.

Beantwoord

Internet in het buitenland werkt niet. Wat nu?

  • 22 February 2018
  • 2 reacties
  • 115 Bekeken

Hoi, ik ben vorig jaar 2 keer in het buitenland geweest en beide keren kon ik geen gebruik maken van mijn 4G in het buitenland. Mijn roaming staat aan en bij m'n Instellingen op Mijnsimyo staat 'Internet in het buitenland' ook aan. Opnieuw mijn toestel opstarten, werkt ook niet. Ik wil wel erg graag mijn bundel gebruiken in het buitenland, dus wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door franswon 22 February 2018, 20:38

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Jessica_dboer,

Heb je de APN instellingen goed staan?

APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als dit niet werkt gprs)

Start daarna je toestel opnieuw op en laat naar netwerken zoeken.

Als dit niet helpt kan je de APN wijzigen in KPN4G.nl met verder dezelfde gegevens.

Een moderator kan in ieder geval een reset op de buitenlandoptie van je simkaart geven.

Veel succes bij een volgend bezoek aan het buitenland.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jessica,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je internet het steeds niet deed in het buitenland! Ik heb je aansluiting geopend en ik heb meteen een reset uitgevoerd op je simkaart. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op het netwerk. Wil je je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Wat Frans zegt is ook heel treffend! Je APN-instellingen aanpassen kan vaak helpen. Je komt daar door op je toestel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten.

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren.

Laat je me weten of 't zo lukt?

@ Frans, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer