.

Beantwoord

Internet probleem in buitenland

  • 10 July 2014
  • 7 reacties
  • 473 Bekeken

Badge
Een maand geleden ben ik naar Antwerpen geweest en heb mijn toen "internet op je mobiel - buitenland" aangezet. Helaas was het voor mij niet mogelijk om, buiten WIFI, op internet te komen. Roaming stond aan en ik heb toen alle providers geprobeerd maar zonder succes. Nu ga ik volgende week op roadtrip door Europa en zou graag mijn internet hier wel werkende willen hebben. 

Ik lees op ht Forum verschillende vragen over internet en vanaf 1 juli zou het mogelijk moeten zijn om via andere providers het internet op te kunnen. Betekend dit dus dat ik nu simpelweg een provider kan kiezen, roaming aan en ik heb internet? Of zijn er nog andere instellingen die ik moet aanpassen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Ernst 11 July 2014, 10:25

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi CJLame, welkom op het Simyo forum :)

In je gegevens zie ik inderdaad dat de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' aan is gezet een tijdje geleden. Onze IT afdeling heeft even snel voor me gecheckt of het echt goed aanstaat en dat is zo.
Qua aansluiting zijn er dus geen beperkingen voor jou om te internetten in het buitenland.
Misschien is er toch een instelling in je telefoon die niet goed staat? Als je laat weten wat voor telefoon je hebt, kunnen we je daar verder bij helpen.
Je kunt ook anders hier een kijkje nemen. Je kunt daar de optimale instellingen voor zo'n beetje allee telefoons vinden.

Sinds 1 juli is het mogelijk om van een lokale provider een bundel af te nemen waarmee je in het buitenland goedkoop bellen en/of internetten. Er moeten dan wel buitenlandse providers zijn die dat aanbieden... Ik ben bang dat dat er nog niet veel zullen zijn.
Badge
Hoi CJLame, welkom op het Simyo forum :)

In je gegevens zie ik inderdaad dat de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' aan is gezet een tijdje geleden. Onze IT afdeling heeft even snel voor me gecheckt of het echt goed aanstaat en dat is zo.
Qua aansluiting zijn er dus geen beperkingen voor jou om te internetten in het buitenland.
Misschien is er toch een instelling in je telefoon die niet goed staat? Als je laat weten wat voor telefoon je hebt, kunnen we je daar verder bij helpen.
Je kunt ook anders hier een kijkje nemen. Je kunt daar de optimale instellingen voor zo'n beetje allee telefoons vinden.

Sinds 1 juli is het mogelijk om van een lokale provider een bundel af te nemen waarmee je in het buitenland goedkoop bellen en/of internetten. Er moeten dan wel buitenlandse providers zijn die dat aanbieden... Ik ben bang dat dat er nog niet veel zullen zijn.


Hoi Ernst,

Ik heb een Nexus 5 D821, via je link kreeg ik de melding dat mijn telefoon niet automatisch kan worden ingesteld en dat ik dit dus handmatig moet doen. Ik heb de stappen gevolgd en een nieuwe APN aangemaakt. Is er nog een manier om dit te testen naast het daadwerkelijk naar het buitenland gaan 😉 ?
Badge +8
Hoi CJLame,

Ik vrees dat er geen manier is om nu in Nederland te testen of het in het land waar je naartoe gaat, gaat werken. Alles wat er aan onze kant na te kijken valt, zijn we in ieder geval nagelopen voor je 🙂 Op het netwerk is het voor jouw aansluiting mogelijk om verbinding te maken met internet in het buitenland.
Je geeft aan dat Roaming aan staat op je toestel. Dat is ook erg belangrijk. Mocht er nog een aparte optie op je toestel zijn die Dataroaming mogelijk maakt, dan moet ook die aanstaan. Verder kan het helpen om als je eenmaal over de grens bent, je toestel helemaal uit te schakelen, en na een paar minuutjes weer aan te zetten.
Met al deze voorbereiding ga ik ervan uit dat je internet prima gaat werken op je komende reis :)

Laat je het ons weten?

Groetjes,
Charlene
Hallo,

Op het moment zit ik in Italië maar ik krijg roaming voor mijn Nexus 4 maar niet aan de praat. Ik heb de standaard APN van KPN geprobeerd maar ook een nieuwe aan proberen te maken. Maar internet doet het niet. Bij Mijn Simyo en op het toestel staat roaming aan. Wat kan ik nog proberen?
Badge +6
Hoi Galerius, welkom op het forum van Simyo! :)

Helaas stond de optie "Internet op je mobiel - Buitenland" nog niet goed op je aansluiting. Nu wel. Zou je je telefoon even uit/aan willen zetten?

Wanneer je daarna nog geen verbinding krijgt, check dan of Dataroaming aan staat en of je de APN portalmmm.nl hebt ingesteld.

Ik hoor graag van je of je nu wel verbinding krijgt met mobiel internet! 🙂
Het werkt nu. Bedankt! 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Galerius,

Bedankt dat je ons laat weten dat je internet het weer doet! Mocht er nog iets zijn of mocht je internet wegvallen, laat het ons dan meteen weten 🙂.

Reageer