SIMYO niet goed stond. ze zouden het in orde maken, maar al met al... ik heb verder geen internet meer daar gehad. Ik ga van de week wel weer even de grens over... (even een ritje van 60 km retour) om te kijken of het nu wel werkt. Voor de laatste keer hoop ik. Anders zie ik het niet meer zitten met Simyo. 

Ik geef nu al drie maanden (dec, jan, febr.) bij de provider monitor van de consumentenbond een zware onvoldoende voor de service van Simyo. Ik ben bang dat ik ze volgende maand moet zeggen dat ik overstap op een andere provider vanwege het niet oplossen van problemen... 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi niet tevreden.,

Misschien is het het makkelijkste als je zelf belt. Dan kun je het misschien een beetje inplannen tussen je andere activiteiten.
Het nummer om de klantenservice te bereiken vanuit het buitenland is 0031202003007. Als referentie kun je je telefoonnummer gebruiken.
Zodra de collega die je spreekt je gegevens inziet, ziet hij/zij ook in je geschiedenis wat het probleem is.
Ik zie bijvoorbeeld dat je de 28e ook nog even telefonisch contact hebt gehad. Je kreeg een tip over het roaming profiel op je telefoon, kun je laten weten of dat geholpen heeft?
Badge
De telefoonkosten zouden het grootste probleem niet zijn, maar vriendelijk aangeboden om deze te vergoeden.  De kantooruren zijn het probleem. Dan ben ik namelijk zelf aan het werk. 

Ik ben vrij vaak in Duitsland en België in het weekend. Dat zijn diverse providers die we daar al geprobeerd hebben. Ik heb ze handmatig geselecteerd.

Toestel van mij is een Samsung Galaxy S Advance en van mijn vrouw is een Samsung galaxy Ace 2

Mobiel internet, portalmmm.nl

Deze instellingen heb ik via een medewerker van jullie gekregen... dus de instellingen zouden goed moeten zijn.


Hoi niet tevreden,

Zojuist heb ik nogmaals contact gehad met de technische dienst. Hoe vervelend het ook voor je is, we kunnen helaas pas echt wat voor je doen wanneer je je in het buitenland bevind. Ze hebben nog eens naar je aansluiting gekeken en alles staat goed op het netwerk. Je zou dan ook gewoon gebruik moeten kunnen maken van internet in het buitenland. Maar blijkbaar gaat er toch iets mis. Daarom wil ik je toch vragen om contact op te nemen met ons op het moment dat je in het buitenland bent. Je kunt mij ook een privé berichtje sturen zodra het je uitkomt om gebeld te worden. Dan kan ik of een collega proberen contact op te nemen. De technische dienst kan op het moment dat je in het buitenland meer zien dan wanneer je aangemeld bent op het netwerk in Nederland.

Stuur je me een berichtje zodra het zover is?

@Raytje. Bedankt voor het meedenken. De instellingen moeten inderdaad correct staan. En uiteraard moet roaming ook aan staan.

Groetjes,

Alex


Ja, dat zou fijn zijn. ware het niet dat het lastig zal zijn om je een berichtje te sturen. Ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen zonder internet en zonder een telefoonnummer. 
Maar als het meezit ben ik morgen een beetje vroeg afgewerkt en ga ik wel even de grens over. dan zou het nog tijdens kantooruren zijn. Welk nummer moet ik bellen en is er een referentienummer zodat ze weten wat er aan de hand is.?
Badge
Graag gedaan 🙂
Reputatie 5
Badge +10
De telefoonkosten zouden het grootste probleem niet zijn, maar vriendelijk aangeboden om deze te vergoeden.  De kantooruren zijn het probleem. Dan ben ik namelijk zelf aan het werk. 

Ik ben vrij vaak in Duitsland en België in het weekend. Dat zijn diverse providers die we daar al geprobeerd hebben. Ik heb ze handmatig geselecteerd.

Toestel van mij is een Samsung Galaxy S Advance en van mijn vrouw is een Samsung galaxy Ace 2

Mobiel internet, portalmmm.nl

Deze instellingen heb ik via een medewerker van jullie gekregen... dus de instellingen zouden goed moeten zijn.


Hoi niet tevreden,

Zojuist heb ik nogmaals contact gehad met de technische dienst. Hoe vervelend het ook voor je is, we kunnen helaas pas echt wat voor je doen wanneer je je in het buitenland bevind. Ze hebben nog eens naar je aansluiting gekeken en alles staat goed op het netwerk. Je zou dan ook gewoon gebruik moeten kunnen maken van internet in het buitenland. Maar blijkbaar gaat er toch iets mis. Daarom wil ik je toch vragen om contact op te nemen met ons op het moment dat je in het buitenland bent. Je kunt mij ook een privé berichtje sturen zodra het je uitkomt om gebeld te worden. Dan kan ik of een collega proberen contact op te nemen. De technische dienst kan op het moment dat je in het buitenland meer zien dan wanneer je aangemeld bent op het netwerk in Nederland.

Stuur je me een berichtje zodra het zover is?

@Raytje. Bedankt voor het meedenken. De instellingen moeten inderdaad correct staan. En uiteraard moet roaming ook aan staan.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik weet niet of al jouw instellingen goed staan. maar dit heb ik van de klantenservicepagina gehaald.

Je hoeft je toestel niet apart in te stellen om gebruik te kunnen maken van internet in het buitenland.

Je regelt het eenvoudig op Mijn Simyo onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart.  Daar zet je de optie ‘Internet op je mobiel' en de optie 'Internet op je mobiel – buitenland’ aan.

Houd er rekening mee dat de kosten voor internet in het buitenland snel kunnen oplopen. Binnen de EU betaal je €0,55 per MB. Buiten de EU betaal je €5 per MB.
Badge
Welkom op het forum niet tevreden,

Allereerst wil ik aangeven dat ik het vervelend vind om te lezen dat je al een tijd lang hetzelfde probleem ervaart. Als ik je aansluiting en bijbehorende aantekeningen zie, kom ik tot de conclusie dat dit al te lang speelt. Daarvoor alvast mijn excuses. Je vraag is me in ieder geval duidelijk. Hoewel ik snap dat je niet tevreden bent (je forumnaam zegt het al), is het voor ons soms nodig om een standaard uitvraag procedure te hanteren. Op die manier kun je alvast een hoop oorzaken uitsluiten. Technisch gezien zou internet in het buitenland moeten werken. Mijn collega heeft ook contact gehad met onze technische dienst. Netwerktechnisch staat de aansluiting goed. Er is ook al een reset uitgevoerd. Uit je berichtjes kan ik opmaken dat je wel kunt bellen en sms-en.

Ik zou graag nog het volgende willen weten:

- bij welke buitenlandse provider ben/was je aangemeld?
- van wat voor telefoon + type maak je gebruik?
- welke apn/toegangspunt staat er in je telefoon ingesteld?

Het klopt ook dat de technische dienst je beter kan helpen op het moment dat je in het buitenland zit. Het is voor ons geen probleem om de eventuele belkosten welke je maakt door te bellen naar de klantenservice vanuit het buitenland te vergoeden.

Ik ga er graag voor je mee aan de slag :)

p.s. Ik heb de titel van het topic even gewijzigd, omdat de titel niet de lading van je oorspronkelijke probleem dekt. Hierdoor is het voor andere forumgebruikers ook makkelijker om je te helpen met je probleem. Zoals je ziet zijn er inmiddels al een aantal forumleden die je proberen te helpen.

Groetjes,

Alex


De telefoonkosten zouden het grootste probleem niet zijn, maar vriendelijk aangeboden om deze te vergoeden.  De kantooruren zijn het probleem. Dan ben ik namelijk zelf aan het werk. 

Ik ben vrij vaak in Duitsland en België in het weekend. Dat zijn diverse providers die we daar al geprobeerd hebben. Ik heb ze handmatig geselecteerd.

Toestel van mij is een Samsung Galaxy S Advance en van mijn vrouw is een Samsung galaxy Ace 2

Mobiel internet, portalmmm.nl

Deze instellingen heb ik via een medewerker van jullie gekregen... dus de instellingen zouden goed moeten zijn.

Reageer