.

Beantwoord

Internet werkt niet in buitenland op mijn Xperia Z1. Wat kan ik nog doen?

  • 25 July 2017
  • 8 reacties
  • 101 Bekeken

Internetten in het buitenland werkt maar niet op mijn Xperia Z1. Heb al gebeld en er is een netwerk reset gedaan. APN instellingen proberen aan te passen maar dat is op basis van toestelhulp voor een Xperia Z2 niet een Z1. Ook switchen van provider werkt niet.
Android versie is 5.1.1

Wat kan ik nu nog doen?
icon

Beste antwoord door Samantha 26 July 2017, 13:14

Bekijk originele reactie

8 reacties

Wat ik mis in jouw verhaal is het aanzetten van roaming. Staat dit aan? Ga hiervoor naar de instellingen op je telefoon en dan mobiele netwerken.

Lees ook even de info in onderstaande link;

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-gebruik-meer-maken-van-internet-i-186
Roaming had ik al aan staan, staat op Internationaal roamen...
In die link staat;


APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS​

Als dat niet werkt probeer het dan eens met gprs, dus kleine letters.

Vergeet je telefoon niet te herstarten.
Badge +7
Hoi BertLies,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat het niet lukt om op internet te gaan in het buitenland 😞 De collega die je gisteravond hebt gesproken, heeft samen met je de APN-instellingen doorgenomen. Deze zouden nu goed moeten staan.

Ik zie dat je gebruik maakt van 4G. Ik raad je aan om je toestel op 3G te zetten. Dit doe je door bij de netwerkmodus de modus met 'LTE' uit te zetten. Hierdoor maakt je telefoon gebruik van een andere frequentie. Als het netwerk dat je gebruikt, ook van deze frequentie gebruik maakt, kun je hopelijk wel internetten.

Je geeft aan dat het veranderen van provider niet gaat. Wat gaat hierbij precies mis?

Ook raad ik je aan om, indien mogelijk, een kruistest uit te voeren. Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Op deze manier kunnen we zien of dit probleem wordt veroorzaakt door de instellingen van je simkaart, of door de instellingen van je telefoon. Met deze informatie kunnen we je daarna verder helpen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@Ray, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Hallo Samantha,
Bedankt voor de tips maar het werkt nog niet. Ik kan wel een andere provider kiezen maar dat lost niets op. Ik heb helaas geen toestel met eenzelfde formaat simkaart en werkende internet bij de hand om simkaart mee uit te wisselen.

Het is wel zo dat ik van een aantal APN instellingen niet weet wat ik moet kiezen. Komt wellicht omdat jullie geen toestelhulp hebben voor mijn Xperia Z1.
Ik heb nog een aantal APN instellingen waarvan niet weet wat ik moet kiezen :
APN protocol
Roamingprotocol APN
Drager
MVNO type
MVNO waarde

Bij de bovenste 2 kan ik niet 'geen' kiezen. Daar staat nu IPv4. Is dat de juiste waarde?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi BestLies,

Wat jammer dat het niet meteen lukte om te internetten! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat het nu wel gelukt is, met behulp van mijn collega Vincent. Fantastisch!

Laat jij het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Ja het is eindelijk gelukt! Het lag niet aan de instellingen op mijn mobiel, na alle tips daarover zat dat wel goed. Je collega heeft toch nog iets anders met het netwerk opgelost.

Groetjes uit Spanje
Reputatie 7
Badge +10
Hi Lies,

Fijn om te horen 😃 Dankjewel voor je terugkoppeling ook. Geniet van je tijd in Spanje!

Groetjes,
Jihane

Reageer