Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Internetten in het buitenland werkt niet

  • 21 February 2014
  • 36 reacties
  • 3187 Bekeken

Badge
Ik zou wel eens willen weten of er meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben met de klantenservice van Simyo.
Ik probeer al maanden internet te krijgen in het buitenland, maar wat ik ook moet wijzigen of wat ik ook doe, Ik krijg geen internet in Duitsland of Belgie. 
Waar ik me mateloos aan stoor is dat ik telkens dezelfde antwoorden krijg. Staat je internet buitenland wel aan. Heb je handmatig providers gezocht en uitgeprobeerd. heb je na het zoeken de telefoon wel opnieuw opgestart. heb je.....  
Ik heb er de balen van. En het is niet enkel mijn eigen telefoon, (samsung galaxy) maar ook de telefoon van mijn vrouw die het niet doet....
Nu krijg je weer een mailtje dat het toch echt niet aan Simyo ligt en of ik de volgende keer als ik in het buitenland ben wil bellen, dan kunnen ze kijken of ze het kunnen oplossen.... tijdens kantooruren. Ik zit normaal gesproken door de week op mijn werk. In het weekend ga ik er graag uit maar dan kan ik niet bellen... Zit er al sterk over te denken om maar over te stappen.
icon

Beste antwoord door Alex 25 February 2014, 11:26

Welkom op het forum niet tevreden,



Allereerst wil ik aangeven dat ik het vervelend vind om te lezen dat je al een tijd lang hetzelfde probleem ervaart. Als ik je aansluiting en bijbehorende aantekeningen zie, kom ik tot de conclusie dat dit al te lang speelt. Daarvoor alvast mijn excuses. Je vraag is me in ieder geval duidelijk. Hoewel ik snap dat je niet tevreden bent (je forumnaam zegt het al), is het voor ons soms nodig om een standaard uitvraag procedure te hanteren. Op die manier kun je alvast een hoop oorzaken uitsluiten. Technisch gezien zou internet in het buitenland moeten werken. Mijn collega heeft ook contact gehad met onze technische dienst. Netwerktechnisch staat de aansluiting goed. Er is ook al een reset uitgevoerd. Uit je berichtjes kan ik opmaken dat je wel kunt bellen en sms-en.



Ik zou graag nog het volgende willen weten:



- bij welke buitenlandse provider ben/was je aangemeld?

- van wat voor telefoon + type maak je gebruik?

- welke apn/toegangspunt staat er in je telefoon ingesteld?



Het klopt ook dat de technische dienst je beter kan helpen op het moment dat je in het buitenland zit. Het is voor ons geen probleem om de eventuele belkosten welke je maakt door te bellen naar de klantenservice vanuit het buitenland te vergoeden.



Ik ga er graag voor je mee aan de slag :)



p.s. Ik heb de titel van het topic even gewijzigd, omdat de titel niet de lading van je oorspronkelijke probleem dekt. Hierdoor is het voor andere forumgebruikers ook makkelijker om je te helpen met je probleem. Zoals je ziet zijn er inmiddels al een aantal forumleden die je proberen te helpen.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

36 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb eens op een paar fora van andere providers hier in de UK gekeken en het blijkt regelmatig voor te komen dat mensen òf niet kunnen bellen, òf niet gebeld kunnen worden, òf niet kunnen internetten als ze in het buitenland aan het roamen zijn. Terwijl ze wel een aansluiting hebben die bellen en internet in het buitenland mogelijk zou moeten maken. Dat laatste probleem (geen internet) schijnt relatief het vaakst voor te komen. De eerste suggestie die de provider doorgaans geeft is checken of "international roaming" is geactiveerd (vergelijkbaar met "bellen in/naar het buitenland" op Mijn Simyo) maar dat is vaak wel het geval. Verder blijkt dat een reset van die instelling maar zelden het probleem verhelpt. Ook het veranderen van bepaalde instellingen heeft niet altijd het gewenste effect, dus blijft het probleem onopgelost.

Ik heb sterk de indruk dat het weinig uitmaakt bij welke provider je bent of je wel of geen internet in het buitenland hebt. Een 100% garantie dat data roaming werkt kan kennelijk door geen enkele provider worden gegeven.

Het wordt tijd dat er door netwerken in internationaal verband eens goed naar een oplossing gezocht gaat worden, want als je een telefoon en een aansluiting hebt die het technisch gezien mogelijk maken dat je internationaal kunt bellen en internetten dan verwacht je ook dat dat in 99 van de 100 gevallen werkt.
Badge
Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Maar het frustreerd je gewoon als je telkens dezelfde "riedel" opgesomt krijgt. En als je dan voor de zoveelste keer hebt uitgelegd dat je internet buitenland eigenlijk enkel in de weekenden nodig hebt krijg je vervolgend weer een mail dat je dan de klantenservice moet bellen als je in het buitenland bent.... TIJDENS KANTOORUREN... wordt er daar dan niet gecommuniceerd onder elkaar? 
Reputatie 7
Badge +9
Tja, het probleem is dat de Simyo klantenservice alleen bemand is op werkdagen van 9:00 uur tot 17:30. En wat die riedel betreft - dat betekent volgens mij gewoon dat Simyo niet 1-2-3 een oplossing heeft. Als bellen of internet het niet doet als een klant in het buitenland zit dan kan dat aan van alles en nog wat liggen. Omdat het om een ander (buitenlands) netwerk gaat en de klant zich meestal niet dagenlang op dezelfde lokatie binnen het bereik van dezelfde mast bevindt en vaak ook nog van het ene plaatselijke netwerk naar een ander overschakelt kan ik me goed voorstellen dat het vinden van de oorzaak van het probleem veel tijd vergt. En die tijd heeft de klant meestal niet.
Reputatie 7
Badge +9
Data-roamen in het buitenland zorgt voor een best complexe ketting van systemen, die moet gaan werken. Het oplossen van een probleem in deze ketting van systemen wordt niet makkelijk gemaakt doordat bijvoorbeeld je toestel ook niet meldt waarom er geen verbinding gemaakt kon worden.

Dit bovenstaande lijstje is meestal het probleem: Iets staat uit waardoor data-roaming niet mogelijk is. Dat kan aan de kant van simyo zijn, dat kan aan de kant van jouw toestel zijn, maar in theorie kan ook de provider waarmee je in het buitenland bent verbonden besluiten dat het niet mogelijk is om data-roaming uit te voeren.

Als die schakelaartjes allemaal goed staan, dan zou het nog steeds mis kunnen gaan daardat APN instellingen niet goed staan. Als je op het forum daarnaar gaat zoeken zie je dat verschillende toestellen soms verschillende APN instellingen hebben. Dat maakt het niet echt makkelijk voor de klantenservice.
Badge
APN's staan ingesteld volgens de gegevens van Simyo voor mijn Samsung Galaxy toestel. De "r" van Roaming boven het netwerksignaal staat er ook. 
Maar wat moet je dan doen om het werkend te krijgen? Een snipperdag nemen en naar Duitsland rijden om vandaar een duur uur aan de telefoon te gaan hangen met Simyo?
Badge
Kan je alleen niet internetten of ook niet bellen/smsen?
Badge
Kan enkel niet internetten
Badge
Ja, verdiend geen hoofdprijs. 

Het is dat ik niet op tv wil komen, maar ik nomineer ze voor een koude douche... 
En in de Consumentenbond ProviderMonitor vermeld ik telkens dat ze klachten niet oplossen. Dat er geen internet buitenland is en dit soort dingen. Iedere maand krijg ik een oproep van de consumentenbond om mijn mening te geven. Ik denk dat dit ze gaat opbreken op den duur.... ze krijgen slechte reclame op deze wijze...
Badge
Ze sturen je trouwens naar dit forum... Waarvoor? om te merken dat er hier ook geen oplossing komt?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum niet tevreden,

Allereerst wil ik aangeven dat ik het vervelend vind om te lezen dat je al een tijd lang hetzelfde probleem ervaart. Als ik je aansluiting en bijbehorende aantekeningen zie, kom ik tot de conclusie dat dit al te lang speelt. Daarvoor alvast mijn excuses. Je vraag is me in ieder geval duidelijk. Hoewel ik snap dat je niet tevreden bent (je forumnaam zegt het al), is het voor ons soms nodig om een standaard uitvraag procedure te hanteren. Op die manier kun je alvast een hoop oorzaken uitsluiten. Technisch gezien zou internet in het buitenland moeten werken. Mijn collega heeft ook contact gehad met onze technische dienst. Netwerktechnisch staat de aansluiting goed. Er is ook al een reset uitgevoerd. Uit je berichtjes kan ik opmaken dat je wel kunt bellen en sms-en.

Ik zou graag nog het volgende willen weten:

- bij welke buitenlandse provider ben/was je aangemeld?
- van wat voor telefoon + type maak je gebruik?
- welke apn/toegangspunt staat er in je telefoon ingesteld?

Het klopt ook dat de technische dienst je beter kan helpen op het moment dat je in het buitenland zit. Het is voor ons geen probleem om de eventuele belkosten welke je maakt door te bellen naar de klantenservice vanuit het buitenland te vergoeden.

Ik ga er graag voor je mee aan de slag :)

p.s. Ik heb de titel van het topic even gewijzigd, omdat de titel niet de lading van je oorspronkelijke probleem dekt. Hierdoor is het voor andere forumgebruikers ook makkelijker om je te helpen met je probleem. Zoals je ziet zijn er inmiddels al een aantal forumleden die je proberen te helpen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Mijn vrouw is op vakantie en kon op een gegeven moment niet meer bellen.
ik kreeg thuis een mailtje dat men niet meer automaties kon afschrijven van mijn credit kaart(nu moet ik eerlijkheids zeggen dat mijn oude visakaart is vervangen door een nieuwe en ik dit niet aangepast heb bij Simyo) ik heb gelijk op internet het nieuwe bank rek nummer ingegeven doch dan moet je een aantal dagen wachten totdat je 0,01 cent op je bankrekeningnummer hebt bijgeschreven gekregen waarbij dan de activatiecode gelijk bekend is.
Ik heb Vrijdag 21 02 2014 de banrekno gegeven doch vandaag 24-02-2014 nog steeds niets van die 0,01 cent gezien.
m.a.w. mijn vrouw kan niet bellen of gebeld worden.
Ik vind dat zij op zijn minst gebeld moet kunnen worden. om de situatie uit te leggen. Heel vervelend en totaal niet service vriendelijk dat er na de kantooruren en in het weekeinde geen beroep gedaan kan worden op de service???? van simyo zowel telefonisch als via de mail.


Hoi wimguzzi,

Jouw vraag past niet helemaal in dit topic. Ik heb jouw vraag daarom een eigen topic gegeven. Je kunt het topic hier vinden. Ik heb daar ook een reactie geplaatst.

Groetjes,

Alex
Badge
Welkom op het forum niet tevreden,

Allereerst wil ik aangeven dat ik het vervelend vind om te lezen dat je al een tijd lang hetzelfde probleem ervaart. Als ik je aansluiting en bijbehorende aantekeningen zie, kom ik tot de conclusie dat dit al te lang speelt. Daarvoor alvast mijn excuses. Je vraag is me in ieder geval duidelijk. Hoewel ik snap dat je niet tevreden bent (je forumnaam zegt het al), is het voor ons soms nodig om een standaard uitvraag procedure te hanteren. Op die manier kun je alvast een hoop oorzaken uitsluiten. Technisch gezien zou internet in het buitenland moeten werken. Mijn collega heeft ook contact gehad met onze technische dienst. Netwerktechnisch staat de aansluiting goed. Er is ook al een reset uitgevoerd. Uit je berichtjes kan ik opmaken dat je wel kunt bellen en sms-en.

Ik zou graag nog het volgende willen weten:

- bij welke buitenlandse provider ben/was je aangemeld?
- van wat voor telefoon + type maak je gebruik?
- welke apn/toegangspunt staat er in je telefoon ingesteld?

Het klopt ook dat de technische dienst je beter kan helpen op het moment dat je in het buitenland zit. Het is voor ons geen probleem om de eventuele belkosten welke je maakt door te bellen naar de klantenservice vanuit het buitenland te vergoeden.

Ik ga er graag voor je mee aan de slag :)

p.s. Ik heb de titel van het topic even gewijzigd, omdat de titel niet de lading van je oorspronkelijke probleem dekt. Hierdoor is het voor andere forumgebruikers ook makkelijker om je te helpen met je probleem. Zoals je ziet zijn er inmiddels al een aantal forumleden die je proberen te helpen.

Groetjes,

Alex


De telefoonkosten zouden het grootste probleem niet zijn, maar vriendelijk aangeboden om deze te vergoeden.  De kantooruren zijn het probleem. Dan ben ik namelijk zelf aan het werk. 

Ik ben vrij vaak in Duitsland en België in het weekend. Dat zijn diverse providers die we daar al geprobeerd hebben. Ik heb ze handmatig geselecteerd.

Toestel van mij is een Samsung Galaxy S Advance en van mijn vrouw is een Samsung galaxy Ace 2

Mobiel internet, portalmmm.nl

Deze instellingen heb ik via een medewerker van jullie gekregen... dus de instellingen zouden goed moeten zijn.
Badge
Ik weet niet of al jouw instellingen goed staan. maar dit heb ik van de klantenservicepagina gehaald.

Je hoeft je toestel niet apart in te stellen om gebruik te kunnen maken van internet in het buitenland.

Je regelt het eenvoudig op Mijn Simyo onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart.  Daar zet je de optie ‘Internet op je mobiel' en de optie 'Internet op je mobiel – buitenland’ aan.

Houd er rekening mee dat de kosten voor internet in het buitenland snel kunnen oplopen. Binnen de EU betaal je €0,55 per MB. Buiten de EU betaal je €5 per MB.
Reputatie 5
Badge +10
De telefoonkosten zouden het grootste probleem niet zijn, maar vriendelijk aangeboden om deze te vergoeden.  De kantooruren zijn het probleem. Dan ben ik namelijk zelf aan het werk. 

Ik ben vrij vaak in Duitsland en België in het weekend. Dat zijn diverse providers die we daar al geprobeerd hebben. Ik heb ze handmatig geselecteerd.

Toestel van mij is een Samsung Galaxy S Advance en van mijn vrouw is een Samsung galaxy Ace 2

Mobiel internet, portalmmm.nl

Deze instellingen heb ik via een medewerker van jullie gekregen... dus de instellingen zouden goed moeten zijn.


Hoi niet tevreden,

Zojuist heb ik nogmaals contact gehad met de technische dienst. Hoe vervelend het ook voor je is, we kunnen helaas pas echt wat voor je doen wanneer je je in het buitenland bevind. Ze hebben nog eens naar je aansluiting gekeken en alles staat goed op het netwerk. Je zou dan ook gewoon gebruik moeten kunnen maken van internet in het buitenland. Maar blijkbaar gaat er toch iets mis. Daarom wil ik je toch vragen om contact op te nemen met ons op het moment dat je in het buitenland bent. Je kunt mij ook een privé berichtje sturen zodra het je uitkomt om gebeld te worden. Dan kan ik of een collega proberen contact op te nemen. De technische dienst kan op het moment dat je in het buitenland meer zien dan wanneer je aangemeld bent op het netwerk in Nederland.

Stuur je me een berichtje zodra het zover is?

@Raytje. Bedankt voor het meedenken. De instellingen moeten inderdaad correct staan. En uiteraard moet roaming ook aan staan.

Groetjes,

Alex
Badge
Graag gedaan 🙂
Badge
De telefoonkosten zouden het grootste probleem niet zijn, maar vriendelijk aangeboden om deze te vergoeden.  De kantooruren zijn het probleem. Dan ben ik namelijk zelf aan het werk. 

Ik ben vrij vaak in Duitsland en België in het weekend. Dat zijn diverse providers die we daar al geprobeerd hebben. Ik heb ze handmatig geselecteerd.

Toestel van mij is een Samsung Galaxy S Advance en van mijn vrouw is een Samsung galaxy Ace 2

Mobiel internet, portalmmm.nl

Deze instellingen heb ik via een medewerker van jullie gekregen... dus de instellingen zouden goed moeten zijn.


Hoi niet tevreden,

Zojuist heb ik nogmaals contact gehad met de technische dienst. Hoe vervelend het ook voor je is, we kunnen helaas pas echt wat voor je doen wanneer je je in het buitenland bevind. Ze hebben nog eens naar je aansluiting gekeken en alles staat goed op het netwerk. Je zou dan ook gewoon gebruik moeten kunnen maken van internet in het buitenland. Maar blijkbaar gaat er toch iets mis. Daarom wil ik je toch vragen om contact op te nemen met ons op het moment dat je in het buitenland bent. Je kunt mij ook een privé berichtje sturen zodra het je uitkomt om gebeld te worden. Dan kan ik of een collega proberen contact op te nemen. De technische dienst kan op het moment dat je in het buitenland meer zien dan wanneer je aangemeld bent op het netwerk in Nederland.

Stuur je me een berichtje zodra het zover is?

@Raytje. Bedankt voor het meedenken. De instellingen moeten inderdaad correct staan. En uiteraard moet roaming ook aan staan.

Groetjes,

Alex


Ja, dat zou fijn zijn. ware het niet dat het lastig zal zijn om je een berichtje te sturen. Ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen zonder internet en zonder een telefoonnummer. 
Maar als het meezit ben ik morgen een beetje vroeg afgewerkt en ga ik wel even de grens over. dan zou het nog tijdens kantooruren zijn. Welk nummer moet ik bellen en is er een referentienummer zodat ze weten wat er aan de hand is.?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi niet tevreden.,

Misschien is het het makkelijkste als je zelf belt. Dan kun je het misschien een beetje inplannen tussen je andere activiteiten.
Het nummer om de klantenservice te bereiken vanuit het buitenland is 0031202003007. Als referentie kun je je telefoonnummer gebruiken.
Zodra de collega die je spreekt je gegevens inziet, ziet hij/zij ook in je geschiedenis wat het probleem is.
Ik zie bijvoorbeeld dat je de 28e ook nog even telefonisch contact hebt gehad. Je kreeg een tip over het roaming profiel op je telefoon, kun je laten weten of dat geholpen heeft?
Badge
Ik heb de 28e vanuit Duitsland de klantenservice gebeld zoals Alex heeft voorgesteld. Ik baalde echter als een stekker dat na een minuut of 10 ik eindelijk contact had de verbinding werd verbroken.... Vervolgens weer een opnieuw bellen. En dan krijg je eindelijk iemand aan de telefoon die je het hemd van het lijf vraagd. á 0.46 per minuut. Ik begrijp niet waarom die beste man mijn bankrekening, huisadres etc etc nodig had. Ik heb al met al bijna een half uur aan de telefoon gehangen. Dus Alex, ben benieuwd of dit op mijn rekening komt...

De beste man vertelde me nadat hij contact had gehad met de technische dienst dat mijn roaming profiel BIJ SIMYO niet goed stond. ze zouden het in orde maken, maar al met al... ik heb verder geen internet meer daar gehad. Ik ga van de week wel weer even de grens over... (even een ritje van 60 km retour) om te kijken of het nu wel werkt. Voor de laatste keer hoop ik. Anders zie ik het niet meer zitten met Simyo. 

Ik geef nu al drie maanden (dec, jan, febr.) bij de provider monitor van de consumentenbond een zware onvoldoende voor de service van Simyo. Ik ben bang dat ik ze volgende maand moet zeggen dat ik overstap op een andere provider vanwege het niet oplossen van problemen... 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi niet tevreden,

Ik heb je zojuist even telefonisch gesproken. Zoals afgesproken hebben wij nog even contact hierover. Je mag me daarover een privé bericht sturen. Ik begrijp dat het een vervelend verhaal is geworden, maar hoop dat het internet straks wel werkt. De aanpassing zou er voor moeten zorgen dat het werkt. Mocht dat niet zo zijn, verneem ik het graag. Onvoldoendes krijgen we liever niet natuurlijk.

Zoals afgesproken zal ik de kosten voor het bellen naar onze klantenservice alvast vergoeden 🙂.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi niet tevreden,

Ik heb je zojuist even telefonisch gesproken. Zoals afgesproken hebben wij nog even contact hierover. Je mag me daarover een privé bericht sturen. Ik begrijp dat het een vervelend verhaal aan is geworden, maar hoop dat het internet straks wel werkt. De aanpassing zou er voor moeten zorgen dat het werkt. Mocht dat niet zo zijn, verneem ik het graag. Onvoldoendes krijgen we liever niet natuurlijk.

Zoals afgesproken zal ik de kosten voor het bellen naar onze klantenservice alvast vergoeden 🙂.

Groetjes,

Alex


Hallo Alex, Mag ik je ook hier heeeellll hartelijk danken voor alle moeite die je gedaan hebt.
Ik ben gistermiddag even naar Duitsland gereden om te kijken of het werkte. En tot mijn grote verbazing had ik gewoon internet. Ik schrok er gewoon van, had het niet meer durven verwachten. Blij, maar verbaasd dat door inmenging via dit forum wel resultaat geboekt wordt en niet via de reguliere klantenservice..

Uiteindelijk toch nog goed gekomen. Voor het eerst na drie maanden kan ik weer eens een positief bericht in de mobile provider monitor  van de consumentenbond plaatsen.

Maar het zou Simyo sieren als ze dit soort problemen in de toekomst meteen oplossen.

Alex, nog maals bedankt. (en denk je nog aan de vraag die ik persoonlijk gesteld hebt over dat andere nummer?)
Ik zit in Italie en internetten werkt echt niet. Alles geprobeerd. Hele riedel. Super balen! Wil graag een werkend antwoord. Bij de vorige provide nooit problemen mee gehad!!!
Beste moderatoren,

Ik heb echt geen zin in die lange verhalen en gedoe. Ik zou graag de antwoorden die 'niet tevreden' heeft gehad hebben. Ik zie gewoon 3G staan in beeld maar mijn iphone 4s geeft gewoon aan dat ik geen internetverbinding heb. Met deze telefoon heef het prima gewerkt toen ik nog bij vodafone zat. De riedel heb ik gevoldg en levert niets op. Ik ben hier 4 dagen op vakantie dus bellen heb ik echt geen zin in. Graag de oplossing!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Alicombali,

Goed dat je je vraag hier op het forum stelt. Ik heb even naar je aansluiting gekeken en gezien dat je de optie 'internet in het buitenland' 12/3/14 hebt aangezet. Vrij kort geleden dus. Ik denk dat de wijziging nog even moest worden verwerkt in ons systeem, want sinds 12/3/14 zie ik ook internet sessies in het buitenland terug op je verbruik 🙂.

Klopt het dat alles naar behoren werkt nu?

Groetjes,

Alex
Ik kom geregeld in het buitenland omdat ik bij de grens van Duitsland woon. Tevens ben ik vorig jaar 2 x naar Spanje geweest en dit jaar Oostenrijk en Italië.
Ik heb nooit internet in het buitenland en kan alleen maar via wifi verbinding maken. Ik heb een HTC one S. Kunnen jullie voor mij nakijken of er iets verkeerd is?
bvd
Reputatie 7
Badge +9
Heb je soms een prepaid sim? Alleen als je een abonnement hebt bestaat de mogelijkheid om internet in het buitenland te gebruiken. Maar dan moet de optie Internet op je mobiel - buitenland aan staan in Mijn Simyo.

Reageer