.

Beantwoord

Internet in het buitenland werkt niet, wat nu?

  • 9 August 2016
  • 5 reacties
  • 271 Bekeken

Hallo,

Tijdens mijn vakantie in Frankrijk kreeg ik internet in het buitendland niet werkend. Via WIFI heb ik tijdens mijn vakantie al vele vragen met betrekking tot dit probleem gelezen en de mogelijke oplossingen uitgeprobeerd. Dit mocht echter niet baten.

Op mijnSimyo is internet in Nederland en buitenland ingeschakeld en op de telefoon zijn roaming en mobielegevens aangezet.
Ik heb verschillende netwerkmodus geprobeerd. Normaal staat deze op LTE/WCDMA/GSM. Ook heb ik handmatig verschillende netwerkoperators geprobeerd en mijn toestel (samsung S4) herstart. Maar tot opheden geen succes.
In Nederland werkt mobiele internet wel.

Ik heb in Frankrijk print-screens gemaakt van de instellingen die ik daar had, omdat ik niet weet of deze van toegevoegde waarden zijn heb ik ze niet bijgevoegd als bijlage in dit bericht.

Aankomende maandag ga ik weer naar Frankrijk en zou het erg fijn vinden om ook mijn mobiele gegevens daar te kunnen gebruiken. Weet iemand raad?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Sandra
icon

Beste antwoord door Jihane 10 August 2016, 14:53

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sandraa,

Wat vervelend dat je op vakantie geen gebruik kon maken van je mobiele data! Ik zie dat al jouw instellingen op Mijn Simyo gewoon goed staan. Je zou dus moeten kunnen internetten, maar toch wilt het niet lukken! Ik heb jouw buitenlandoptie dus zojuist een reset gegeven. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk werkt dit, en kun je straks in Frankrijk gewoon internetten!

Als dit niet werkt, raad ik je aan om je APN instellingen even door te nemen. Heb je dit al gedaan? Als niet, dan kun je dit doen met behulp van de Toestelhulp tool. Je volgt dan simpelweg de instructies die je vindt door jouw telefoon te selecteren en vervolgens op 'Internet' te klikken,

Ten slotte is het een aanrader om je simkaart in een andere telefoon te plaatsen en andersom. Zo kom je er immers achter waar het probleem zich verschuilt: in je toestel of in je simkaart. Dan kunnen we gerichter zoeken naar een oplossing!

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Bedankt voor je reactie!
Maandag ga ik weer naar Frankrijk dus zal zeker laten weten of hij het nu wel doet!

Groetjes,
Sandra
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sandraaa,

Ik ben benieuwd! :)

Groetjes,
Jihane

Hallo, ik heb ook een probleem met internet in het buitenland. Het is al een tijdje dat dit niet meer werkt. Ik maakte voorheen gebruik van het toegangspunt KPN/Hi 4G LTE mobiel internet. Nu ben ik eens aan de slag gegaan met APN zoals jullie aangaven. Maar dit werkt ook niet. Erger nog, nu ben ik in het buitenland helemaal niet meer bereikbaar. Ook telefonisch niet. Ik heb een Samsung Galaxy note edge. Alle instellingen staan correct. Z owel op toestel als op site. Wat is de oplossing. groeten van E10

Reputatie 7
Badge +6

Hoi E10, 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

Wat balen dat jij nog geen internetverbinding hebt in het buitenland! In welk land ben je op dit moment?

Voor de zekerheid heb ik de simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Zou je jouw telefoon voor 10 minuten helemaal kunnen uitschakelen? Ook ben ik benieuwd welke APN instellingen je hebt nagelopen? Jouw toestel staat niet bij onze toestelhulp, maar je kan als het goed is wel deze instellingen gebruiken. Zou je deze nogmaals erg zorgvuldig door kunnen nemen? 

 

Als je de 2 handelingen boven genoemd hebt voltooid, zal jouw internet het weer moeten doen. Werkt het dan nog niet? Dan kun je nog proberen handmatig met een netwerk te verbinden. 

 

Ik hoor graag of het heeft gewerkt! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer