.

Beantwoord

Internetten in het buitenland werkt niet

  • 21 February 2014
  • 36 reacties
  • 3191 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Mijn vrouw is op vakantie en kon op een gegeven moment niet meer bellen.
ik kreeg thuis een mailtje dat men niet meer automaties kon afschrijven van mijn credit kaart(nu moet ik eerlijkheids zeggen dat mijn oude visakaart is vervangen door een nieuwe en ik dit niet aangepast heb bij Simyo) ik heb gelijk op internet het nieuwe bank rek nummer ingegeven doch dan moet je een aantal dagen wachten totdat je 0,01 cent op je bankrekeningnummer hebt bijgeschreven gekregen waarbij dan de activatiecode gelijk bekend is.
Ik heb Vrijdag 21 02 2014 de banrekno gegeven doch vandaag 24-02-2014 nog steeds niets van die 0,01 cent gezien.
m.a.w. mijn vrouw kan niet bellen of gebeld worden.
Ik vind dat zij op zijn minst gebeld moet kunnen worden. om de situatie uit te leggen. Heel vervelend en totaal niet service vriendelijk dat er na de kantooruren en in het weekeinde geen beroep gedaan kan worden op de service???? van simyo zowel telefonisch als via de mail.


Hoi wimguzzi,

Jouw vraag past niet helemaal in dit topic. Ik heb jouw vraag daarom een eigen topic gegeven. Je kunt het topic hier vinden. Ik heb daar ook een reactie geplaatst.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum niet tevreden,

Allereerst wil ik aangeven dat ik het vervelend vind om te lezen dat je al een tijd lang hetzelfde probleem ervaart. Als ik je aansluiting en bijbehorende aantekeningen zie, kom ik tot de conclusie dat dit al te lang speelt. Daarvoor alvast mijn excuses. Je vraag is me in ieder geval duidelijk. Hoewel ik snap dat je niet tevreden bent (je forumnaam zegt het al), is het voor ons soms nodig om een standaard uitvraag procedure te hanteren. Op die manier kun je alvast een hoop oorzaken uitsluiten. Technisch gezien zou internet in het buitenland moeten werken. Mijn collega heeft ook contact gehad met onze technische dienst. Netwerktechnisch staat de aansluiting goed. Er is ook al een reset uitgevoerd. Uit je berichtjes kan ik opmaken dat je wel kunt bellen en sms-en.

Ik zou graag nog het volgende willen weten:

- bij welke buitenlandse provider ben/was je aangemeld?
- van wat voor telefoon + type maak je gebruik?
- welke apn/toegangspunt staat er in je telefoon ingesteld?

Het klopt ook dat de technische dienst je beter kan helpen op het moment dat je in het buitenland zit. Het is voor ons geen probleem om de eventuele belkosten welke je maakt door te bellen naar de klantenservice vanuit het buitenland te vergoeden.

Ik ga er graag voor je mee aan de slag :)

p.s. Ik heb de titel van het topic even gewijzigd, omdat de titel niet de lading van je oorspronkelijke probleem dekt. Hierdoor is het voor andere forumgebruikers ook makkelijker om je te helpen met je probleem. Zoals je ziet zijn er inmiddels al een aantal forumleden die je proberen te helpen.

Groetjes,

Alex
Badge
Ze sturen je trouwens naar dit forum... Waarvoor? om te merken dat er hier ook geen oplossing komt?
Badge
Ja, verdiend geen hoofdprijs. 

Het is dat ik niet op tv wil komen, maar ik nomineer ze voor een koude douche... 
En in de Consumentenbond ProviderMonitor vermeld ik telkens dat ze klachten niet oplossen. Dat er geen internet buitenland is en dit soort dingen. Iedere maand krijg ik een oproep van de consumentenbond om mijn mening te geven. Ik denk dat dit ze gaat opbreken op den duur.... ze krijgen slechte reclame op deze wijze...
Badge
Kan enkel niet internetten
Badge
Kan je alleen niet internetten of ook niet bellen/smsen?
Badge
APN's staan ingesteld volgens de gegevens van Simyo voor mijn Samsung Galaxy toestel. De "r" van Roaming boven het netwerksignaal staat er ook. 
Maar wat moet je dan doen om het werkend te krijgen? Een snipperdag nemen en naar Duitsland rijden om vandaar een duur uur aan de telefoon te gaan hangen met Simyo?
Reputatie 7
Badge +9
Data-roamen in het buitenland zorgt voor een best complexe ketting van systemen, die moet gaan werken. Het oplossen van een probleem in deze ketting van systemen wordt niet makkelijk gemaakt doordat bijvoorbeeld je toestel ook niet meldt waarom er geen verbinding gemaakt kon worden.

Dit bovenstaande lijstje is meestal het probleem: Iets staat uit waardoor data-roaming niet mogelijk is. Dat kan aan de kant van simyo zijn, dat kan aan de kant van jouw toestel zijn, maar in theorie kan ook de provider waarmee je in het buitenland bent verbonden besluiten dat het niet mogelijk is om data-roaming uit te voeren.

Als die schakelaartjes allemaal goed staan, dan zou het nog steeds mis kunnen gaan daardat APN instellingen niet goed staan. Als je op het forum daarnaar gaat zoeken zie je dat verschillende toestellen soms verschillende APN instellingen hebben. Dat maakt het niet echt makkelijk voor de klantenservice.
Reputatie 7
Badge +9
Tja, het probleem is dat de Simyo klantenservice alleen bemand is op werkdagen van 9:00 uur tot 17:30. En wat die riedel betreft - dat betekent volgens mij gewoon dat Simyo niet 1-2-3 een oplossing heeft. Als bellen of internet het niet doet als een klant in het buitenland zit dan kan dat aan van alles en nog wat liggen. Omdat het om een ander (buitenlands) netwerk gaat en de klant zich meestal niet dagenlang op dezelfde lokatie binnen het bereik van dezelfde mast bevindt en vaak ook nog van het ene plaatselijke netwerk naar een ander overschakelt kan ik me goed voorstellen dat het vinden van de oorzaak van het probleem veel tijd vergt. En die tijd heeft de klant meestal niet.
Badge
Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Maar het frustreerd je gewoon als je telkens dezelfde "riedel" opgesomt krijgt. En als je dan voor de zoveelste keer hebt uitgelegd dat je internet buitenland eigenlijk enkel in de weekenden nodig hebt krijg je vervolgend weer een mail dat je dan de klantenservice moet bellen als je in het buitenland bent.... TIJDENS KANTOORUREN... wordt er daar dan niet gecommuniceerd onder elkaar? 
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb eens op een paar fora van andere providers hier in de UK gekeken en het blijkt regelmatig voor te komen dat mensen òf niet kunnen bellen, òf niet gebeld kunnen worden, òf niet kunnen internetten als ze in het buitenland aan het roamen zijn. Terwijl ze wel een aansluiting hebben die bellen en internet in het buitenland mogelijk zou moeten maken. Dat laatste probleem (geen internet) schijnt relatief het vaakst voor te komen. De eerste suggestie die de provider doorgaans geeft is checken of "international roaming" is geactiveerd (vergelijkbaar met "bellen in/naar het buitenland" op Mijn Simyo) maar dat is vaak wel het geval. Verder blijkt dat een reset van die instelling maar zelden het probleem verhelpt. Ook het veranderen van bepaalde instellingen heeft niet altijd het gewenste effect, dus blijft het probleem onopgelost.

Ik heb sterk de indruk dat het weinig uitmaakt bij welke provider je bent of je wel of geen internet in het buitenland hebt. Een 100% garantie dat data roaming werkt kan kennelijk door geen enkele provider worden gegeven.

Het wordt tijd dat er door netwerken in internationaal verband eens goed naar een oplossing gezocht gaat worden, want als je een telefoon en een aansluiting hebt die het technisch gezien mogelijk maken dat je internationaal kunt bellen en internetten dan verwacht je ook dat dat in 99 van de 100 gevallen werkt.

Reageer