.

Beantwoord

Internet in Frankrijk doet het niet. Wat nu?

  • 3 August 2018
  • 6 reacties
  • 305 Bekeken

Ik heb internet in het buitenland wel ingeschakeld en dit zijn mijn instellingen, maar ik heb hier in Frankrijk en vorig jaar in Duitsland geen internetverbinding.

icon

Beste antwoord door Ray 3 August 2018, 21:24

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hoi @SusanF

Vervelend dat je geen internet / bereik hebt. Ik zag al wat kleine foutje.

Hieronder een algemene checklist, loop die even na.

Prepaid:
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo?https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken? Start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Ik zie niet precies waar ik een foutje heb gemaakt. Ik heb de naam van de APN nu veranderd tot de volgende instellingen, opgeslagen en mijn mobiel opnieuw opgestart. Nogsteeds geen internet.

Naam: KPN Mobiel Internet

APN: internet (die had je goed)

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: GPRS of gprs (verschilt per toestel)

APN-type: default,supl

APN-protocol: IPv4/IPv6

Roamingprotocol voor APN: IPv4/IPv6

Staat roaming aan? Ik zie dat je dualsim optie hebt, maar welke staat aan en welke uit.
Reputatie 6
Badge +5
Hi SusanF,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat internet het niet doet in Frankrijk! Goed dat je al naar de instellingen op je toestel hebt gekeken. Zou je dit nogmaals kunnen doen met de verbeteringen van Ray? Daarnaast ben ook ik benieuwd naar de dual sim. Zou je kunnen kijken of de simkaart het in het andere slot wel doet? En als je twee simkaarten gebruikt of het verwijderen van eentje uitkomst biedt? Ik heb in ieder geval een reset op je kaartje uitgevoerd, daardoor kan deze zich opnieuw aanmelden op het mobiele netwerk. Zet je telefoon een kwartiertje uit om deze reset te voltooien. Ik hoor graag of een van deze tips en handeling heeft geholpen!

Bedankt voor je hulp en oplettendheid, Ray :)

Groetjes,
Niels
@Ray en @Niels hartelijk bedankt voor de hulp, na deze APN ingevuld te hebben en de reset doet het internet het eindelijk! Ik had vorige maand speciaal voor deze vakantie een extra grote bundel genomen en kan deze gelukkig wel gebruiken!
Reputatie 5
Badge +5
Hoera! Wat fijn om te horen, SusanF! Bij dat Niels en Ray je hebben kunnen helpen aan een oplossing. :)

Dank je wel voor de terugkoppeling en fijne vakantie!

Groetjes,
Els

Reageer