.

Beantwoord

Internet in het buitenland (roaming) werkt niet. Hoe kan dat?

  • 11 January 2017
  • 1 reactie
  • 305 Bekeken

Badge
Ik ben heel blij met de prijsverlaging van roaming binnen de EU, maar helaas werkt het bij mijn telefoon (HTC One M8) helemaal niet. Ik heb roaming aangezet op het toestel, en heb in Mijn Simyo het vinkje aangezet bij "Internet in het buitenland". Ook heb ik verschillende APN instellingen geprobeerd, en geprobeerd om mijn simkaart in een andere telefoon te stoppen, maar niets lijkt te helpen. Op dit moment ben ik weer in Nederland, maar vertrek komende zaterdag opnieuw naar het buitenland. Dit keer wil ik graag het probleem voor zijn. Wat kan ik nog doen om te zorgen dat ik straks niet weer zonder roaming zit? Ik lees in andere topics dat er soms aan de kant van Simyo een instelling gereset moet worden.
icon

Beste antwoord door Asma 12 January 2017, 10:16

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +7
Hoi YfkeD,

Welkom op het Forum. Wat leuk dat jij je vraag hier stelt. :D

Balen dat je niet kon internetten in het buitenland. Ik snap heel goed dat dit erg vervelend voor je was. Het is juist zo fijn om in het buitenland in contact te kunnen blijven.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' uitstaat via Mijn Simyo. Om ervoor te zorgen dat je in het weekend lekker kunt internetten, heb ik deze optie voor je aangezet.

Mocht je toch niet kunnen internetten in het buitenland, controleer dan in je telefooninstellingen of de optie '(data)roaming' aanstaat. Staat'ie aan? Zet dan je telefoon even uit- en aan, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen registreert op het netwerk.

Als het hierna nog steeds niet werkt, dan kun je ons het beste even een berichtje sturen via Twitter of Facebook. Dan helpen we je ermee!

Groetjes,
Asma

Reageer