.

Beantwoord

Hoe internet ik voordelig in het buitenland?


wat is de goedkoopste manier van internetten via mobiel in Portugal en Spanje voor 3 wkn met een simyo abonnement?
icon

Beste antwoord door Angela 18 April 2016, 15:48

Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 1
Badge +5
Hoi willemvE,

Zo als je weet worden de roamingkosten lager eind april begin mei, dan kost 1 mb nog maar 0.06 cent in europa ( dus ook spanje).

Eu bundel heeft simyo niet dus dat zal niet lukken.

Of een lokale simkaart kopen in simyo.

Heb je verder nog vragen?

Mvg,

Simnlru
Reputatie 7
Badge +10
Hoi WillemvE,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je dit komt vragen! Je wilt natuurlijk niet voor hoge kosten komen te staan als je dit ook kunt voorkomen.

Simnlru wijst je al op een aantal goede punten! Vanaf 30 april verlagen wij onze tarieven binnen de EU. Een hele uitleg hierover vind je in dit topic. Dit gaat dus al een hoop schelen voor je. Of een buitenlandse simkaart voordelige is durf ik niet te zeggen.

Natuurlijk blijft de meest voordelige optie gebruik maken van wifi waar dit kan 🙂 Zo heb je helemaal geen kosten voor het gebruik van de MB's.

Als laatste wil ik je nog aangeven dat je via Mijn Simyo > instellingen > netwerkinstellingen, de optie 'Internet in het buitenland' aan moet zetten en de dataroaming in je telefoon. Anders heb je geen toegang tot het netwerk in het buitenland. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Simnlru, heel erg bedankt voor het meedenken :)

Groetjes,
Angela
Wat ik graag wil weten is, klopt het dan dat als je een internetbundel volledig in een maand, buiten Nederland, in de EU verbruikt, de kosten hiervoor zijn opgemaakt uit: het tarief voor de bundel + het aantal mb's x0.06?

Dus, stel ik neem 200 mb, dan kost dit standaard 6 euro en daar komt dan nog 12 euro (200x0.06) bij?

Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi flying_tiger,

Dat klopt. Wanneer je alle 200 MB opmaakt in het buitenland, betaal je de bundelkosten van 6 euro en 6 cent per MB 😃

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar,

Top, zo is het duidelijk.
Ik ga de bundel meteen aanzetten voor de maand mei.

Bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Flying_tiger,

Nog een klein puntje om rekening mee te houden.

Door technische redenen berekenen wij nu alleen de EU-toeslag. Daarom gelden er tijdelijk lagere tarieven voor Simyo bellers vanaf 30 april 2016. Zodra we wel Nederlands verbruik kunnen rekenen in combinatie met de EU-toeslag brengen we je daarvan op de hoogte. Je gebruikt dus geen MB's vanuit je bundel voorlopig omdat we dit nog niet kunnen verwerken.

Groetjes,
Angela
Hm, Okay, dus dan kan ik beter geen bundel afsluiten en gewoon mb's gebruiken voor 6 cent per mb?
Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?
Ik wil eigenlijk gewoon weten hoe ik het goedkoopst kan internetten in Frankrijk gedurende de maand mei, aangezien mijn Franse abonnement dan afloopt.

Alvast bedankt!
Badge
Nou daar zou ik mee oppassen, want misschien krijg je dan alles als "buiten bundel" tarief doorberekend en dat wordt het wel weer duur.

Ik wil eigenlijk gewoon weten hoe ik het goedkoopst kan internetten in Frankrijk gedurende de maand mei, aangezien mijn Franse abonnement dan afloopt.

Alvast bedankt!

Angela gaf het al aan Wi-Fi is het allergoejekoopst. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi flying_tiger,

Oef, daar vraag je wat! Heel eerlijk gezegd, durf ik dit niet gelijk toe te zeggen. Ik ga dit voor je navragen en kom hier uiterlijk morgen op terug.

Groetjes,
Angela
Ik ben heel benieuwd wat het antwoord is.
Bedankt voor alle hulp allemaal.
Reputatie 7
Badge +10
Helaas heb ik nog geen antwoord voor je 😞 Sorry! Ik hoop maandag meer te weten. Ik houd je uiteraard op de hoogte.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Als ik het goed heb begrepen worden MBs die worden verstookt in een ander EU land op dit moment nog niet verrekend met een binnenlandse internetbundel. Dus heeft het aanschaffen van zo'n bundel speciaal om voordelig te kunnen internetten in Frankrijk geen zin. De enige kosten waar flying_tiger mee te maken heeft in Frankrijk zijn dus de 6 cent per MB die als EU toeslag geldt.

Correct me if I'm wrong!
Reputatie 7
Badge +10
Toevallig heb ik zojuist nog een antwoord gekregen :)

Je hebt helemaal gelijk Scotsman! Op dit moment betaal je, ongeacht een internetbundel, alleen de EU-toeslag. Op het moment dat het voor ons technisch mogelijk is om ook MB's uit je bundel te berekenen, betaal je met je bundel + een EU-toeslag. Heb je dan geen bundel aanstaan? Dan betaal je het buitenbundel tarief + de EU- toeslag.

Maakt deze uitleg het duidelijk? Zo niet, laat het dan weten :)

Groetjes,
Angela
Ik ben helemaal blij met dit antwoord/ deze antwoorden!
Reputatie 7
Badge +10
Dat is goed om te zien, Flying_tiger! Fijn dat het helemaal duidelijk is geworden 🙂 Wij hebben ook weer wat geleerd. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan weten. We staan voor je klaar.

Groetjes,
Angela
Met andere woorden, internetten buiten bundel (want er bestaat geen buitenlandbundel) in het buitenland in zone 1 is op dit moment dus goedkoper (0.06 cent per MB) dan internetten buiten bundel in Nederland (0.15 cent per MB)? Bizar... 🆒

Maar goede zaak dat het straks in heel Europa (zone 1) gelijk wordt getrokken. Dan wordt het er allemaal een stuk eenvoudiger en overzichtelijker door. Gewoon tarieven die in heel Europa hetzelfde zijn en bundels die voor heel Europa gelden..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rudolfdezoveelste,

Dat heb je heel mooi samengevat 😉 Je ziet het helemaal goed. Tijdelijk betaal je in het buitenland minder dan buiten je bundel binnen Nederland. Ik geloof dat iedereen blij is met het feit dat de tarieven verlaagd worden. Niet alleen veel duidelijker, maar ook beter voor de portemonnee.

Groetjes,
Angela
Zeker weten :D
Ga volgende week naar Portugal, dan is het wel relaxed dat ik mijn Internet eens aan kan zetten zonder dat ik een bundel heb 🆒
Reputatie 7
Badge +10
Dat is zeker fijn voor nu, Rudolf 🙂 Zodra het gaat veranderen, laten we dit uiteraard op tijd weten. Alvast heel veel plezier in Portugal :)

Groetjes,
Angela
Bedankt, gaat zeker lukken! 🆒
Reputatie 6
Badge +10
Natuurlijk graag gedaan. Echter zijn we wel een beetje jaloers hoor, dat moet wel worden gezegd 😉. Mocht je nog verdere vragen hebben, zie ik je graag terug op het Simyo forum.

Groetjes, Tiury

Reageer