.

Beantwoord

internet in het buitenland


Badge
Binnenkort  Gaan we op vakantie naar noorwegen.
Wat gaat me dat per mb kosten?
Dacht dat sinds vandaag de kosten voor internet in het buitenland naar beneden zijn gegaan.
icon

Beste antwoord door Natascha 2 July 2013, 17:32

Bekijk originele reactie

95 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Oh ja en wijzigen settings schijnt dus vaak iets te zijn wat bij iPhone hoort, maar @scotsman heeft ook een iPhone volgens mij......dus echt snappen doe ik het ook niet hoor!!!! :))))

Klopt, ik heb een iPhone 5 met een prepaid simkaart erin om precies te zijn. Maar omdat het prepaid is heb ik hier in de UK geen internet dus internet roaming kan ik niet uitproberen.
Badge +2
En ik maar denken dat jij gewoon lekker met je Simyokaart zit te surfen..... 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ik zit lekker te surfen hier maar wel met een UK provider: 200 min, 5000 sms en 500GB per maand, kost omgerekend € 8 per maand, heel schappelijk als je weet dat Simyo voor iets vergelijkbaars € 13,50 rekent...
500GB zo dat is een flinkje databundel 😃
Reputatie 7
Badge +9
Heb ik vaak genoeg aan, maar als een echte Simyaan houd ik mijn verbruik goed in de gaten en als ik een maand meer dan 500MB nodig denk te hebben dan koop ik voor £2 250MB bij, of voor £5 (€ 5,82) een "all you can eat" databundeltje (beide add-ons zijn 1 maand geldig). Als dat niet flexibel is... 🆒 
De real-life downloadsnelheid hier is regelmatig ruim 19.5  Mbps (net nog even gecheckt) dus ik snap niet dat jullie nog allemaal in NL wonen!   

Badge +6
Heb ik vaak genoeg aan, maar als een echte Simyaan houd ik mijn verbruik goed in de gaten en als ik een maand meer dan 500MB nodig denk te hebben dan koop ik voor £2 250MB bij, of voor £5 (€ 5,82) een "all you can eat" databundeltje (beide add-ons zijn 1 maand geldig). Als dat niet flexibel is... 🆒 
De real-life downloadsnelheid hier is regelmatig ruim 19.5  Mbps (net nog even gecheckt) dus ik snap niet dat jullie nog allemaal in NL wonen!   



Hoi Scotsman,

De tarieven die ze in Schotland hebben zijn wel erg voordelig. Zijn de tarieven voor abonnementen ook zo goedkoop??
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Scotsman,

De tarieven die ze in Schotland hebben zijn wel erg voordelig. Zijn de tarieven voor abonnementen ook zo goedkoop??


De £6.90 deal die ik hier heb is een abonnement, een sim-only contract voor 12 maanden met provider Three. De maandelijks opzegbare variant is £3 duurder. £6.90 per maand is zo'n beetje het meest voordelige sim-only tarief dat hier in de UK op dit moment te vinden is. Het mooie van Three is dat ze een verbeterde versie van 3G aanbieden, DC-HSDPA, dat is 5x sneller dan 3G. Je betaalt hiervoor niets extra maar je moet wel een geschikt mobiel hebben zoals de iPhone 5. Hiermee haal ik vaak rond 19.5 Mbps. Ik weet niet of DC-HSDPA ook in NL bestaat.
Reputatie 7
Badge +9
Scotsman: Ja, bestaat ook in Nederland. Maar is volgens mij nog in de uitrol fase. Zie ook:
http://tweakers.net/nieuws/87148/vodafone-begint-met-uitrol-dual-carrier-hsdpa+.html
http://tweakers.net/nieuws/87214/kpn-schroeft-snelheid-3g-op-met-dual-carrier-hsdpa+.html

@Kas2u:
Ik denk dat ik gewoon geluk had toen ik roamen uitprobeerde. Mijn APN-instelling bevatte inderdaad al de Gebruikersnaam en het wachtwoord om in het buitenland te internetten. Op mijn toestel(HTC Desire) kon ik gebruik maken van de volgende instelling om te roamen:

Naam: Simyo 3G
APN: internet
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: kpn
Wachtwoord: gprs
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-proxy: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: Niet ingesteld
APN-type: default,supl
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
APN inschakelen/uitschakelen: APN ingeschakeld
Drager: Niet ingesteld
Ik heb zojuist de tarieven/zones van simyo bekeken tav het gebruik van internet in het buitenland. Zwitserland valt onder zone 2, wat € 5,- per MB betekent. In vergelijking met andere providers (KPN/T-Mobile/Vodafone/Tele2/Telfort en Hi) is dit het tienvoudige!!! Daar valt Zwitserland wél onder zone 1 (€ 0.54 per MB). Gezien het feit dat simyo een dochter is van KPN lijkt het mij toch redelijk om toch de zones van KPN aan te houden. Het lijkt mij niet redelijk om het tienvoudige te berekenen, toch?

groet, Martin
Hi Kas2u,

Goed dat je zo volhardend bent. Chapeau.
Ik heb inmiddels al 6 dagen geen internet hier in Denemarken. Wifi is prima. 3G staat aan als ik dataroaming aan schuif. Maar als ik de codes bij APN intype: noppes.
Dit is de mail die ik van Stephanie kreeg:
Stephanie (Simyo Nederland)
26-Jul 16:20 (CEST)

Beste heer van Dijk,

Naar aanleiding van ons telefonisch gesprek stuur ik u de internet instellingen van de Iphone 4 en wat u dient in te voeren in uw toestel.

U krijgt toegang tot mobiel internet op de iPhone 4s als u de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet of portal mmm
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm

Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Tevens kunt u de simyo APP downloaden via de APP store van apple.

Mocht u nog andere vragen hebben dan vernemen wij dit graag van u!

Meer weten?
Kijk ook eens op simyo.nl/service of bezoek ons Simyo Forum. Hier vindt u snel het antwoord op veel vragen.

Met vriendelijke groet,
Stephanie

-------

Maar bij mijn iPhone 4 werkt het niet. Hier staan ook hoofdletters en jij type-ed kleine letters. Ook vraag ik me af WAAR ik de codes in moet vullen. Ik heb nl. drie mogelijkheden.

Help me please, Simyo en zorg dat ik een compensatie krijg. Dat zou pas service zijn.

Groet, Pieter
Badge +6
Hi Kas2u,

Goed dat je zo volhardend bent. Chapeau.
Ik heb inmiddels al 6 dagen geen internet hier in Denemarken. Wifi is prima. 3G staat aan als ik dataroaming aan schuif. Maar als ik de codes bij APN intype: noppes.
Dit is de mail die ik van Stephanie kreeg:
Stephanie (Simyo Nederland)
26-Jul 16:20 (CEST)

Beste heer van Dijk,

Naar aanleiding van ons telefonisch gesprek stuur ik u de internet instellingen van de Iphone 4 en wat u dient in te voeren in uw toestel.

U krijgt toegang tot mobiel internet op de iPhone 4s als u de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet of portal mmm
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm

Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Tevens kunt u de simyo APP downloaden via de APP store van apple.

Mocht u nog andere vragen hebben dan vernemen wij dit graag van u!

Meer weten?
Kijk ook eens op simyo.nl/service of bezoek ons Simyo Forum. Hier vindt u snel het antwoord op veel vragen.

Met vriendelijke groet,
Stephanie

-------

Maar bij mijn iPhone 4 werkt het niet. Hier staan ook hoofdletters en jij type-ed kleine letters. Ook vraag ik me af WAAR ik de codes in moet vullen. Ik heb nl. drie mogelijkheden.

Help me please, Simyo en zorg dat ik een compensatie krijg. Dat zou pas service zijn.

Groet, Pieter


Hoi Macpieter,

Vervelend dat je geen gebruik kan maken van het internet. Kan je de onderstaande instellingen proberen.
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Als je niet weet waar je deze instellingen terug kam vinden in je toestel, verwijs ik je door naar http://qelp.kpn.com/.
Hier wordt je voor de meeste toestellen stap voor stap naar de juiste instellingen geleid.
Let op: de website wijst je alleen de weg naar de plaats van de instellingen.
De instellingen zelf, zoals weergegeven op de website, zijn niet op je aansluiting van toepassing.
Badge +6
Ik heb zojuist de tarieven/zones van simyo bekeken tav het gebruik van internet in het buitenland. Zwitserland valt onder zone 2, wat € 5,- per MB betekent. In vergelijking met andere providers (KPN/T-Mobile/Vodafone/Tele2/Telfort en Hi) is dit het tienvoudige!!! Daar valt Zwitserland wél onder zone 1 (€ 0.54 per MB). Gezien het feit dat simyo een dochter is van KPN lijkt het mij toch redelijk om toch de zones van KPN aan te houden. Het lijkt mij niet redelijk om het tienvoudige te berekenen, toch?

groet, Martin


Hoi Mdebruin,

Welkom op het forum!
Ik heb je vraag neergelegd bij mijn collega die hier over gaat. Zodra ik antwoord heb laat ik dit weten.
Badge +6
Ik heb zojuist de tarieven/zones van simyo bekeken tav het gebruik van internet in het buitenland. Zwitserland valt onder zone 2, wat € 5,- per MB betekent. In vergelijking met andere providers (KPN/T-Mobile/Vodafone/Tele2/Telfort en Hi) is dit het tienvoudige!!! Daar valt Zwitserland wél onder zone 1 (€ 0.54 per MB). Gezien het feit dat simyo een dochter is van KPN lijkt het mij toch redelijk om toch de zones van KPN aan te houden. Het lijkt mij niet redelijk om het tienvoudige te berekenen, toch?

groet, Martin


Hoi Mdebruin,

Het heeft even geduurd maar ik heb het antwoord voor je. Bij Simyo valt Zwitserland in zone: 2.
Simyo heeft niet als de andere Zwitserland in zone: 1.
Badge
Ik heb zojuist de tarieven/zones van simyo bekeken tav het gebruik van internet in het buitenland. Zwitserland valt onder zone 2, wat € 5,- per MB betekent. In vergelijking met andere providers (KPN/T-Mobile/Vodafone/Tele2/Telfort en Hi) is dit het tienvoudige!!! Daar valt Zwitserland wél onder zone 1 (€ 0.54 per MB). Gezien het feit dat simyo een dochter is van KPN lijkt het mij toch redelijk om toch de zones van KPN aan te houden. Het lijkt mij niet redelijk om het tienvoudige te berekenen, toch?

groet, Martin


Hoi Mdebruin,

Het heeft even geduurd maar ik heb het antwoord voor je. Bij Simyo valt Zwitserland in zone: 2.
Simyo heeft niet als de andere Zwitserland in zone: 1.


Waarom dan ? Zwitserland is en blijft Europa.
Reputatie 7
Badge +9
Er zijn meer landen die in Europa liggen en die toch niet in Simyo's zone 1 vallen. 
Badge +6
Waarom dan ? Zwitserland is en blijft Europa.

Hoi DennisG,

Bij Simyo vallen de landen van de EU binnen Zone 1; Zwitserland behoort niet tot de EU en valt daarom in Zone 2.
Sinds kort ook Simyo abonnee, erg tevreden. Enige minpuntje is het ontbreken van een betaalbare buitenlandbundel. Ik zou weleens willen zien hoe die € 0.55 / MB is opgebouwd. (en hoe het te ondebouwen is dat het zomaar in een naastliggend land € 4.50/MB duurder kan zijn)

Anyway het is wat het is momenteel. Helaas zit ik in een situatie dat ik werkzoekend ben, en dus was het voor mij belangrijk om ook in Frankrijk bereikbaar te blijven. Dan maar wat kosten.

Suggesties naar Simyo:
* Creëer één of meer betaalbare buitenlandbundel(s) 
* Trek de reeds betaalde bundel (voor normaal in NL) van de buiten de bundel gemaakte kosten af. Factureer vervolgens het verschil, dat geeft in ieder geval niet meer het gevoel dubbel betaald te hebben.

Wim
Hoi mijn optie voor internet in het buitenland staat aan, maar toch kan ik geen gebruik van maken. Hoe zit dat, hij geeft aan dat internet voor buitenland niet kon worden geactiveerd of zo???????
Badge +6
Hoi mijn optie voor internet in het buitenland staat aan, maar toch kan ik geen gebruik van maken. Hoe zit dat, hij geeft aan dat internet voor buitenland niet kon worden geactiveerd of zo???????

Hoi 01Dean,

Welkom op het forum!
Vervelend dat je geen gebruik kan maken van het internet in het buitenland. Heb je de optie Roaming aangevinkt in je toestel?
Ik heb de optie een reset gegeven in ons systeem. Ik raad je aan het toestel uit/aan te zetten. Kan je laten weten of de reset heeft geholpen?
Badge +6
Sinds kort ook Simyo abonnee, erg tevreden. Enige minpuntje is het ontbreken van een betaalbare buitenlandbundel. Ik zou weleens willen zien hoe die € 0.55 / MB is opgebouwd. (en hoe het te ondebouwen is dat het zomaar in een naastliggend land € 4.50/MB duurder kan zijn)

Anyway het is wat het is momenteel. Helaas zit ik in een situatie dat ik werkzoekend ben, en dus was het voor mij belangrijk om ook in Frankrijk bereikbaar te blijven. Dan maar wat kosten.

Suggesties naar Simyo:
* Creëer één of meer betaalbare buitenlandbundel(s) 
* Trek de reeds betaalde bundel (voor normaal in NL) van de buiten de bundel gemaakte kosten af. Factureer vervolgens het verschil, dat geeft in ieder geval niet meer het gevoel dubbel betaald te hebben.

Wim


Hoi Wim72,

Welkom op het forum!
De maxium tarieven voor binnen Europa wordt bepaald door mevrouw Nellie Kroes. De tarieven voor buiten Europa worden door de providers zelf bepaald. Het is niet bekend of en wanneer Simyo met een internetbundels komt voor het buitenland. De kosten die gemaakt zijn in het buitenland kunnen helaas niet worden verrekend met de bundels die je gebruikt voor binnen Nederland. De tarieven binnen Nederland verschillen ten opzichte van de tarieven die er gelden in het buitenland.

Reageer