.

Beantwoord

Internetten in het buitenland lukt niet. Wat nu?

  • 16 July 2018
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

Het lukt me maar niet om internet in het buitenland actief te krijgen. Ik heb alle instellingen voor mijn toestel(Sony Xperia XZ premium) al gecontroleerd. Handmatige invoer (stappenplan op website) is ook al meerdere keren geprobeerd. Maar het werkt allemaal niet.

Vandaag weer eens in Duitsland geweest. Telefoon heb ik wel maar internet al weer niet. Ook zelf een provider uitzoeken werkt maar beperkt. 3g lukt wel maar geen internet. 4G wordt altijd geweigerd (3 verschillende aanbieders geprobeert).

Kan iemand me hier verder mee helpen.

Bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door Raymond10101 21 July 2018, 00:19

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi @Raymond10101

Heb je inmiddels internet? Zo nee;

Hieronder een algemene checklist, loop deze even na bij verbindingsproblemen:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

De nieuwe APN wordt: internet

De huidige APN portalmmm.nl verandert in de regel automatisch naar de nieuweinternet. Waarschijnlijk gaat deze verandering dan ook grotendeels ongemerkt voorbij aan de meeste klanten. Ook blijft voorlopig portalmmm.nl nog werken, wanneer deze APN niet meer zal werken is nog niet bekend. Het wachtwoord blijft gelijk, dus gprs.

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Raymond10101,

Welkom op het Forum!

Ah, balen dat het internet in het buitenland niet werkt! Goed dat je alle instellingen hebt doorlopen!

Op je aansluiting staan alle instellingen ook goed op het netwerk. Dat is mooi! Voor de zekerheid heb ik je simkaart gereset op het netwerk. Alle instellingen van je simkaart zijn opnieuw aangemeld op het netwerk. Kan je je telefoon een kwartier uithouden? Zo kan de reset voltooien.

Als je in het buitenland bent, kan het soms even duren voordat je telefoon en simkaart verbinding maken met het internet. Je kan dan je telefoon 10 minuten uithouden. Daarna kan je je telefoon weer aanzetten en wordt je simkaart opnieuw aangemeld in je telefoon.

Wanneer ga je weer naar het buitenland? Ik ben benieuwd of het internet dan werkt.

@Ray Bedankt voor je checklist!

Groetjes,
Ashweeta
Ben vandaag even over de grens gedoken om te testen of alles nu werkt.

Internet werkt nu zonder problemen.
Bedankt voor de hulp.

Groetjes RAymond
Reputatie 6
Badge +4
Hi Raymond,

Namens Ashweeta heel graag gedaan! Superfijn dat je nu gewoon kunt genieten van mobiel internet in het buitenland. 🙂

Bedankt ook dat je nog even laat weten dat het nu werkt.

Fijne tijd nog in het buitenland!

Groetjes,
Thomas

Reageer