.

Beantwoord

Internet in het buitenland werkte eerst wel, nu niet meer. Hoe kan ik dit oplossen?

  • 13 August 2018
  • 2 reacties
  • 147 Bekeken

Hallo. Ik had begin vorige week prima functionerend internet in het buitenland (binnen Europa). Toen ging ik een andere landsgrens over en werkte het niet meer. Ik heb al een paar keer de instellingen gereset. Telefoon opnieuw opgestart etc. Ik heb uiteraard internet in het buitenland aan staan net als de roaming. Wat kan ik nog doen? Wel vreemd dat het eerst wel werkte en nu niet meer. Gr.
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 August 2018, 18:25

Bekijk originele reactie

2 reacties

Wanneer onderstaande goed is ingesteld en er geen positief resultaat is zal een reset nodig zijndoor de moderator. Laat je wel even de bevindingen weten?

Prepaid:
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo?https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken? Start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Redmer,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vreemd dat je eerder wel gebruik kon maken van internet in het buitenland, maar nu niet meer. Werkt bellen en sms'en nog wel naar behoren? Wat goed dat je zelf al wat stappen hebt ondernomen. Zou je het lijstje van Friesian ook kunnen doorlopen? Daarnaast heb ik een reset op je simkaart uitgevoerd, daarmee kan deze zich opnieuw aanmelden op het mobiele netwerk. Zet je telefoon een kwartier uit om de reset te voltooien. Ik hoor graag of je daarna wel verbinding kan maken.

Friesian, bedankt voor het delen van de uitgebreide checklist :)

Groetjes,
Niels

Reageer